Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sid Meier's Railroads!

  12:00aktualizováno  19. března 9:40
Sid Meier je v ráži! Svědčí o tom hned několik ohlášených titulů z jeho stáje, z nichž dost možná nejzajímavější představují právě Railroads! - simulace železnice podle vzoru velebeného Railroad Tycoonu. O tom prostě musíte vědět víc!

Railroads Sid Meier byl po celou dobu své dlouhé kariéry velmi plodným tvůrcem, který zvládal sloučit položky zdánlivě neslučitelné: kvantitu s kvalitou. A jak to tak vypadá, rozhodně se nehodlá odebrat na zasloužený odpočinek, ba právě naopak – poté, co prodal svou společnost Firaxis molochu Take 2, může se oprostit od nám nic nepřinášejícího papírování a vrhnout se do tvorby počítačových her s opravdovou vervou. Možná si říkáte, že zde mlátíme prázdnou slámu, nicméně v tomto případě platí naše slova více jak stoprocentně. Minulé dny totiž přinesly unikátní ohlášení hned tří strategických titulů zaštítěných Sidovým jménem. Datadisk k Civilization IV jménem Warlords se po velkém úspěchu původního titulu dal očekávat, ale CivCity: Rome a ještě více právě Railroads! jsou opravdovými překvapeními, s nimiž jsme vskutku nepočítali.

Každý, kdo kdy koutkem oka zavadil o famózní Railroad Tycoon, musel zákonitě propadnout jeho návykovosti, jež byla bezesporu magická.

Pamětníci si otřou krásnou vzpomínku přinášející slzu a mohou se začít radovat. Sid Meier se totiž po šestnácti letech vrací tam, kde slavil jeden ze svých největších úspěchů. Tenkrát, v roce 1990, to byl parádní Railroad Tycoon, jehož licenci Railroads pak převzali PopTop Games a dovedli ho až k nepříliš povedenému třetímu dílu. Sid chce evidentně nechat zapomenout neúspěch a vrhá se do starých vod s novým, byť slibně výmluvným, názvem. Podle něj a jeho spolupracovníků bychom měli mít co do činění s nejlepší železniční hrou všech dob. A vzhledem k faktu, že Meierovy hry v naprosté většině případů stanou až na samotném vrcholu svých oblastí, neměli bychom o tomto výroku dlouho pochybovat. Raději si hru pojďme představit podrobněji, nejdříve si ale zakryjte klávesnici nějakou tou fólií, jinak by mohlo dojít k její devastaci vašimi slinami.

Každý, kdo kdy koutkem oka zavadil o famózní Railroad Tycoon, musel zákonitě propadnout jeho návykovosti, jež byla bezesporu magická. Jednoduchá a zároveň nesmírně hluboká ekonomika snoubící se s prostou radostí ze stavby železnic, to, byvše zaštítěno takřka neprůstřelným systémem, nedávalo prostor pro argumenty reptalů. Kdo jednou okusil, toužil se stát pánem železničního provozu navždy. Railroads Nyní k tomu dostaneme další, ke všemu tu nejlepší možnou, příležitost. Opět budeme budovat vlakovou infrastrukturu od dob zlatých časů tohoto odvětví, tedy od jejich samotného počátku až po moderní dobu, a to samozřejmě v tom nejvděčnějším železničním prostředí – Americe.

Hlavním cílem pochopitelně bude udržet se na špici rozrůstajícího se železničářství, přičemž o stejně smýšlející protivníky nebude nouze. Vaším denním chlebem se tak stane spojování všech možných měst a městeček, co jich na mapě USA je. Každé město disponuje specifickým druhem průmyslu, jehož výstupní produkty naleznou uplatnění v dalším atd. Bude tak zapotřebí starat se o náklady, migraci lidí, ale tentokrát také mnohem více o konkurenci, která se na vašem businessu bude podepisovat více, než kdy jindy. Od prvních parostrojů až po dnešní elektrické a dieselové lokomotivy uplyne dlouhá doba, jíž se rozhodně vyplatí zaplnit výzkumem. Jinak by vám, prozaicky řečeno, mohl klidně ujet vlak.Railroads

Každopádně, dynamicky se chovající model zásobování, pohledávek a spousty náhodných událostí po nás bude vyžadovat neustálou pozornost a něco toho kapitalistického úsudku, který vás může klidně vyšvihnout na vrchol nebo na dlouhou dobu pohřbít do červených čísel.

