Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

SIMS 2 vezmou útokem celý svět

  12:00aktualizováno  11:16
Uvedení prvního datadisku pro Sims 2 jen předcházelo mnohem významnější oznámení společnosti Electronic Arts. Ať už hrajete na jakémkoliv stroji, Sims 2 na vás budou čekat, nejen na PC, ale hlavně na konzolách a kapesních zařízeních.

Sims 2 evidentně následují osud prvního dílu, který se stal regulérní legendou. I když dvojka nepřináší přelomovou hratelnost, vylepšená grafika, některé úpravy herního systému a zvýšené HW nároky prostě stačí na to, aby Sims 2 okupovali žebříčky prodejnosti. Platí to i pro datadisk University, který do hry přináší možnost získat kvalitní vzdělání na amerických školách a hlavně užít si kouzla studentského života včetně všech možných klubů, spolků ale také práce, aby na ty radosti měl člověk (nebo spíš Simák) dostatek peněz.

Řečeno větou prostou a krátkou, Sims 2 University sesadili z postu nejprodávanější PC hry na americkém trhu dlouho panující Svět Warcraftu a zaujali první pozici za měsíc březen. WoW je odsunut na druhou příčku a můžete jen hádat, jaká hra je třetí nejprodávanější PC titul. Ne, není to Half-Life 2 (5) nebo Star Wars: Republic: Commando (7), ale Sims 2 originál balení. Aby nebylo Simáků (nebo Simčáků, jak jim říká ratolest, křestním jménem Simona) málo, drží se jako klíště v první desítce ještě Sims Deluxe - kolekce prvního dílu spolu s datadisky!

Tohle ale společnosti Electronic Arts nestačí. Jedna hra na jedné, navíc minoritní, platformě k velkému úspěchu nestačí a vedení EA poslední dobou nedělá akcionářům společnosti zrovna radost. Logickým krokem EA je proto rozhodnutí o vývoji Sims 2 pro všechny dostupné (a rentabilní platformy), a to ještě do konce roku, aby to pozitivně ovlivnilo jak výsledky EA, tak výplatní pásky manažerů.

Už na podzim bychom se tak měli setkat se Simčáky na Xboxu, Playstation 2, GameCube, Sony PSP, Nintendu DS a Gameboyi Advance a teď se držte, také na mobilních telefonech - ne jen na N-Gage, kde už existuje "Sims inspired" hra The Sims Bustin' out. Pokud jste někdy hráli The Sims, nebo The Sims 2, je vám jasné, jak zoufalí v EA musejí být, když se rozhodli k předělávce plnokrevných Sims i na mobily s Javou.

U konzol jako je Xbox nebo PS2 se dá toto rozhodnutí pochopit - nejde jen o prodej možná i 10 milionů kopií hry, ale tato zařízení mají alespoň trochu schopný HW a navíc by bylo teoreticky možné prodávat hru s myší, bez níž si hraní The Sims lze představit dost obtížně. (EA slibuje, že na konzolách půjde Simčáky ovládat z pohledu vlastních očí, takový pohyb bude asi lepší než snaha napodobit ovládání myší). Ale Simčáci na kapesních přístrojích nebo na mobilech..., tam už se nechce věřit, že to EA myslí vážně. Všichni víme, jak vypadají porty "dospělých" verzí počítačových her na mobily. Z 3D stříleček nebo RPG se stávají dvourozměrné skákačky bez ducha a s hratelností pod úrovní i méně kvalitních freewarových hříček. Nemám celkem nic proti využití značky The Sims, dítěti jsme pořídili i datadisk Univerzita, ale do své N-Gage nedostane ani javové Simčáky, ani verzi pro N-Gage, o nákupu Nintenda DS ani neuvažujeme.

Eidos a SCi - Souboj dvou společností o to, kdo převezme britského herního vydavatele s dobrým jménem a špatnými finančními výsledky (pro méně znalé jde o Eidos), končí. Americká investiční společnost Elevation Partners, v jejímž představenstvu sedí zpěvák kapely U2 Bono a bývalý výkonný ředitel společnosti Electronic Arts, se své účasti vzdala. V pátek oficiálně stáhla svou nabídku k odkoupení kontrolního podílu společnosti poté, co se představenstvo Eidosu veřejně vyjádřilo ve prospěch konkurenční nabídky. Tu předložil jiný britský vydavatel zábavního software SCi.
Je velice nepravděpodobné, že by se o koupi Eidosu pokusila nějaká další firma, čas na podání nabídky je přibližně do poloviny května, nic takového ale odborníci neočekávají. Snad kdyby nějaký fanatický fanoušek Lary Croft vyhrál v hodně bohaté loterii a firmu si koupil pro sebe. Pokud se tak nestane, dojde k přijetí nabídky SCi pravděpodobně 13. května na mimořádné valné hromadě akcionářů společnosti Eidos.

Funcom a Conan - Slovenský Conan od vývojářského týmu Cauldron (to je asi slovensky kotlík) se dočká, snad kvalitnější, konkurence. Vývoj hry s "konanovskou" tématikou totiž oznámil Funcom, kterého známe nejlépe jako provozovatele online hry Anarchy Online a o něco méně jako autora úspěšných adventur The Longest Journey a DreamFall.
Age of Conan - Hyborian Adventures bude online akční RPG, což znamená, že kromě obsahu pro hru na lokálním počítači bude hra umožňovat také boje s dalšími hráče ve virtuálním světě. Podle Funcomu bude provedení online části hry novátorské - v singleplayer části bude hráč budovat svou armádu, kterou následně bude moci použít k poražení armád cizích hráčů.
Základem bojů má být systém, ve kterém hráči přesně ovládají zbraně své hlavní postavy, tedy systém obdobný tomu ze hry Die By the Sword. Pohyby myší či kombinací kláves budete máchat zbraní a zaměřovat údery na citlivá místa nepřítele. Kromě tohoto systému má hráče oslovit grafika a zvuk, který bude podporovat systémy 7.2 tedy sedm prostorových reproduktorů a dva subwoofery. O vlivu na hratelnost si dovolím dopředu pochybovat, přestože hrám Funcomu osobně fandím.
Jen mimochodem, když čtete GameEkonoma, mohlo by vás zajímat, že hra spojená se svalnatcem, kterého více než knihy Roberta E. Howarda proslavil současný kalifornský guvernér Arnold Schwarzenegger, je součástí masivní kampaně spojené s připravovaným filmem, který v roce 2006 uvede společnost Warner Brothers. Ať se hlavy koulí!

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Ani tahové strategie nebo hry pro děti nejsou v bezpečí před pornem

Titan Quest

Vytváření erotických modifikací není doménou jen těch nejoblíbenějších her, ale týká se i okrajových žánrů. Ani náročné...

Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v červenci

Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered edition

Červenec patří v oblasti her k nejslabším měsícům v roce. Přesto jsme si řekli, že zkusíme vybrat pět kousků, které by...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...



Najdete na iDNES.cz