Diskuze

RECENZE: Sigil od autora kultovního Dooma je návrat v čase o čtvrt století

Legendární John Romero se vrací ve stejném stylu, s jakým před pětadvaceti lety změnil svým Doomem herní průmysl. Více než o novou hru jde o opožděný datadisk, ale komu by to vadilo? Na tomto jsme vyrůstali!
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

F24i17l10i68p 50T12ř53e49b49a

10. 6. 2019 11:49

Hehe, moc pěkný úvod recenze ;-D

Hned na začátek si ale dovolím nesouhlasit. Na Doomu jsem vyrůstal*, a hraju ho dodnes. (Rozumně) filtrované textury mě netrápí, bez poloprůhledných efektů a bloomu bych se klidně obešel. V kvalitě osvětlení upřímně nevidím takový rozdíl, aby ospravedlňoval ten hate na obou stranách. Když si ale mám vybrat mezi mouse lookem a originálním Doom autoaimem, VŽDYCKY VYHRAJE MOUSE LOOK.

Tak.

Sigil ... je super. Thy flesh consumed je divná epizoda, a moc mi do původního Doomu nezapadla, spíš mi připomíná něco z Plutonia experimentu. Sigil je čistokrevný Doom, je to víc Doom, než Doom II, který vyšel o 24 let blíž původní hře. A je to taky to nejlepší a nejhorší z Johna Romera. Na každém kroku se budete bát, odkud se na vás připlíží další kakodémon, každé dveře budete otevírat s plazmou v ruce, budete hledat cestičky a spínače (to možná až moc) za každý roh budete nakukovat v očekávání olověné přeháňky. A budete dvakrát přemýšlet, jestli si můžete dovolit toho, nebo onoho démona sejmout, nebo radši ušetřit munici a nechat si ho na později. Pravý opak klasických slaughtermap.

Soundtrack ... jen velmi vyjímečně si nechávám originální hudbu zapnutou, tahle ale za těch 666 centů rozhodně stojí.

Jediná výtka, kterou bych měl, je, že v některých levelech není nic vidět. Jistě, dá se přidat gamma, jenže pak už to zase není ono. Tma je tady součástí level designu a funguje. Ale místy je jí prostě moc. :-/

*přísahám, že jsem napoprve napsal "vyroostal" ;-D

3 0
možnosti

F41i14l84i92p 15T87ř93e73b71a

10. 6. 2019 11:17

Si představte ten tutoriál.

Zmáčkněte WASD pro pohyb.

Zmáčněte mezerník pro respawn.

Myší miřte, Klikejte pro střelbu.

Zmáčkněte mezerník pro respawn.

Útoky nepřátel způsobují poškození, snažte se jim vyhnout.

Zmáčkněte mezerník pro respawn.

Pokud vás nepřátelé obklíčí, jste v háji. Tak počkat...

Zmáčkněte mezerník pro respawn...

1 0
možnosti

Člověk už musí být hodně hardcore retro hráč, aby prvky jako skákání nebo mouselook považoval za kažení si zážitku :-)

1 0
možnosti

F56i53l82i68p 53T48ř83e72b44a

10. 6. 2019 11:54

To bych zase úplně nedával do jednoho pytle. Oficiální Doom levely prostě počítají s tím, že na skákání je tu Daisy, ne Doomguy, a dá se tak leccos obejít. Custom WADy, které se skákáním počítají, jsou samozřejmě o něčem jiném.

Mouselook naproti tomu považuju v podstatě za bugfix (autoaim v Doomu je fakt peklo - ale ne to pro Doom guye).

1 0
možnosti

"Dnešní hry nejsou lepší ani horší, jsou prostě jiné." .... s tim se da souhlasit, ale je treba jednim dechem dodat, ze dobrych 15 let nevysla ani jedna FPS hra .... co si pamatuju, tak posledni FPS byl snad doom3 ..... doom4 sice mozna neni uplne hrozny, ale s FPS bych ho uz moc nesrovnaval ..... co treba provedlu dukovi, za to by mely nekomu uhnit pracky a vsechny dnesni radobyFPS hry jsou jen odpad. FPS v hernim kontextu je First Person Shooter, ne Frames Per Second ..... bohuzel se dnesni vyvojari nejak spletli, protoze se shooterem nemaji nejake detske hry jako call of duty, wolfenstein atd nic spolecneho ..... jako aby clovek mel dve zbrane, chodil koridorem, nulova atmosfera, nekonecne zdravi ...... pro to si clovek oci u pocitace nenici:o) Pamatujete na blooda? Ta atmosfera? Ty myltiplayer levely? Takove hry se uz dve dekady nedelaji .....

