Simon the Sorcerer 3D – 3. část návodu

  • 140
Dnes naposled... Naposled se vydáme s kouzelníkem Simonem do pohádkového světa plného draků, trpaslíků a sexy bojovnic. A možná konečně a jednou provždy zúčtujeme se zlým kouzelníkem Sordidem, který si tentokráte vzal do hlavy nadevše šílený plán – ovládnout celý vesmír. Dovolíte mu to? My ne.

Simon the Sorcerer 3DDnes se potřetí (první a druhá část návodu) a naposledy společně vydáme za kouzelníkem Simonem a možná konečně skoncujeme s ďábelským Sordidem, který touží po ovládnutí celého vesmíru. Vzhůru do boje...


KAPITOLA 5:

Promluvte si s Kalypsem o všem možném, především o Nin Jarovi a o Princi Bajajovi – dostanete pár potřebných rad, z nichž nejdůležitější je, ať na náměstí spravedlnosti vyhledáte jistého kouzelníka Grandulfa.

  • Vyrazte na Náměstí spravedlnosti a odtud zaběhnete k zahrádkám. Na konci zahrádek jsou dvířka a před nimi stojí Grandulf – kouzelník v modré róbě. Řekněte mu, že vás poslal Kalypso a Grandulf vám slíbí, že vás dostane na královský turnaj, pokud mu v noci pomůžete s ohňostrojem.
  • Jděte do svého pokoje v hostinci a prospěte se. V noci se vraťte ke Grandulfovi a promluvte si s ním – odvede vás na věž, kde vás čeká vypouštění rachejtlí a dělobuchů – kmotřička víla vám poradí, jak se celý ohňostroj ovládá.
  • POPIS OVLÁDÁNÍ OHŇOSTROJE: Jednotlivé typy rachejtlí jsou označeny barevně. Každý se pak vystřeluje určitou klávesou: CTRL – červená, ALT – modrá, levá šípka – žlutá, pravá šipka – zelená. Ve spodní části obrazovky se objeví něco jako notová osnova, po které poplují zleva doprava barevné kuličky. Jakmile každá kulička dosáhne zeleného pole na pravém konci dráhy, stiskněte patřičné tlačítko, které odpovídá stejné barvě. Pokuste se rachejtle vystřelovat pokud možno bezchybně během celé série ohňostroje (pár chybek je tolerováno). Jakmile tak učiníte, bude oficiálně zahájen turnaj (koná se jen v noci) a otevřen karneval (ten se naopak koná jen ve dne).

    A nyní již k hledání jednotlivých hrdinů:

    Simon the Sorcerer 3DNin Jar, bojovník z východu:

  • Promluvte si s Kalypsem o Nin Jarovi – dozvíte se, že jeho duch pobývá v tomto hostinci a pokud ho chcete chytili do nádobky duší, musíte do ní vložit něco pro něj velmi cenného.
  • Zamiřte do lesa, konkrétně na lokaci Jezerní kontrolní věže (Reservoir Control Hut). Kousek pod ní se nachází strom, který převalil Nin Jara. Pod stromem zbyl Nin Jarův náhrdelník, který by se vám hodil.
  • Pokuste se náhrdelník sebrat – bohužel těžký kmen stromu vám to nedovolí. Nicméně se dáte do řeči s červotoči a ti vám slíbí, že kmen prožerou, pokud jim seženete miniaturní zbraně.
  • Vydejte se na karneval (z Náměstí kouzel) a zúčastněte se atrakce u prvního stánku zleva – atrakce se jmenuje „Aqua derby“, neboli Vodní dostih.
  • Cílem v této soutěži je stříkat vodu z pistole do třech malých otvorů, které se opakovaně otvírají (pistoli ovládáte šipkami). Podle přesnosti a rychlosti stříkání do otevřených otvorů se bude na horní dráze pohybovat váš kůň. Cílem je dostat koně do cíle dříve než váš soupeř. Odměnou za vítězství vám bude kbelík s vojáčky a zbraněmi.
  • Vraťte se do lesa k padlému stromu s červotoči, kterým předejte kbelík z karnevalu – červotoči na oplátku sežerou strom a vy můžete sebrat Nin Jarův náhrdelník.
  • V inventáři vložte náhrdelník do nádobky duší.
  • V hostinci si promluvte s barmanem o duchovi, který zde straší. Pak se jděte prospat.
  • Nyní je již na čase odchytit Nin Jarova ducha. Ideální místa je chodba u zrcadla před vaším pokojem nebo dolní bar. Připravte si do ruky nádobku duší s náhrdelníkem a jakmile uslyšíte Nin Jarův hlas, nádobku použijte. (chytání možno provádět jak ve dne, tak i v noci)
  • Kromě duše však ještě potřebujete pozůstatky jeho těla. Ve dne zamiřte ke kostelu a vstupte dovnitř (ne do zvonice, ale do svatyně – na mapě jako Památník). Uvnitř, napravo od dveří, je na stěně pamětní deska Nin Jara (viz obrázek). Tuto prozkoumejte – dozvíte se, kde jsou uloženy jeho pozůstatky. Simon the Sorcerer 3D
  • Venku přivolejte ptáka Duháka a odleťte na novou lokaci nedaleko města, kde jsou uloženy Nin Jarovy pozůstatky. Přistupte ke hrobce, na níž je Nin Jarův popel, a ten nasajte to vysavače.
  • Zajděte za Kalypsem v hostinci a promluvte si s ním – během dialogu mu předejte jak Jarovu duši, tak ji jeho popel.

