Brutální akce Shadow of War (naše recenze) z Tolkienova světa Pána prstenů se hned po svém vydání potýkala s takzvaným review bombingem. Hráčům se vůbec nelíbilo, že vývojáři do singleplayerové hry zamíchali i mikrotransakce. Za skutečné peníze jste si mohli dokoupit lepší vybavení či silnější spolubojovníky, v podstatě tedy cheatovat.
Na druhou stranu vás do toho nic nenutilo a celý příběh šlo bez problémů dohrát bez jakékoliv dodatečné investice.
Nyní, téměř půl roku od vydání hry, uznali i sami autoři, že mikrotransakce byly v podstatě zbytečné. A tak je od příštího týdne nadobro vypnou.
Dokonce přihodili i sebekritické vyjádření, že jejich zavedením podkopali unikátní systém Nemesis, který je v Shadow of War tím hlavním tahákem. Díky němu má každý skřet svoje unikátní jméno a osobnost, určenou množstvím ukazatelů: od povahových vlastností (bojácný, samotář atd.) až po oblíbené zbraně. Na základě toho pak v různých situacích mohou reagovat odlišně. Jenže když jste si jich mohli kdykoli dokoupit neomezené množství, bylo v podstatě zbytečné tomu věnovat pozornost.
Kromě odstranění možnosti nakupovat virtuální zlaťáky za skutečné peníze mají být součástí chystané úpravy i blíže nespecifikované změny v bonusových částech hry.
Ať už to dopadne jakkoliv, změnu ocení především nováčci. Pro běžného člověka totiž neexistuje příliš důvodů, proč se k Shadow of War po dohrání příběhu ještě někdy vracet.