2 2
možnosti

F60i43l71i58p 35T85ř72e63b13a

10. 6. 2019 12:08

Tak zrovna Doom (4) dát jako příklad úpadku FPS žánru v dnešní době mi přijde dost nešťastné. Naopak je to hra, která v záplavě CoD a Battlefieldů uspěla navzdory tomu, že autoři dokázali jít 20 let zpátky proti "vývoji" moderních her. Jasně, glory kills působí lacině, jasně gore nests jsou ubohá náhražka sebrání "nenápadného" klíče nebo power-upu, jasně, bez těch RPG prvků by se ta hra klidně taky obešla.

Ale IMHO je Doom 4 vyladěný velmi blízko ideálu, kdy se vydavatel nažere (napakuje) a herní zážitek ve svém jádru zůstane celý. A hlavně je to hra, která je nejblíž oldschool akci od dob Quake II Arena. A to už je sakra dlouho...

0 1
možnosti

Upřímně, myslím si, že tohle je důkaz, jak silná může nostalgie být. Kdyby toto nebylo propagováno jako dílo od autora původního dooma. zapadlo by to jako propadák. Ani se mi nechce věřit, že to opravdu dělal on. Je tam totiž tolik amaterských chyb v level designu, aý by člověk plakal. Uznat se musí, že místy to vypadalo hezky, ale hratelnost byla totálně mimo a je to nevyvážené. Na internetu je tisíce lepších modu než tohle a dost lituju lidi, co si to pořídili v té placené limitované edici.

5 1
možnosti

Ti lidi co si to poridili budou diky tomu za par let v baliku. Mozna jich to par z nich koupilo z nostalgie. Zbytek to poridil jako investici a jako na takove za par let vydelaji balik.

0 0
možnosti

Svůj první počítač jsem dostal, když mi bylo asi šest, nebo sedm a první hry, co jsem měl byly Doom, Duke Nukem, AoE a Dune. Pamatuju si, že vždycky, když jsem v Doomovi sebral nějakou kartu a všechno zhaslo a vyrojily se všechny ty zrůdy, tak jsem vždycky nejdřív zmáčkl Esc a chvíli se díval z okna na ruch na ulici, abych se ujistil, že jsem tady a ne ve hře a pak jsem stejně použil cheaty, takový strach jsem tenkrát měl...:-) Nostalgie...jdu stahovat a tentokráte to snad projdu bez pauz a cheatů :-)

7 0
možnosti

Já měl zase kámoše, který když ho třeba zezadu nečekaně škrábnul Imp, tak dělal to samý - ESC a musel to rozdýchat, jakej měl šok. A u need for Speed při zatáčení kroutil hlavou o 75° doleva a doprava ;-D

1 0
možnosti

J14a45n 46P63e59s79l

9. 6. 2019 8:06

Nevím proč, 3D hry normálně hraju, ale z enginu Dooma jsem měl vždycky kinetózu. Tady na mě jde už z fotek, bude to tedy asi ta pravá retro kvalita :-)

4 0
možnosti

Takže nejsem sám?;-D Joo byla tovlastně jediná hra, ze které jsem málem hodil šavli...

1 0
možnosti

Doom je možná čtvrt století stará hra, ale komunita žije více než kdy jindy. Sám Romero řekl, že by se do tvorby Sigilu nikdy nepustil, kdyby komunita nebyla tak aktivní.

A já bych na ty různé "vyspělejší" porty tak neplival. Samozřejmě, ultraortodoxní zůstanou u původního pojetí, ale třeba GZDoom obohacuje engine o spoustu nových možností (třeba i šikmé plochy nebo několikapatrové levely) a i ty grafické efekty přidávají na atmosféře (baterka, svítící oči monster v temnotách atd...).

Jen se podívejte, kam až se dá starý Doom posunout:

https://www.youtube.com/watch?v=O5LW511_ngU

Na to se IMHO žádná moderní hra nechytá. A to vše jen díky moderské komunitě.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 17

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 28

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

novinky 28. 3. 2024 0

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 6

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 3

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

preview 27. 3. 2024 3

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč
Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč

Každý týden můžete získat zajímavé balíčky od značek Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč. Hrajte s námi a získejte hlavní výhru, balíček s...