Není mnoho japonských RPG, která zabloudí do našich luhů a hájů. Shin Megami Tensei: Lucifer´s Call se to podařilo, ačkoliv jeho cesta byla také pěkně šílená. Jedná se totiž o několikáté pokračováni unikátní série. Naštěstí návaznost jednotlivých dílů není v příběhu, jako třeba u Xenosagy, takže lze bez obav hrát samostatně.
I když SMT staví na klasickém principu, soubojový systém, vývoj postav a svět okolo vás je jedinečný. Pokud je něco hnacím motorem japonských RPG, je to totální ovládnutí hry. Příběh samozřejmě hraje neméně podstatnou roli. Nevýrazné palety barev a jakási jednobarevnost jednotlivých lokací jsou navíc příčinou skvělé atmosféry, která v jednotlivých lokacích vládne. Tato atmosféra pokrouceného démonického Tokia je zvládnutá na jedničku a to paradoxně právě díky určité zchátralosti herního enginu. Nízké rozlišení je ale na škodu, obzvláště na televizi s velkou uhlopříčkou, ale to je problém určité zastaralosti PS2. Loadingy jednotlivých lokací a soubojů jsou ovšem velmi svižné, což potěší.
Démóni vychází z japonské, ale i ostatních mytologií, jejich podoba zase z okultní literatury.
Soubojový systém nazvali tvůrci jako Press Turn Battle a funguje na osvědčeném tahovém principu, známém z většiny japonských RPG. V pravém horním rohu obrazovky jsou čtyři ikony, které zobrazují počet tahů v daném kole, vtip je ale v tom, že pokud při útoku minete nebo zakouzlíte kouzlo, vůči kterému je nepřítel imunní, tak přijdete o dvě ikony útoku, a naopak. Jestliže tedy zasáhnete kriticky, přijdete jen o polovinu ikony. V praxi to znamená, že v jednom kole můžete být na řadě nejen dvakrát, ale také osmkrát. Platí pravidlo poznej nepřítele a jeho slabiny. Naučit se zde efektivně bojovat je obtížná , ale zároveň velmi zábavná věc a za každý dobře zvládnutý boj si budete gratulovat. Už proto, že save pointů je ve hře zatraceně málo a dostat se od jednoho k druhému s co nejmenší ztrátou životů a zásob, je docela kumšt.
O příběhu bych nerad něco vyzrazoval, snad jen, že se budete pohybovat v démony zamořeném Tokiu, které se pod vlivem příběhových událostí zkroutilo do koule. Japonská abstraktnost a fantasmagorie je v této hře podávána s takovou samozřejmostí, že si při hraní budete připadat jako doma. Vůbec je zajímavé, s jakou zvrácenou ležérností hra podává fakt, že v Tokiu (v tom herním samozřejmě) zemřelo pár milionů lidí a bylo nahrazeno démonickou okupační armádou. Démoni vás totiž budou provázet celou hru, a na normálního člověka tak narazíte jen výjimečně. Takže když potkáte malého levitujícího démonka, který bude slastně slintat nad kráskou ve vedlejší místnosti a v rozkroku se mu bude pohupovat cosi dlouhého a špičatého, tak se nelekejte, bude hůř.
Lokace, které hra nabízí jsou většinou dost rozsáhlé a frekvence náhodných soubojů je poměrně vysoká.
Ve hře je více jak stovka démonů, které můžete mít ve své partě! Základní způsob, jak získat démona, je ho prostě „ukecat“ při souboji, ať se přidá k vám. Ano, je to tak, při soubojích můžete konverzovat s nepřítelem! Někdy bude chtít peníze, jindy nějaký předmět z vašeho inventáře, ale také se můžete potkat s filosofem, který chce diskutovat o nanebevzetí! Získané démony můžete ve speciální fúzovací místností různě kombinovat, a získat tak nového jedinečného démona. Užijte si to křížení naplno.
Démóni vychází z japonské, ale i ostatních mytologií, jejich podoba zase z okultní literatury. Zajímavé je, že se ve hře navíc setkáte s lovcem démónů Dantem z legendární série Devil May Cry. Inu, kde se tu vzal, bůh suď, ale na druhou stranu, u japonských RPG platí zásadní premisa „nikdy se ničemu nedivit“. Držte se jí, nakonec Dante je na pekelníky expert.
|
Hrdinové v této hře obdrží po dosažení nového levelu bod, který musí přidělit k jednomu z pěti atributů, každý z nich má maximalní hodnotu čtyřicet. Jelikož maximální level postavy je 99, není možné dosáhnout maxima u všech atributů. Je tedy důležité rozhodnout se, jakým směrem se hrdina bude vyvíjet. Další složkou vývoje postavy jsou Magatama, což je jakýsi démonický kyberčerv, kterého hlavní postava přenáší ve svém těle. Těchto červů je celkem 24 a každý z nich mění hrdinovy atributy, ale zejména obsahuje čtveřici skillů, které svému nositeli může na určitém levelu předat. Slotů na skilly je ale jen osm,takže pokud chcete nový a máte sloty plné,musíte nějaký vymazat. Drsná věc je ovšem to, že vymazaný skill už nelze získat zpět a věřte, že špatným vymazáváním skillů lze totálně pokazit postavu a to až do té míry, že se stane nehratelnou. Je to tvrdé a vyžaduje to velkou pozornost a rozvahu. Démoni po dosažení levelu dostávají automaticky bod k atributům a nějaký ten skill a jelikož je můžete spolu různě kombinovat a máte jich v zásadě neomezené množství, nelze nic zkazit.
Zvláštní pozornost si zaslouží postava jménem Majin. Je to vlastně obdoba našeho dobrého českého Smrťáka. Potkáte ho několikrát za hru a pokaždé v jiné podobě, jednou jako matadora jindy jako motorkáře. A budete s ním muset bojovat. Obtížnost těchto soubojů je totální a rovněž totálně prověří vaši bojovou skupinu. Obrazovka Game Over tak bude u těchto soubojů častým společníkem.
Lokace, které hra nabízí jsou většinou dost rozsáhlé a frekvence náhodných soubojů je poměrně vysoká. Save pointů je, jak již bylo vzpomenuto, dost málo a v kombinaci z různými puzzly se rozhodně nejedná o lehkou hru. Často se budete vracet do předchozích lokací a zoufale hledat, kde že to vlastně pokračuje. Hra totiž neobsahuje žádnou nápovědu, kam máte jít, nebo co máte udělat. Rozmanitost lokací je veliká, navštívíte nákupní centrum, nemocnici, různé démonské katedrály, kanály a spoustu dalších.
|
Shin Megami Tensei: Lucifer´s Call | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|