Shining Lore - tak trochu jiné MMORPG

MMORPG v poslední době ""rostou"" jako houby po dešti a výrobci se předhánějí především originálním zpracováním. Svojí troškou do mlýna tak hodlají přispět i Phantagram Interactive a s novým titulem Shining Lore chtějí tento žánr zpřístupnit i příležitostným hráčům. Pojďte společně s námi nahlédnout kuchařským mistrům pod pokličku...

Shining LoreAť se vám to líbí nebo ne, budoucnost hraní tkví v multiplayerových titulech. Je to vcelku logické. Pokud bych si měl vybrat, jestli se vrhnu do nějakého povedeného fantastického dobrodružství sám, nebo společně s dalšími dobrodruhy, raději zvolím skupinu kamarádů, kteří mi budou krýt záda. Rozhodně netvrdím, že jsou čistě singleplayerové hry nudné, ale společná akce s ostatními hráči posouvá zážitek o pár příček výše. Tuto skutečnost si uvědomují i výrobci her a orientace na multiplayer je čím dál tím znatelnější. Krom toho rapidně přibývá MMORPG titulů a stále více hráčů se utápí v obrovských fantasy či sci-fi světech, jejichž kvalita provedení neustále roste. Svojí troškou do mlýna se tak rozhodla přispět i známá korejská společnost Phantagram Interactive, jejíž zaměstnanci již dlouhou dobu usilovně pracují na MMORPG Shining Lore, které by se podle nich mělo od ostatních v mnohém odlišovat. Velké změny a odchýlení od zažitých standardů však nemusí být vždy zárukou úspěchu, a tak se pojďme na tuto připravovanou perlu Phantagramu blíže podívat.

Autoři se rozhodně netají s názorem, že MMORPG jsou určené pouze pro hardcore hráče, a nutno podotknout - mají svým způsobem pravdu. Pokud se rozhodnete do podobného titulu proniknout, můžete se rovnou rozloučit s vašimi ostatními koníčky, které jste dosud provozovali. Fakt, že hře během Shining Lorepár hodin většinou propadnete, nelze brát jako zápor, ale pokud to s vaším nově vzniklým virtuálním já chcete někam dotáhnout, musíte se mu pravidelně každý den několik hodin věnovat. To je pro velké množství hráčů nepřijatelné jak finančně, tak i časově. MMORPG Shining Lore by však v tomto ohledu měla být něčím, co se doposud ještě neobjevilo.

Lidé z Phantagramu jsou si samozřejmě vědomi, že celý systém nemohou od základů překopat, neboť by se tak dočkali velké kritiky především ze strany již ostřílených hráčů, a tak zvolili vychytralou taktiku. Vybrali několik osvědčených prvků, které by v Shining Lore neměly chybět, a dále hru obohatili novým pojetím a vylepšeními. Na začátku si tedy budete moci klasicky upravit postavu dle vašich představ - zvolíte pohlaví, vlasy, obličej, košili (triko), kalhoty, rukavice a boty. Výsledkem pak bude unikátní 3D polygonový model pro každého hráče a postavy se tak budou výrazně lišit. Každý "avatar" je navíc rozanimován více jak 300 pohyby, zahrnujícími i různá gesta a obličejové výrazy, což hráčům zaručí společenské vyžití, na kterém ostatně autoři z velké části staví. Chtějí totiž vytvořit MMORPG, kde nebude hlavní náplní boj a podobné získávání zkušeností, ale hráči se budou do jejich světa chodit bavit bez ohledu na to, kolik volného času hře mohou denně věnovat. Dočkáme se tak různých aktivit, z nichž uvedu například minihry (šachy, karty,...) a třeba obyčejné chatování Shining Loreněkde v kavárně u lesíka. Jestliže jste více bojově zaměření a nyní se chystáte nad Shinig Lore zlomit hůl, ještě si to můžete rozmyslet. Hra totiž nabízí vyžití i pro podobně zaměřené postavy, a tak si užijete i diablovského zabíjení (pomocí zbraní i magie). Jistě vás pak potěší unikátnost předmětů, neboť každá zbraň či brnění by měly mít úplně jinou velikost a tvar, což opět zaručí jedinečnost vašeho charakteru. A aby těch překvapení nebylo málo, zapomeňte na povolání typu kouzelník, zloděj, kněz atp. Jediný starý známý zůstane bojovník a k němu překvapivě přibudou další čtyři v podobě kuchaře, návrháře, inženýra a v obyčejných RPG nepříliš často se objevujícího alchymistu.

Velký důraz je ve hře kladen na zaměstnání vašeho virtuálního já a na bydlení. Bude vás bavit práce u místního zbrojíře? Proti gustu žádný dišputát, ale nechcete se raději postavit na vlastní nohy a otevřít si obchod na hlavní třídě? Fantazii se v Shining Lore meze nekladou a svoboda konání je vskutku veliká. V podstatě záleží jen na vašem rozhodnutí. Myslíte, že takto provedená hra může zaujmout jen hrstku "bláznivých" Korejců? Tak potom se šeredně mýlíte, neboť do veřejného betatestu se přihlásilo kolem 500 tisíc lidí, což je přibližně o 100 tisíc více, než v případě legendárního EverQuestu. Zajímavé je, že dle Sangyoun Lee (hlavní designér hry a Phantagram CEO) 40% procent betatesterů tvoří ženy a tato MMORPG zaujala hráče různého věku.

Shining LoreNení divu, autoři totiž zcela zjevně vsadili na podobu se známým titulem The Sims, kde v podstatě nejde o žádný vývoj, ale hlavním úkolem je starost o virtuální bytosti. Pokud tedy autoři dokáží tyto dva na první pohled odlišné, avšak v online podobě velmi blízké žánry spojit, budou mít úspěch takřka zaručený. Shining Lore nabízí též obrovský herní svět, rozdělený na pět velkých kontinetů (Enterole, Derre Metalika, Ark Foresta, Tropika, Frodia) a létající ostrov Pandora, kde hráče čeká více jak 500 unikátních questů. Ty by měly být svázány propracovaným příběhem, při jehož tvorbě si autoři vzali za příklad zajímavou MMORPG Anarchy Online.

Otázkou však zůstává, zdali mohou Phantagram se hrou v manga stylu uspět po celém světě. Barevné "kreslené" postavičky s vykulenýma očima zkrátka nemusí každému sednout, ač je vše ostatní provedeno na jedničku s hvězdičkou. Co tedy říci závěrem? Měli bychom autorům popřát hodně štěstí, neboť snahu o vytvoření jinačího MMORPG, jež by oslovilo i ty, kteří nad tímto žánrem ohrnují nos, je třeba ocenit. Shining Lore se jistě dočkají majitelé PC (korejská verze by měla být k dispozici ve třetím, anglická ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku) a v plánu jsou i konverze pro PlayStation 2 a Xbox.