Mezi obtížnostmi půjde volitelně přepínat, kromě speciálního stupně Deadly Obsession pro největší tvrďáky, který jak jednou nastavíte, už nepůjde během hry změnit. Takže si volbu dobře rozmyslete.
Souboje
EASY
- Zapnutý aim assist
- Nepřátelé mají méně životů a udělují méně zranění
- Dostatek beden s municí
- Zvýraznění siluet nepřátel
NORMAL
- Nepřátelé mají standardní počet životů a udělují standardní zranění
- Beden s municí je méně
- Zvýraznění siluet nepřátel
HARD
- Nepřátelé mají zvýšený počet životů, jsou nebezpečnější a Laru rychleji objeví
- Regenerace zdraví během bitky je vypnuta
- Bedny s municí jsou vzácné
- Chybějící zaměřovací kříž
- Nepřátelé nejsou při použití Survival Instinctu zvýrazněni
DEADLY OBSESSION
- Stejný jako Hard, navíc zmizí HUD, pokud je Lara objevena nepřítelem
Průzkum
EASY
- Zřetelně vyznačená cesta, kudy lze projít
- Dostatek času pro zachycení při skocích
- Oheň v tábořištích je zapálený (jsou dobře viditelná)
NORMAL
- Bílá barva naznačuje průchozí cestu jen nenápadně
- Oheň v tábořištích není zapálený
HARD
- Průchozí cesta není naznačena vůbec
- Méně času pro zachycení při skocích
- Oheň v tábořištích není zapálený
- Během průzkumu nelze použít Survival Instinct
DEADLY OBSESSION
- Stejně jako Hard
- Oheň v tábořištích není zapálený. Pro rozdělání ohně jsou třeba nástroje.
- Hru lze uložit pouze v tábořištích
Hádanky
EASY
- Lara přímo napovídá, jak postupovat
- Interaktivní objekty jsou zvýrazněny při použití Surivival Instinctu
- Objekty potřebné pro další postup jsou v Survival Instinctu zvýrazněny modře
- Benevolentní přístup u hádanek, které vyžadují správné načasování akcí
NORMAL
- Lara dává jen obecné rady
- Interaktivní objekty jsou zvýrazněny při použití Surivival Instinctu
- Běžný čas na reakci u hádanek, které vyžadují správné načasování akcí
HARD a DEADLY OBSESSION
- Lara neradí vůbec
- Bez použití Survival Instinctu
- Zkrácený čas na reakci u hádanek, které vyžadují správné načasování akcí
Shadow of the Tomb Raider vychází 14. září na PC, PlayStation 4 a Xbox One.