Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor

Shadow of Mordor ukazuje netradiční pohled na Tolkienovu Středozemi

  • 17
Připravovaná akce od legendárního studia Monolith potěší jak fanoušky Pána prstenů, tak milovníky pořádných akčních rubanic.

Když na herní výstavě Gamescom v uzavřeném sále na obrovské televizi naskočilo klasické logo firmy Monolith, zrychlila si mi tepová frekvence. O autorech takových legend jako Blood, F.E.A.R. a především No One Lives Forever nebylo už dlouho slyšet, což v herní branži nevěstí nic dobrého.

Middle-earth: Shadow of Mordor

O to větší máme radost, že jim Warner Brothers svěřili tak exkluzivní licenci, jakou Pán prstenů bezesporu je.

A přestože Shadows of Mordor celkem logicky nespadá do kategorie stříleček z pohledu vlastních očí, které šly pánům z Monolithu vždy nejlépe, po předvedené ukázce se nemůžeme dočkat konce září, kdy hra vychází.

Dva v jednom

Příběh se odehrává v časovém období mezi Hobitem a původní trilogií Pána prstenů. Vypráví o hraničáři Talionovi, jemuž Sauronovy armády povraždily rodinu. Díky dosud neznámým okolnostem se jeho tělo spojí s duchem Celebrimborem, díky čemuž se z Taliona stane univerzální stroj na zabíjení, který ovládá jak boj na blízko, tak na dálku.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Děj je zasazen do Mordoru, který v té době ještě není vyprahlou kamenitou pouští, ale klasickou zelenou krajinkou. Nad scénářem mají dohled i lidé od režiséra Petera Jacksona, takže lze předpokládat, že vše bude v souladu jak s knižní, tak i filmovou trilogií.

Přesto si neumím představit, že hardcore fanoušci vezmou na milost hru, v níž neohrožený hrdina likviduje stovky nepřátel jako na běžícím páse.

Shadows of Mordor je totiž především o boji s armádami skřetů, orků, goblinů, ghúlů a ostatních klasických potvor, a to v notně krvavém hávu. Spousta dále vylepšovatelných skillů, jako jsou například teleportace či ovládání mysli, nabídne dostatečnou variabilitu, jak se s horami nepřátel vypořádat. Prim však bude hrát klasický meč a luk. Těšit se můžeme na veliký otevřený svět a sandboxovou hratelnost.

Záporák na míru

Middle-earth: Shadow of Mordor

Nejvíce času připravené prezentace zabralo představování tzv. Nemesis systému. Jde o to, že zatímco hlavní záporáci jsou daní scénářem a souboje s nimi budou probíhat v klasické předskriptované aréně, menší bossové se budou generovat na základě hráčových akcí a rozhodnutí.

Každý nepřítel bude mít svoje jméno a především vlastní osobnost, určenou množstvím ukazatelů od povahových vlastností (bojácný, samotář atd.) po oblíbené zbraně a na základě toho bude v různých situacích reagovat odlišně.

Pokud se například rozhodnete vymlátit nepřátelský tábor a nějaký z orků vašemu řádění polomrtvý unikne, začne vás nenávidět a pronásledovat. I sami nepřátelé budou stoupat po úrovních, mít vzájemné vztahy, takže si půjdou navzájem po krku, nebo naopak budou spolupracovat na vaší likvidaci.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Talion díky spojení s duchem nemůže zemřít a vždy se po krátké pauze dokáže vrátit. Jenže herní čas nepřestává běžet ani po smrti, a tak se může stát, že nepřítel, který vás poslal do hrobu se najednou nachází na druhém konci mapy a daleko silnější než předtím.

Výsledkem tak budou zcela nepředvídatelné situace a pro každého hráče unikátní a neopakovatelný svět. Nemesis systému si ovšem užijí pouze hráči na PC a nových konzolích, PS3 a X360 by složité počítání mnoha proměnných podle tvůrců nestíhaly.

Vypadá to opravdu zajímavě, ale jak to funguje z dlouhodobého hlediska, to poznáme až z finální verze. Zatím se zdá, že návrat Pána prstenů na naše obrazovky bude velkolepý.