    Barbar Konvan:

  • V ulicích Poliganisu přispěchejte k rozsypané káře, pod níž leží Barbar Konvan. Promluvte si s ním – heverem mu uvolníte jeho káru, ale Konvan má zraněná záda a nemůže se ani hnout.
  • Na dvorku uprostřed karnevalu se nachází karavan. Vejděte dovnitř – uvnitř provozují démoni akupunkturu. Když je ale požádáte o vyléčení Konvanových zad, odmítnou karavan opustit.
  • Též na karnevalu se nachází malá loučka s lebkami na klaccích. Mezi lebkami je podivné malé tlačítko, které stiskněte – uprostřed louky se objeví voodoo stan. Vejděte a promluvte si s démony – přislíbí vám vytvořit voodoo panenku Konvana, ale budou k tomu potřebovat obyčejnou panenku a dětský zub.
  • Jak získat ZUB:
  • Po hlavní uličce na karnevalu se prochází malý klučina. Promluvte si s ním – bude po vás chtít červenou kulatou žvýkačku.
  • Zajděte do herny v hostinci, kde zkuste sáhnout do slotu v nově přistaveném kulečníku – kousne vás však krysa, která se zde zabydlela. Použijte tedy na stůl kočku (seberete ji v převráceném kontejneru v zadní uličce), ale ani ta nepomůže.
  • Vraťte se na karneval a přistupte k atrakci střelnice Seaside Shooting (Mořská střelnice). Pomocí své Chakary musíte sestřelit všech 20 kachniček, abyste vyhráli hlavní cenu – plyšového medvídka. Není to nic jednoduchého, patrně nad touto atrakcí strávíte dost času, ale nakonec se vám určitě podaří medvídka vyhrát. Simon the Sorcerer 3D
  • Na dolním dvorku karnevalu se nachází velký žlutý stan, v němž démoni provozují malý bleší cirkus. Použijte na něj plyšového medvídka, čímž do něj nachytáte blechy.
  • Zpět v hostinci použijte plyšového medvídka na kulečníkový stůl – krysu i kočku tak vyženete a získáte dvě kulečníkové koule – červenou a žlutou.
  • Na karnevalu dejte červenou kouli malému klučinovi – ten si s ní vyláme zuby a vy tak získáte nejen jeho tub, ale i rozžvýkanou žvýkačku.
  • Jak získat PANENKU:
  • Přistupte k atrakci Bonzo’s Ball. Zúčastněte se jí – vaším úkolem je prohodit míček malým otvorem ve chvíli, kdy bude otevřený. Ale i pokud se trefíte, míček neproletí. Důvod? Ďáblové opět podvádějí a jejich míček je příliš velký.
  • V tuto chvíli byste již měli vlastnit žlutou kulečníkovou kouli (viz výše). Připravte si ji do ruky a znova se zúčastněte atrakce – na poslední třetí pokud byste měli kouli prohodit otvorem a vyhrát tak panenku Konvana.
  • Je načase vrátit se do voodoo stanu a předat démonům panenku a zub. S voodoo panenkou Konvana jděte k démonům akupunkturistům do karavanu a panenku jim předejte – za 10 grošů vyléčí na dálku Konvanovi záda.