Railroads! představí nový ekonomický model, který má být podle všeho mnohem náročnější. Ne na ovládání, spíše na ukočírování, což může být dobře i špatně – buď se kompletně vymažou chvíle, kdy není do čeho píchnout a nebo to autoři přeženou a nebudeme se stačit divit, co všechno po nás hra bude chtít. Snad se naplní první varianta, ostatně Sid Meier své hry dokázal vždy náležitě vyvážit. Každopádně, dynamicky se chovající model zásobování, pohledávek a spousty náhodných událostí po nás bude vyžadovat neustálou pozornost a něco toho kapitalistického úsudku, který vás může klidně vyšvihnout na vrchol nebo na dlouhou dobu pohřbít do červených čísel. A vězte, že často přijdete na rozcestí, kde nebude tak zcela patrné, jak se zachovat.

Ve hře nalezneme na dvacet druhů zboží, jež bude třeba ve třiceti průmyslových sektorech. Railroads To znamená, že vaším cílem bude co nejúspornějším způsobem vystavět obchodní cesty z měst poskytujících surové materiály, které následně převezete na zpracování a posléze do lokalit, kde je po hotovém výrobku poptávka. Vypadá to jednoduše, ovšem kombinací budou přehršle. Railroads! nabídnou desítky zajímavých scénářů, jako příklad můžeme uvést ty, kde budete soupeřit proti nekalým živlům jako je J.P. Morgan nebo Cornelius Vanderbilt. Hračičky jistě potěší příležitost budovat si vláčkoviště bez jakýchkoliv vnějších zásahů. A multiplayerové fajnšmekry zase to, že si zahrají jak proti sobě, tak v kooperativním módu.

Co se grafického zpracování týče, snad ani nelze uvažovat minimalisticky. Railroads! budou od svého duchovního předchůdce k nerozeznání. Autoři využijí flexibilní engine z Pirates!, přičemž ho významně upraví, aby odpovídal zvýšeným nárokům. Všechny lokomotivy vypadají sympaticky detailně a pokud by se vám náhodou nelíbily, nic vám nebrání vytvořit si vlastní v integrovaném editoru.

Všechny lokomotivy vypadají sympaticky detailně a pokud by se vám náhodou nelíbily, nic vám nebrání vytvořit si vlastní v integrovaném editoru.

Na Railroads! se zákonitě musí těšit každý správný stratég, ostatně mnoho lepších titulů tohoto žánru letos s největší pravděpodobností nevyjde. Railroad Tycoon svými přednostmi dokázal strhnout miliony hráčů a podle nás by se to mělo povést i jeho po všech stránkách vylepšenému duchovnímu nástupci.

Index očekávání: 90%

Autor:


Témata: Vlak

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

Vypadá to jako Bioshock, ale není to Bioshock, co to je? We Happy Few

We Happy Few

Od prvotního návrhu prošla hra We Happy Few výraznými změnami. Místo sandboxové hratelnosti se teď soustředí především...

Washington DC v troskách. První dojmy z hraní The Division 2

The Division 2

Vyzkoušeli jsme si chystané pokračování postapokalyptické střílečky The Division a bylo to skvělé. Autoři jsou sice na...

Ulov si monstrum a zkus to přežít. První dojmy z Hunt: Showdown

Hunt: Showdown

Přežil jsi, abys zemřel příště. Lovec je ve světě Hunt: Showdown odpočitatelná položka a zároveň to nejdůležitější, co...



Najdete na iDNES.cz