SimCity

SimCity

Stavba města v SimCity může pokračovat. Situace se stabilizuje

  • 22
Situace po katastrofálním startu očekávané budovatelské strategie SimCity se stabilizuje. Hlavní problémy jsou téměř za námi, oznámila na blogu hry Lucy Bradshaw, šéfka studia Maxis, které hru vytvořilo.

V současné době probíhá optimalizace serverů, nicméně hra by měla být hratelná, píše Lucy Bradshaw na blogu.

Tak jde čas se SimCity

Od grafiky z roku 1989 po velkolepé město dneška

Tak jde čas se SimCity.

Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že situace je lepší, nicméně k ideálu má stále daleko. Zatímco ještě v pátek nešlo hrát, protože mě hra neustále odpojovala od herních serverů, o víkendu se situace zlepšila.

V neděli večer však přišlo nepříjemné překvapení, kdy jsem musel hodinu (!) čekat ve frontě, než mi bylo umožněno vstoupit do hry. To je z mého pohledu nepřijatelné (záleží na vytíženosti daného serveru). Na druhou stranu potvrzuji, že pokud už jsem se do hry dostal, nezaznamenal jsem další problémy.

"Potřebujeme pár dalších dnů, abychom se ujistili, že jsou všechny problémy vyřešené a hra běží na sto procent," dodala Lucy Bradshaw.

On-line a nikdy jinak

Problémy SimCity se vážou na nutnost být neustále on-line, kdy herní výpočty probíhají na straně serveru. Start hry 5. března (úterý) v zámoří dopadl katastrofálně, Evropa na tom nebyla o dva dny později lépe. Ještě v pátek byla hra v podstatě nehratelná (číst více o katastrofálním startu SimCity).

Například známý on-line prodejní dům Amazon stáhl digitální verzi hry dočasně z prodeje. Nespokojení zákazníci totiž hře hromadně udělovali jako hodnocení jednu hvězdičku z pěti.

Provozovatel SimCity v reakci systematicky posiloval servery a dočasně vypnul některé on-line funkce ve hře, aby vytíženým serverům odlehčil. Jistě, zahájení provozu SimCity se zapíše do herních dějin jako pořádná ostuda. Nicméně obě společnosti, tedy vývojáři z Maxisu a vydavatelská společnost Elecronic Arts, se přesto s nastalou situací popraly se ctí. Nevymlouvají se a s nespokojenými hráči, svými zákazníky, otevřeně komunikují a pravidelně informují o řešení situace. A to stále nebývá pravidlem.

Náprava pošramocené pověsti však může trvat déle. "Nejvíce jsme se báli, že lidé, kteří milují značku SimCity, budou vyděšeni negativními recenzemi a problémy s připojením," vysvětluje Lucy Bradshaw. A vy se divíte?


Témata: SimCity