    Princ Bajaja, toho času žába:

  • V noci se vydejte na Náměstí spravedlnosti a odtud zamiřte na Turnaj.
  • V jednom z růžových stanů najdete spící princeznu – vaši starou známou z bažin (do stanu se lze jen proplížit!). Pokuste se s princeznou promluvit, avšak ona bude mluvit jen ze spaní a neustále snít o svém snoubenci, rockerovi Johnnym. Jediná možnost, jak ji obelstít a donutit ji políbit žábu, je převléct se za Johnnyho.
  • Za princeznou je Johnnyho plakát (viz obrázek) a jak je z něj vidno, musíte sehnat fialovou róbu, černou paruku a brýle. Simon the Sorcerer 3D
  • Kde sehnat černou PARUKU:
  • Na pivní zahrádce v hostinci se nachází mladá dívka s bílou parukou. Promluvte si s ní – dozvíte se, že by ráda vyměnila svoji paruku za jinou.
  • Na dolním nádvoří karnevalu si kupte u stánku za tři groše cukrovou vatu.
  • Předejte růžovou cukrovou vatu překupnici s parukami na pivní zahrádce a na oplátku dostanete její bílou paruku
  • Na karnevalu přistupte k atrakci Vyzkoušej si svou sílu (Test your Strenght), u níž stojí trpasličí princ Železovous. Promluvte si s ním a vraťte mu jeho kladivo – princ se bude chtít zúčastnit atrakce, ale démon mu to zatrhne. Promluvte si tedy s démonem, ale postavte se k němu tak, aby se otočil k princi zády. Během vašeho dialogu princ nepozorovaně použije svoje kladivo a vyhraje hlavní cenu, kterou vám pak daruje – černé triko.
  • V ulicích Poliganisu navštivte Prádelnu. Do jedné z praček vložte černé tričko a bílou paruku. Pak pračku zapněte – získáte tak černou paruku.
  • Kde sehnat BRÝLE:
  • Na karnevalu si zahrajte automatovou hru, známou jako „Space Invaders“ – vyhrajete brýle.
  • U princezny ve stanu použijte svoji magickou knihu a změňte si barvu oblečení na fialovou (kombinace červené a modré barvy). Pak si nasaďte paruku a brýle – měli byste vypadat přesně, jako Johnny. Promluvte si s princeznou a jakmile vás požádá o polibek, použijte na ni žábu – tím vysvobodíte Prince Bajaju.

    Bojovnice Melisa Legová:

