Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Shadow Warrior se i na nových konzolích vydává proti proudu času

aktualizováno 
Krvavá lázeň po roce doputovala z PC i na nové konzole a tvrdohlavě se odmítá přizpůsobit tzv. next genu.
80

Shadow Warrior 2013

Platforma: PC
Výrobce: Flying Wild Hog

  • Poctivá přimočará řežba
  • Dlouhá herní doba
  • Spousta černého humoru
  • Zastaralá grafika
  • Chybí multiplayer

Velmi povedená střílečka, která vyniká zábavnou hratelností a kupodivu i příběhem. Jen těch nepřátel mohlo být víc.

Herní karta
Shadow Warrior (PS4)

Shadow Warrior (PS4)

Bezuzdná krvavá řežba Shadow Warrior si od nás loni odnesla pořádnou pochvalu, není proto od věci si tuto fajnšmekrovskou lahůdku v souvislosti s vydáním na nové konzole znovu připomenout. Pokud vás tedy z nějakého důvodu hra minula, je na čase to napravit.

Nedejte na první dojem

Popravdě řečeno, krátce po spuštění jsem měl neblahé tušení, že půjde o pořádný průšvih. Na první pohled má totiž hra po grafické stránce blíže spíše launchovým titulům na letité PlayStation 3 než k onomu slavnému next-genu. Po roční pauze od vydání jsem přeci jen očekával alespoň mírný facelift, nezměnilo se však vůbec nic a vedle současné konkurence vypadá hra ošuntěle jako pan Sedláček na předávání státních vyznamenání.

Fotogalerie

Nevábné grafice obstojně sekunduje céčková zápletka o ztracené magické kataně, která svému nositeli dává téměř neomezenou moc. Autoři samozřejmě dávají najevo, že příběh nemáte brát až tak úplně vážně, ale to, že na nás při každé příležitosti zběsile pomrkávají, ještě neznamená, že scénář není úplně blbý.

Co mě ale zarazilo nejvíce, je primitivní ovládání boje s katanou, na němž je hra z velké části postavena. Zběsilé mačkání jednoho tlačítka bez možnosti krytu opravdu neslibuje kdovíjaký zážitek a nemít na krku psaní recenze, vrátil bych se po pár minutách k hraní NHL. Ale to by byla rozhodně chyba!

Rather kick ass than solve puzzle

Shadow Warrior (PS4)

Shadow Warrior (PS4)

Netrvá totiž dlouho a v příběhu nastane první z mnoha zvratů. Arsenál vražedného vybavení se rozroste a stále tužší hordy nepřátel vás naučí, že jen se slepým bušením do jednoho tlačítka si zdaleka nevystačíte.

Někde v pátém levelu (z celkových sedmnácti) mě již hra měla pevně ve svých pařátech, a přestože vlastně od začátku děláte stále jedno a to samé, nepustila mě doteď, kdy si dávám opáčko na vyšší obtížnost.

Darujte krev

Možná že to tak při hraní Shadow Warriora nevypadá, ale dobrovolných dárců krve je stále nedostatek. A přitom je to tak jednoduché. Pokud vám nestačí pocit, že jste udělali správnou věc, která někomu skutečně pomůže, vězte, že dárcovství má i poněkud světštější výhody.

Sleva na daních, šedesátikorunová stravenka (liší se podle vaší pojišťovny) ani neomezená konzumace čaje a suchých rohlíků před i po odběru vás asi nevytrhnou, ale především máte ze zákona nárok na den pracovního volna s náhradou mzdy. To za tu chvilku čekání a zanedbatelné píchnutí rozhodně stojí, nemyslíte? Takže pokud vám již bylo 18 let a vážíte více než 50 kg, nic vám nebrání najít si nejbližší transfusní středisko a objednat si úvodní vyšetření. Otázka totiž nezní „proč bych měl darovat krev?“ jako spíše „existuje nějaký důvod, proč bych krev dát nemohl?“.

Darování krve

Darování krve

Takhle stylově provedenou čistokrevnou akci jsme tu neměli snad od dob původního Painkillera. Zapomeňte na jakékoli krytí, taktické plánování, automatické léčení, starosti o spolubojovníky, plížící mezihry, předskriptované události a spoustu dalších vymožeností, bez nichž si dnešní hry takřka nedokážeme představit.

Tady se na vás nepřátelé vrhají po desítkách a klíč k úspěchu je pouze v neustálém pohybu po uzavřených „arénách“ a správném používání široké palety smrtících zbraní. Katana je sice nejlepším přítelem při boji s řadovými nepřáteli, jakmile ale nastoupí těžší váhy, je potřeba využít větší kalibry.

Shadow Warrior (PS4)

Shadow Warrior (PS4)

Mezi nimi nalezneme naprosté klasiky včetně brokovnice, uzi či raketometu, ale i ujetější kousky, jako jsou srdce nebo hlavy vyšších démonů. O nějaké umělé inteligenci nemůže být řeč, protože všichni vám jdou přímočaře po krku tou nejkratší cestou. Díky tomu jsou jednotlivé bitky adrenalinovou jízdou, během níž je obrazovka přeplněna krví, odletujícími kusy těl a mohutnými explozemi.

Jedinou úlitbou moderním hrám je jednoduchý strom schopností, které si otevíráte získáváním zkušeností, případně vylepšování zbraní za nasbírané peníze. Žádná revoluce to není, ale rychlejší pohyb nebo vybuchující munice přijde vždycky vhod.

Lepší než originál

Shadow Warrior (PS4)

Shadow Warrior (PS4)

Zatímco původní Shadow Warrior vyšel v době největší slávy 3D stříleček a mezi všemi těmi tituly jako Duke Nukem, Blood, Witchaven, Redneck Rampage apod. měl těžkou konkurenci, má nová verze poněkud jednodušší pozici. Obzvláště na nových konzolích, kde v tomto ranku momentálně nic podobného neexistuje.

Svého unikátního postavení ale nezneužívá a kromě obstarožní grafiky přináší poctivou dlouhou řežbu plnou přehnaného násilí a černého humoru. Vezmeme-li v úvahu sníženou cenu oproti běžným hrám na tyto platformy, tak nezbývá nic jiného než doporučení. Jděte do toho.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

79 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 24 čtenářů

Témata: Playstation 4


Nejčtenější

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.