Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Shadowman 2 - první dojmy

  12:00aktualizováno  2. února 10:05
Třebaže se firmě Acclaim nepodařilo splnit jejich původní předsevzetí ohledně dodání tohoto titulu na trh koncem minulého roku, vše nasvědčuje tomu, že se hlavní hrdina Mike LeRoi už brzy dostaví na scénu. Měli jsme možnost osobně se seznámit s jeho prvními kroky na platformě PS2 a tak vás tímto zveme na malé a krátké posezení představující začátek druhého dílu.

Shadowman 2econd Coming

Shadowman 2econd Coming je pokračování drsné akční adventury, která si svého času našla prostor na všech herních platformách. Druhý díl měl být původně situovaný na trh na Vánoce předešlého roku, ale nějak se nezadařilo a tak si na něj musíme počkat až do 7.března, kteréžto datum Acclaim ohlásil jako launchové a to bez rozdílu regionů. O příběhu jsme si něco málo řekli již v naší

Především tolik, že Shadowman 2 se mi nejeví jako nějak extra zajímavý herní počin. Jeho akční část totiž nesahá takovému Devil May Cry ani po paty, i když připouštím, že s obsáhlým zbrojním potenciálem a kouzly (zkraje hry ještě nedostupnými) to může být přeci jenom trochu zábavnější akce, leč soubojový systém mi přese všechno připadá velice nudný a jediným invenčním prvkem tak je využití obou rukou, kdy v jedné můžete kupříkladu třímat mačetu a nemilosrdně sekat po vašich oponentech a druhou – jako návdavkem – jim lze uštědřovat dobře cílené rány pěstí! Vezměme to však pěkně popořadě.

Shadowman 2econd Coming

Zkraje hry vybíráte ze čtyř možných konfigurací ovladače, takže znovu žádná vlastní volba nadefinování upřednostňovaného ovládání. Pohříchu je přitom akceptovatelné jenom jediné nastavení, v němž levý analog supluje pohyb vpřed/ vzad a otáčení vůkol a pravý analog strafování do stran. Ostatní konfigurační nabídky by se spíše hodily pro nějakou FPS a nikoliv pro akci ve třetí osobě.

Mezi standardní pohybové aktivity našeho hrdiny pak patří chůze a běh, obé stylově animačně zpracované, byť při prostupu vpřed v podřepu mi připadá, že spíše než chůzi tato aktivita připomíná jízdu na inlajnkách. Dále tu je často využívané skákání a tady se sympatickou implementací automatického přichycení se okrajů platforem (či nějakého jiného interaktivního materiálu), s další volbou možného ručkování. Nechybí ani plavání a potápění, šplhání po žebřících či odtlačování objektů (zde je podobné schéma co u Soul Reavera, čili tuto akci zvládnete toliko v "materiální podobě"), nejčastěji ze všeho však využijete tlačítka pro atak, neboť nepřátel je na vaší cestě nespočet. Budete se s nimi utkávat v obou podobách, tedy coby Shadowman, Shadowman 2econd Coming skeletální hybrid lidského vzezření, a jako Mike LeRoi, tvrdý a nekompromisní chlápek z masa a kostí. Obě fyzikální inkarnace jsou odvislé od momentální fáze dne a mají dopad na způsob využití vašeho arzenálu zbraní.

Grafický engine vám náladu příliš nezvedne. S ohledem na skutečnost, že se (alespoň zkraje našeho testu) vše odestává spíše v temnotě, tvůrci možná cíleně šetřili polygony v domnění, že není-li nic pořádně vidět, nebude se třeba tolik namáhat. Výsledkem pak je značně rozporuplný dojem, kdy většina scenérií s trochou té nadsázky vypadá tak, jako kdybyste se ocitli zpátky na PSX. Nic na tom nemění některé pěkné efekty jako je kupř. vlnící se obraz při vaší aktivitě pod vodou či částečná interaktivita okolního prostředí, kde byl zbytečně velký důraz kladen na zohlednění konečné fáze života vašich soků, rozpadajících se po vašem finálovém výpadu na krvavé cákance. Vedle toho však nelze opominout ani obvyklé prvky jako aktivování spínačů, fyzické odstranění nějaké konkrétní překážky/ objektu na trati apod. Pročež zohlednění možné momentální interakce se vám ukáže viditelně na obrazovce.