  • Předně je důležité vědět, že Melisa se nachází na v ruinách kostela na záhadném ostrůvku uprostřed jezera v lese. Jelikož ale nemáte loďku, přístup k ostrůvku není možný a vám zbývá jediná možnost: pokusit se vypustit jezírko natolik, abyste se k ostrůvku dostali suchou nohou.
  • Jak zastavit přítok vody z řeky v Poliganis: Simon the Sorcerer 3D
  • Ve dne se vydejte ke kostelu a vstupte do zvonice. Odsud se musíte dostat na střechu věže pomocí lana zvonu. Zatáhněte za něj (CTRL) a jakmile poskočíte a vrátíte se k zemi, zatáhněte znova – to stále opakujte, dokud zvon nerozkýváte natolik , že se po laně dostanete až na vrchol zvonice.
  • Seskočte na střechu, kde si promluvte se zlodějkou, co právě krade olověné tašky ze střechy. Domluvíte se s ní, že se postaráte o sundání těchto tašek ze střechy dolů na zem. Ale jak?
  • Na karnevalu přistupte k atrakci Wonder Wheel (Kolo zázraků). Hry se zúčastněte kolikrát chcete, leč vždy budete mít smůlu.
  • Na voodoo louce je v živém plotu malý tunel. Padněte na břicho a propližte se tunelem až na malý dvorek za Kolem zázraků. Všimněte si, že démoni podvádějí a dali za Kolo zázraků magnet. Seberte jej.
  • Vraťte se k atrakci a znova zkuste štěstí – tentokráte vyhrajete a jako cenu dostanete flustačku.
  • Nad ulicí vedle kostela se vznáší ježatý klučina na balóncích. Stoupněte si nedaleko něj mimo silnici a dva z balónků mu flustačkou sestřelte. Vyčkejte na příjezd dodávky pana Sejra a jakmile bude projíždět pod ježatým klučinou, sestřelte poslední balónek – klučina spadne do dodávky a sežere tam všechen sýr.
  • Sledujte dodávku až ke skladu sýra, kde budete svědky zajímavé scény a zároveň krachu byznysu pana Sejry. Jeho dodávka bude odteď volná.
  • Nastupte do dodávky a odjeďte s ní až k místu, kde jste sestřelili ježatého klučinu. Zaparkujte dodávku na okraj vozovky k plotu kostela – přesně pod místo, kde jsou na střeše kostela připravené střešní tašky (viz obrázek).
  • Vylezte na střechu kostela (přes zvonici) a tašky shoďte dolů do dodávky (pokud to nepůjde, stojíte s dodávkou na špatném místě a musíte kousek popojet).
  • Vraťte se k dodávce, nastupte a jeďte k můstku poblíž kostela, který má nosnost jen 2 tuny. Přesně tolik tun olova taky vezete, takže při průjezdu mostem propadnete a tím průtok řeky zatarasíte. Simon the Sorcerer 3D
  • Jak otevřít hráz v jezeře:
  • Hráz se zvedá v Jezerní kontrolní věži (dřevěná bouda poblíž stromu, co zabil Nin Jara) v lese. Bouda je však zamčená a klíč od ní měl trpaslík, který skončil v žaludku draka Toustohlava.
  • Jděte ke spícímu drakovi (poblíž lokace Výhled na sopku). V inventáři přilepte žvýkačku na dřevěnou tyč, k ní připevněte magnet a ten ještě namažte máslem. Výsledný „chirurgický“ nástroj použijte na spícího draka, čímž z něj vytáhnete klíče.
  • Klíčem odemkněte vstupní dveře do Jezerní kontrolní věže a vejděte. Je zde však velká tma, takže bude nutné otevřít špatně viditelný poklop ve stropě. Stoupněte si pod poklop a na závlačku použijte Chakaru, čímž ji otevřete (viz obrázek).
  • Poklop se ale stále ne a ne otevřít, takže vyjděte z chajdy ven, po žebříku vylezte na střechu a zde si na poklopu trochu zaskákejte.
  • Jakmile se propadnete do boudy, popadněte na zemi kanistr s benzínem a vylijte jej na lano mechanismu. Nakonec na něj ještě použijte čočku dalekohledu, čímž jej zapálíte a otevřete tak hráz.
  • Přesuňte se na lokaci Záhadný ostrov (původně byl pod vodou). Po laně vyšplhejte na ostrůvek a projděte přes zříceniny kostela až k Melise Legové – po rozhovoru s ní se odebere do hostince ke Kalypsovi.

    Jak se dostat z magicky uzavřené místnosti s hrdiny:

  • V tuto chvíli byste již měli mít všechny čtyři hrdiny shromážděny v Kalypsově kamrlíku v hostinci, takže se za nimi vydejte. Po krátké rozpravě se v místnosti objeví Runt, očaruje Kalypsa a magicky „zamkne“ jediný východ z místnosti. Jak se teď odsud dostanete?
  • Jedině mrtví. Promluvte si se všemi hrdiny v místnosti, obzvláště však s barbarem Konvanem, kterého musíte vyprovokovat natolik, aby vás zabil. Záhy se ale reirkarnujete na oživovací plošince před hostincem.
  • Odeberte se na pivní zahrádku hostince, kde se na dětském hříšti houpá malý kluk. Promluvte si s ním – vsadíte se, kdo z vás se dokáže na houpačce víc rozhoupat. Vaším úkolem je Simon the Sorcerer 3Dpochopitelně vyhrát. Docílíte toho dlouhým stisknutím šipky nahoru pří pohybu na houpačce dopředu a šipky dolů při pohybu dozadu. Pokud budete lepší než kluk, tomu to nedá a rozhoupe se natolik, že se z houpačky urve a odletí neznámo kam.
  • Seberte pneumatiku, která po klučinovi zbyla, a přivažte ji ke stolku s deštníkem – otvorem v zemi se spustíte do podzemní pracovny Kalypsa. Od něj se dozvíte, že hrdiny uvěznil Runt v Sordidově pevnosti. Musíte je vysvobodit.
  • Přivolejte ptáka Duháka a odleťte na novou lokaci Sordidovy pevnosti (hned za městem).

