RECENZE: Shadow Warrior se i na nových konzolích vydává proti proudu času
Shadow Warrior 2013
Platforma: PC
Výrobce:
Flying Wild Hog
- Poctivá přimočará řežba
- Dlouhá herní doba
- Spousta černého humoru
- Zastaralá grafika
- Chybí multiplayer
Velmi povedená střílečka, která vyniká zábavnou hratelností a kupodivu i příběhem. Jen těch nepřátel mohlo být víc.
Bezuzdná krvavá řežba Shadow Warrior si od nás loni odnesla pořádnou pochvalu, není proto od věci si tuto fajnšmekrovskou lahůdku v souvislosti s vydáním na nové konzole znovu připomenout. Pokud vás tedy z nějakého důvodu hra minula, je na čase to napravit.
Nedejte na první dojem
Popravdě řečeno, krátce po spuštění jsem měl neblahé tušení, že půjde o pořádný průšvih. Na první pohled má totiž hra po grafické stránce blíže spíše launchovým titulům na letité PlayStation 3 než k onomu slavnému next-genu. Po roční pauze od vydání jsem přeci jen očekával alespoň mírný facelift, nezměnilo se však vůbec nic a vedle současné konkurence vypadá hra ošuntěle jako pan Sedláček na předávání státních vyznamenání.
Nevábné grafice obstojně sekunduje céčková zápletka o ztracené magické kataně, která svému nositeli dává téměř neomezenou moc. Autoři samozřejmě dávají najevo, že příběh nemáte brát až tak úplně vážně, ale to, že na nás při každé příležitosti zběsile pomrkávají, ještě neznamená, že scénář není úplně blbý.
Co mě ale zarazilo nejvíce, je primitivní ovládání boje s katanou, na němž je hra z velké části postavena. Zběsilé mačkání jednoho tlačítka bez možnosti krytu opravdu neslibuje kdovíjaký zážitek a nemít na krku psaní recenze, vrátil bych se po pár minutách k hraní NHL. Ale to by byla rozhodně chyba!
Rather kick ass than solve puzzle
Netrvá totiž dlouho a v příběhu nastane první z mnoha zvratů. Arsenál vražedného vybavení se rozroste a stále tužší hordy nepřátel vás naučí, že jen se slepým bušením do jednoho tlačítka si zdaleka nevystačíte.
Někde v pátém levelu (z celkových sedmnácti) mě již hra měla pevně ve svých pařátech, a přestože vlastně od začátku děláte stále jedno a to samé, nepustila mě doteď, kdy si dávám opáčko na vyšší obtížnost.
Darujte krevMožná že to tak při hraní Shadow Warriora nevypadá, ale dobrovolných dárců krve je stále nedostatek. A přitom je to tak jednoduché. Pokud vám nestačí pocit, že jste udělali správnou věc, která někomu skutečně pomůže, vězte, že dárcovství má i poněkud světštější výhody. Sleva na daních, šedesátikorunová stravenka (liší se podle vaší pojišťovny) ani neomezená konzumace čaje a suchých rohlíků před i po odběru vás asi nevytrhnou, ale především máte ze zákona nárok na den pracovního volna s náhradou mzdy. To za tu chvilku čekání a zanedbatelné píchnutí rozhodně stojí, nemyslíte? Takže pokud vám již bylo 18 let a vážíte více než 50 kg, nic vám nebrání najít si nejbližší transfusní středisko a objednat si úvodní vyšetření. Otázka totiž nezní „proč bych měl darovat krev?“ jako spíše „existuje nějaký důvod, proč bych krev dát nemohl?“. |
Takhle stylově provedenou čistokrevnou akci jsme tu neměli snad od dob původního Painkillera. Zapomeňte na jakékoli krytí, taktické plánování, automatické léčení, starosti o spolubojovníky, plížící mezihry, předskriptované události a spoustu dalších vymožeností, bez nichž si dnešní hry takřka nedokážeme představit.
Tady se na vás nepřátelé vrhají po desítkách a klíč k úspěchu je pouze v neustálém pohybu po uzavřených „arénách“ a správném používání široké palety smrtících zbraní. Katana je sice nejlepším přítelem při boji s řadovými nepřáteli, jakmile ale nastoupí těžší váhy, je potřeba využít větší kalibry.
Mezi nimi nalezneme naprosté klasiky včetně brokovnice, uzi či raketometu, ale i ujetější kousky, jako jsou srdce nebo hlavy vyšších démonů. O nějaké umělé inteligenci nemůže být řeč, protože všichni vám jdou přímočaře po krku tou nejkratší cestou. Díky tomu jsou jednotlivé bitky adrenalinovou jízdou, během níž je obrazovka přeplněna krví, odletujícími kusy těl a mohutnými explozemi.
Jedinou úlitbou moderním hrám je jednoduchý strom schopností, které si otevíráte získáváním zkušeností, případně vylepšování zbraní za nasbírané peníze. Žádná revoluce to není, ale rychlejší pohyb nebo vybuchující munice přijde vždycky vhod.
Lepší než originál
Zatímco původní Shadow Warrior vyšel v době největší slávy 3D stříleček a mezi všemi těmi tituly jako Duke Nukem, Blood, Witchaven, Redneck Rampage apod. měl těžkou konkurenci, má nová verze poněkud jednodušší pozici. Obzvláště na nových konzolích, kde v tomto ranku momentálně nic podobného neexistuje.
Svého unikátního postavení ale nezneužívá a kromě obstarožní grafiky přináší poctivou dlouhou řežbu plnou přehnaného násilí a černého humoru. Vezmeme-li v úvahu sníženou cenu oproti běžným hrám na tyto platformy, tak nezbývá nic jiného než doporučení. Jděte do toho.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 25 čtenářů
Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa
Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...
Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos
Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu
Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...
KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?
Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky
I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...
Fortnite umožňuje vypínat oslavné animace, aby se poražení hráči neurazili
Provozovatelé hry Fortnite nyní umožňují všem hráčům vypnout zobrazování oslavných animací, jež prý...
World of Warcraft: Dragonflight se rozloučí remixem Mists of Pandaria
Zatímco separátní battle royale režim Plunderstorm se pomalu blíží ke konci, tvůrci během května...
V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín
Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...