Shadowman 2econd Coming

Hudební kulisa je oproti té vizuální skvělá; v Deadside (svět mrtvých) to má díky ní opravdu hutnou a syrovou atmosféru, stejně tak i v Liveside (lidském světě), v němž má na jednu stranu propracovaný soundtrack na pozadí spolu se zvukovými efekty hodně vysokou kvalitu, ale pohříchu se občas tak úplně nehodí k akci, která právě probíhá na obrazovce.
Tou akcí je samozřejmě častý boj s nepříliš inteligentními protivníky, kde mne mrzí velká spousta věcí. Kupříkladu to, že neumíte nic na způsob krytí, takže buď výpadu uhnete (strafování) nebo se vám po každém zásahu umenší hodnota života, jíž posléze doplňujete uzdravovačkami (trochu podivné schéma, neboť se vám mimo jiné neshromažďují v inventáři) nebo energií z různých rafinovaně skrytých amfor. Kamerový systém pro boj pak je naprosto nedostatečný. Pokud jste v klidové pozici, tak manuální otáčení kamery, rotování a zoomování je samozřejmě fajn, ale absence vlastního pohledu zamrzí. Nicméně v častých střetech (kde není moc času na nějaké upravování úhlu pohledu) se příliš často stává, že najednou příliš nevíte, která bije a v nějaké hektické řeži tváří v tvář pak prostě jenom usilovně mačkáte tlačítko do konečného zlikvidování vašeho nepřítele/ nepřátel. Už po chvíli Shadowman 2econd Coming naprosto stupidní a únavné schéma, takže doufám, že v pokročilejší fázi hry se tvůrci nějak významněji vytáhnou. Pozitivním jevem v souvislosti s uvedenými kamerovými pochybeními je skutečnost, že pokud se dostanete do blízkosti kupř. zdi, vaše postava zprůsvitní a nebrání vám tak ve výhledu. Nicméně hlavnímu kameramanovi zkrátka neodpustím jeho kvapné kamerové kejkle zejména v úzkých prostorách, jež způsobují doslova bolehlav!

S některými prvky si však tvůrci zajímavě vyhráli. Třeba takové světlo mezi žebry Shadowmana, jež se snaží osvětlovat častá temná zákoutí nejenom říše Mrtvých či sluneční svit prosvítající mezi korunami stromů. Plošinovkovité herní aspekty jako přeskakování platforem a sbírání symbolů, propriet a předmětů (kde stojí za pozornost plyšový medvídek Teddy umožňující vám rychlou teleportaci mezi již prošlými lokacemi), nábojů apod. A v neposlední řadě kompletní namluvení zdejších dialogů a to s titulky a pěkný postup příběhové části skrze vyžehlené enginové sekvence, při nichž však zamrzí zdlouhavý loading.

Jak to tady sesumírovat? Upřímně, mé první dojmy z pokračování Shadowmana nejsou nikterak optimistické, takže jenom doufejme, že v dalších herních částech, které jsou teprve přede mnou, tvůrci nabídnou mnohem více a hlavně vylepší poněkud pofidérní soubojový systém bez možnosti jakéhokoliv komba, zdlouhavý přístup k mapě celé lokace a v neposlední řadě nezáživný lineární běh událostí typu – poběžíte sto metrů, zabijete tři chlapíky, poběžíte padesát metrů, zlikvidujete partu zombíků, teď se dáte doleva a znovu je třeba vyřídit nějakou tu lidskou svoloč, co tu na vás čeká. Tohle schéma mi zkrátka přijde trochu obehrané…
Jenom pro připomenutí, zde je k nahlédnutí starší galerie screenshotů!

Autor:




Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.