    Jak se dostat do Sordidovy pevnosti:

  • Ve skalách se pokuste přejít přes orka do tmavého tunelu, ale nebudete úspěšní. Proto si za pomocí kouzelné knihy změňte oblečení na černé (kombinace všech tří barev), padněte na břicho a pližte se jeskyní POUZE V MÍSTECH STÍNU, aby vás stráže neviděly (viz obrázek). V jednom okamžiku uslyšíte, jak si jeden z orků začne hlubokým hlasem falešně pozpěvovat. V tom okamžiku se otočte a zahněte do úzké chodby napravo (na jejím konci jsou dřevěné dveře, které nejdou otevřít – viz obrázek). Zde vyčkejte, až ork projde, a pak pokračujte ve své cestě až k mostu před Sordidovu pevností.
  • Jelikož je most zničený, prozkoumejte alespoň červenou poštovní schránku před ním. Uvnitř naleznete objednávku od Sordida pro zelináře v Poliganisu.
  • Jeskyní se propližte nazpět ke skalám (tentokráte vás již mohou orkové odchytit), přivolejte ptáka Duháka a vraťte se do města.
  • Zde navštivte zelináře (na ulici mezí Náměstím kouzel a Hostincem) a do poštovní schránky ve dveřích mu vhoďte objednávku od Sordida – zelinář v mžiku připraví krabici a vyhodí ji před dům.
  • Otevřete krabici – zjistíte, že je plná květáku. Musíte najít někoho, kdo ho sní.
  • Zamiřte do skladu sýra a vejděte dovnitř – měli byste zde naleznout vypaseného ježatého klučinu. Seberte ho. Simon the Sorcerer 3D
  • Odnese klučinu k zelináři a použijte ho na bednu s květákem – bohužel, ježurovi je z všeho toho jídla poněkud nevolno. Použijte tedy Chakaru a vystřelte mu ji do zad – tím mu „uvolníte“ žaludek a ježura zbaští všechen květák v bedně.
  • Jakmile bude krabice prázdná, vlezte do ní a nechte se odnést do Sordidovy pevnosti.

    KAPITOLA 6:

    Přízemí věže s točitým ochozem:

  • Nacházíte se v přízemí hlavní věže Sordidovy pevnosti. Kolem stěny se točí dřevěný ochoz, který vede až na vrchol věže. Když se ale po něm vydáte, spustí se z vrcholu věže barevný fireball a bude mířit proti vám. Pokud vás zasáhne, jste mrtví (oživovací plošinka je naštěstí hned pod schody). Připravte si tedy do ruky kouzelnou knihu a kdykoliv bude proti vám vyslán barevný fireball, změňte barvu svého pláště na barvu shodnou s letícím fireballem (pokud je fireball bílý, změňte svůj oblek na černý). V takovém případě se vám nic nestane a fireball do sebe absorbujete. Postupujte po ochozu až na vrchol věže (cestou stiskněte páčku na stěně), kde po žebříku vylezete do kontrolní místnosti s Runtem.

    Kontrolní místnost s Runtem:

  • Po delším monologu Runa zůstanete kvůli kouzlu přilepeni na místě. V inventáři připevněte čočku na flustačku, tu si dejte do ruky a použijte ji. Směrem k Runtovi jsou na malém panelu dvě malé tlačítka (viz obrázek). Zamiřte na ně flustačkou, pak stiskněte Shift (čímž aktivujete přiblížený mód), přesně zamiřte na červené tlačítko RELEASE a vystřelte – vysvobodíte tím Melisu a Konvana.
  • Nyní je třeba Konvana probudit. Učiníte tak pomocí voodoo panenky. Uchopte ji do ruky a použijte – Konvana sice probudíte, ten ale bude na Runta krátký, stejně jako Kalypso, který se nečekaně objeví. Je to tedy opět na vás. Simon the Sorcerer 3D
  • Vznášející si Runt bude po vás vystřelovat barevné firebally. Stejně jako na ochozu ve věži, i tentokráte měňte barvy svého obleku tak, aby barevné firebally absorboval. Pokaždé, když absorbujete jeden fierball, stiskněte jedno ze sedmi barevných tlačítek na stěně (viz obrázek).
  • Tlačítka je nutné stisknout v tomto pořadí: červené, oranžové, zelené, modré, fialové, černé a žluté).
  • Jakmile stisknete všechny tlačítka, všechna magie z místnosti zmizí – včetně Runtovy, který zemře. Vy se následně hvězdnou branou přenesete spolu s Melisou do chrámu se obrovskou sochou hlavy Swampyho.

