Simon the Sorcerer 3D

  • 140
Simon the Sorcerer 3D
Simon the Sorcerer 3D

Od doby vydání posledního Simona The Sorcerera (léto 1995) uplynolo už hodně doby. Podle předpokladů byl Simon 2 velmi úspěšný, takže bylo jasné, že se dříve či později objeví další pokračování. To sice bylo ohlášeno, jenže tři roky uplynuly a kde nic tu nic. Můžu vás ale ujistit, že se na novém Simonovi tvrdě pracuje a že bude vypadat úplně jinak než jeho předchůdci, bude totiž 3D!

Simon 1 i 2 si byli po vizuelní stránce velmi podobní - nádherná ručně kreslená 2D pozadí ve VGA rozlišení dávala hře nezapomenutelný pohádkový nádech. S VGA je ovšem už dávno konec, takže autorům nezbývalo než přejít na SVGA. Tohle řešení ovšem vyloučilo kreslit pozadí ručně, takže se muselo přijít s něčím novým. Adventure Softi (AS) se rozhodli pro polokreslená/polorenderovaná pozadí, ale nebyli si jisti, zda jim to vyjde. Během práce na Simonovi 3 taktéž vytvořili jinou adventuru - Feeble Files, která měla částečně odhalit, jak asi hráči přijmou Simona v novém kabátě. Simon the Sorcerer 3D Feeble Files byli přijati vcelku pozitivně (i když na nový grafický styl přeci jen nějaká ta kritika padla), takže o nové koncepci Simona 3 bylo rozhodnuto. Autoři vyrenderovali několik pozadi (která rozhodně nevypadala špatně - několik ukázek se tady kolem povaluje), vytvořili rozsáhlé demo a vydali se za distributory. Ti však Simona v této podobě jednoznačně odmítli, prý nyní letí 3D hry, no a 2D adventury se už nejsou v kurzu. Adventure Softu se ani po dlouhé době nepodařilo žádného distributora najít, museli se tedy původního konceptu 2D adventury vzdát a začít se vším od znova...

Adventure Soft jsou známí svou nenávistí k 3D akčním adventurám a, co si budeme říkat, právě ten třetí rozměr přímo vybízí k mnoha akčnějším prvkům (obětí tohoto trendu se stal Kings Quest 8 a Indy Jones 5). AS ovšem slibují, že se v Simonovi 3 vyhnou jakýchkoli akčním vložkám a že půjde o klasickou adventuru se vším všudy, tedy s rozvětveným příběhem a Simon the Sorcerer 3Ddějem, s všemožným prozkoumáváním, používáním předmětů a s interakcí s mnoha postavami, ale kompletně v 3D prostředí. Je jasné, že nebyl čas na tvorbu vlastního 3D enginu, tudíž došlo k licencování enginu cizího, který byl spojen s vlastním adventure enginem postupně vyvýjeným už asi 8 let. A zde je právě asi ten největší nedostatek hry. AS se rozhodli licencovat engine z připravované hry Prince Of Persia 3D a můžu vám říct, že už nyní patří tento engine do šedi průměru (i když Princ 3D ještě nevyšel) a v době, kdy má vyjít Simon 3D, si jeho "kvality" už ani nedovedu představit. Když tento "motor" porovnám například enginem Unrealu nebo Quaka II, je to 100 a jedna. Již nyní je k dispozici několik obrázků ze hry, a jak jistě sami můžete pousoudit, žádný zázrak to není (čili orgie alá Overseer se asi konat nebudou). Navíc se mi ani nezdá, že by si Adventure Softi nějak zvlášť vyhráli s texturami, takže to všechno vypadá velice "divně". Ale na výsledek si ještě počkejme a nedělejme předčasné závěry. Věnujme se raději nějakým těm technickým informacím, které AS vypustili na světlo.

Simon 3D má být 3D realtime adventura s absolutní volností pohybu a s použitím 3 různých kamer - pohled třetí osoby (jako Grim Fandango - starým adventurám asi nejbližší), Simon the Sorcerer 3Dpohled nad Simonovým ramene (jako Tomb Rider) a pohled z vlatních očí (jako Doom nebo Quake). Tímto řešením se hra zpřístupní spoustě lidí a každý si příjde na své. 3D engine má umožňovat reálné stíny postav, reálnou průhlednost vody, rozmazávání textur a mnoho dalších efektů. Během hry si budete moci zvyšovat/snižovat detaily podle vlastní potřeby. Samozřejmostí a naprostou nutností bude nějaký ten 3D akcelerátor. Zajímavě má být řešené i ozvučení, ale to už se nechte překvapit. Hra nebude z pochopitelných důvodů ovladatelná myší, ale pouze klávesnící, joystickém nebo joypadem. Zajímavostí budou i konverze na jiné herní platformy, jako je Playstation nebo Nintendo 64.

Samotná postavička Simona bude složena z více než 600 polygonů a bude vypadat více cartoon-like. Simon bude moci chodit, běhat, šplhat, plazit se atd. Ve hře má být přes 50 hovořících postav plus spousta dalších pro dokreslení atmosféry. Potkáte staré známé jako močálníka Swampyho, kouzelníka Calypsa, zlotřilého čaroděje Sordida a jeho posluhovače Runta, ale poznáte i spoustu nových přátel, jako Melissu Legovou nebo velkého Golema.
Simon the Sorcerer 3D Inovovaná má být celá koncepce hry. Asi nejzajímavější herní novinkou bude vice možných průchodů hry a více možných zakončení, takže z toho může být něco jako Pandora Directive, Blade Runner nebo Quest For Glory 5. Při druhém hraní hry můžete narazit na jinak skryté lokace a pohovořit si s jinými neznámými charaktery. Zaveden má být také nový systém rozhovorů, kteréhož průběh má záležet na vaší aktuální duševní náladě.

Zvukově má být Simon opět o kus vepředu, měl jsem možnost slyšt hudbu a ta rozhodně stála za to. Kapitolou samou pro sebe by měl být dabing, kde uslyšíte takové giganty jako jsou Chris Barrie (namluvil Simona v prvním díle), Rowan Atkinson (Mr. Bean) nebo Richard E. Grant. Tedy i zde se máme na co těšit.

O co ale v Simonovi 3D vlastně půjde? Příběh má navazovat na závěr ze Simona dvojky. Simon bude opět přinucen hrát si na hrdinu - musí se dostat z fantasy světa, kde je uvězněn, do světa reálného (do současnosti), kde právě kuje pykle zlý Sordid. Simon můsí jako vždy Sordida zničit a zachránit tak svůj svět i své blízké. Příběh má být velmi dlouhý, napínavý, zábavný a plný zvratů.

Vše tedy nasvědčuje tomu, že Simon 3D bude zcela moderní 3D adventura, noprosto odlišná od svých předešlých dílů. Z jakým úspěchem bude přijata se teprve uvídí, ovšem potěšující je už jen to, že v ní nebudou žádné akční prvky (až na přeskakování lávy po malých sloupcích a jiné podobné věci). Zda to bude super bomba nebo jen průměrná hra si budeme muset počkat minimálně do října tohoto roku, ale jak znám dnešní výrobce, spíše až do vánoc, né-li ještě déle.