Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Shadowbane - online RPG budoucnosti?

  12:00aktualizováno  4. května 6:01
Má-li se současný král online RPG her zvaný Everquest obávat o svůj trůn, to vám po pravdě řečeno v následujícím článku nepovím. Setkal jsem se již s celou řadou geniálních myšlenek, jejichž realizace skončila neúspěšně. Tajemství projektu Shadowbane, jehož uskutečnění může znamenat menší revoluci v toto žánru, vám však odhalím rád...

 Shadowbane Hrajete některý ze současných online RPG titulů? Tak to asi objevujete nová území, bojujete s rozmanitými příšerami, získáváte jejich poklady, nabýváte vyšší zkušenost a zvyšujete si svůj level. Nechci v žádném případě tvrdit, že je to málo, pro tisíce internetových nadšenců to představuje největší dobrodružství, jaké v životě zažili, ale i v případě tak úspěšných her, mezi jaké patřila Ultima Online, a kterým v současnosti vévodí Everquest, je stále co zlepšovat. Jak napovídají získané informace o projektu Shadowbane, z vývojářské dílny Wolfpack Studios, nemusí jít pouze o změny dílčí a kosmetické.

Ačkoliv i v tomto připravovaném titulu budete ovládat jednu postavu, není cílem hry pouze její zdokonalování a zisk bohatství. Měnit totiž půjde i okolní svět. Co si pod tímto prohlášením představit? Jde především o to, že ve hře Shadowbane neznamenáte jako jednotlivec vůbec nic. Životnost samotného dobrodruha bude počítána na minuty, jelikož nebude možné omezit útoky  Shadowbane živých protihráčů jako v obdobných online hrách.

Návod na přežití spočívá v začlenění se do nějaké silnější skupiny. Guildy, které budou hráči vytvářet, mají být propracovanější, než kdykoliv dříve. Členové příslušné guildy se budou vzájemně starat o svou bezpečnost, a kromě bojů s počítačem ovládanými protivníky nebo s jinými organizovanými skupinami, mohou kontrolovat rozlehlá území, obléhat a dobývat města a rozhodovat o jejich vývoji. V boji bude také možné zvolit si předem strategii a výhodné útočné a obranné formace.

Vzhledem k nutnosti seskupování se hráčů do značně početných skupin, lze očekávat obrovské bitvy, které budou rozhodovat o nadvládě nad určitou částí značně rozlehlého území světa Shadowbane. Ačkoliv pro jednotlivé Guildy platí dobře známé omezení, které určuje povolání všech členů Guild, spolupráce válečníků s mágy bude samozřejmě možná.  Shadowbane Hra bude podporovat vznik aliancí a zahrnuty budou samozřejmě také diplomatické prvky, Slabším Guildám nezbude tedy nic jiného, než poohlédnout se po silném spojenci a zajistit si tak šanci na přežití.

Rozlehlá mapa, která bude zpočátku zahrnovat jen několik základních území, se bude neustále, podle potřeby hry a počtu hráčů rozšiřovat. Systém, který to bude umožňovat, nemá být podle slov vývojářů náročný na objem dat proudících mezi herním serverem a účastnickými počítači. Města se budou rozrůstat v království, ta se změní ve veliké říše, kterým bude po jejich dobytí hrozit rozštěpení na mnoho nezávislých kolonií. Sjednocování bude střídat rozpad, vítězství porážky. A Everquest možná vystřídá Shadowbane. Možná, necháme se překvapit...

Autor:




Nejčtenější

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.