    Chrám se Swampyho hlavou:

  • Stoupněte si před hlavu sochy Swampyho a stiskněte AKCI – následně předneste známou Swampyho píseň (zde je pouze anglické znění, to české prozatím není vymyšleno: Swampling Stew, Swampling Stew, To Your Bog Your Swamp Be True, Swampy Be True, Swampling Stew) – ústa sochy se otevřou a vy můžete vejít na červený most.
  • Uprostřed mostu je strážní věž. Při pokusu o přejití mostu vyjde z věže strážný a zastaví vás – dozvíte se od něj, že most lze přecházet jen opačným směrem a lze po něm pouze chodit, nikoliv běhat.
  • Strážného musíte přelstít. Vstupte na most a JDĚTE (se stisknutým Shiftem) směrem ke strážní budce. Jakmile uslyšíte a uvidíte, že strážný z budky vychází, okamžitě se otočte a jděte opačným směrem (ale nesmíte se zastavit!) – tedy jakoby nazpět do chrámu. Jakmile uvidíte, že strážný zase zalezl, opět se otočte a pokračujte v přechodu mostu. Tento proces opakujte tak dlouho, dokud se vám most nepodaří přejít.
  • Po přejití mostu se dostanete do sálu s těly Sordida a Swampyno, ale především s velkým počítačem. Prozkoumejte ho – objeví se Kalypso a po vysvětlení situace vás opět rozdělí na tělo a duši. Simon the Sorcerer 3D
  • Coby duše přistupte k monitoru a stiskněte AKCI, načež do monitoru vlezete.

    Uvnitř počítače:

  • Uvnitř počítače je vaším cílem přejít po datových kabelech a chodbách mezi tištěnými spoji až do sálu se Sordidem a Swampym.
  • POPIS CESTY (viz obrázek): Jakmile vejdete do PC, dejte se po levém kabelu a pokračujte až na křižovatku s červeným sloupem. Zde pokračujte po kabelu směřujícím do kopce (nejvíce vlevo) a pokračujte až do sálu se třemi teleporty. Vstupte do toho napravo, po teleportaci pokračujte cestou přes červené prstence a na další „T“ křižovatce se dejte doprava. Opět se dostanete až k teleportům a opět vejděte do toho napravo.
  • Objevíte se v kontrolní místnosti NEXUSu. Je zde Sordid a Swampy, který nešťastnou náhodou smaže celou paměť NEXUSu. Začne ubíhat čas a vy máte jen 2 minuty na to, abyste se odsud dostali ven do sálu s počítačem, kde leží vaše tělo.
  • Navíc musíte učinit důležité rozhodnutí – můžete, ale nemusíte vzít Swampyho s sebou. Pokud se ho rozhodnete zachránit, použijte na něj vysavač.
  • Vstupte do hvězdné brány a postupujte nazpět stejnou cestou, jakou jste se dostali sem (bude to trošku obtížnější, neboť vypadává elektřina a místy zde bude tma jako v pytli). Jakmile se dostanete do druhé místnosti s teleporty, použijte ten prostřední, čímž se dostanete z PC ven.

    Finální puzzle:

  • Zde už zbývá jediný úkol – přistupte k PC a vložte do něj CD. Jak? Vítejte před nejoriginálnějším puzzlem, jaký se kdy v adventurách objevil. Otevřete VLASTNÍ CD-ROM mechaniku, načež se otevře i ta v herním PC a Simon do ní sám vloží CD. Pokud v tuto chvíli máte ve Windows aktivovaný autorun, jste zachráněni a vychutnáte si velice otevřený konec hry.