Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

SiN Episodes: Emergence

  12:00aktualizováno  12:41
První epizoda z chystaného akčního seriálu s jedinečnou atmosférou, který poběží na enginu Half-Life 2, si rozhodně zaslouží vaší pozornost. Stříleček s podobně vysokým potenciálem zábavnosti totiž v přípravě mnoho není!

Sin Episodes: Emergence Nejen cesty lidských osudů jsou nevyzpytatelné – hry jsou na tom úplně stejně! Jedním z nejžárnějších příkladů budiž dnes již téměř série SiN, jíž štěstí dosud příliš nepřálo. Ono vybrat si rok 1999 pro vydání akční střílečky bylo, jak se později ukázalo, dosti sebevražedné. Proč? Inu, stačí si vzpomenout na nepopiratelné kvality kultovního Half-Life, který má v kolonce datum narození takřka stejná čísla, a není třeba dále uvažovat, z jakého důvodu ostatní střílečky zapadly. Half-Life je jednoduše přebil. Ovšem SiN měl také své kouzlo a pokud by nebyl tak příšerně zabugovaný, s přehledem by si došel pro stříbrnou medaili a mohl k dílu Valve utvořit důstojnou alternativu. Nakonec však skutečnou zábavnost hry docenila pouze hrstka hráčů, kteří na ní ale rádi vzpomínají dodnes. Není divu, podobně osobitá akce se vidí zřídkakdy.

Hlavní hrdina, urostlý sympaťák John Blade, není typickým ztělesněním dobra – má i své stinné stránky, ale to ani omylem není na škodu, ba právě naopak – do jeho virtuální schránky to nalévá lidskost a není tak problémem se s ním po několika odehraných chvílích sžít.

A teď k oné nevyzpytatelnosti herních osudů: obstojí tvrzení, že nebýt Half-Life, dočkal by se SiN mnohem hlučnějších ovací. Je tak nadevše paradoxní, s jakým technologickým zázemím autoři z Ritual Entertainment vyrukovali v souvislosti Sin Episodes: Emergence s tvorbou pokračování, na které jsme si počkali pěkných pár let a zřejmě nikdo v něj nedoufal. Ale zpět k věci: SiN Episodes poběží na bázi Source enginu, jenž mají na svědomí právě Valve a vytvořili ho primárně pro Half-Life 2. A aby toho náhodou nebylo málo, získá spojení někdejších konkurentů ještě mnohem pevnější vazbu – jako hlavní distribuční systém byl zvolen internetový Steam, jenž nepochází ze stáje nikoho jiného, než opět Valve. I to je dost možná důvodem, proč nedávno vypuštěné in-game video pocházející ze sinovské epizody Emergence bylo v některých pasážích k nerozeznání od Half-Life 2, což logicky způsobilo nevoli v pařanských řadách a dost možná na jejich popud se tak titul dočká designového přepracování a přidání vlastních signifikantních znaků. Přeci jen, SiN by měl být především o osobitosti.

Výše nastíněná situace, vedoucí až k odložení na květen, nám dala vítanou příležitost se na marketingem nepříliš tknutý titul podívat blíže. Jistě jste zvědaví na způsob vydávání SiN Episodes, okolo nějž se vedou dost možná větší řeči, než o samotném Sin Episodes: Emergence herním obsahu. Podle všeho bude výhradním distribučním kanálem již zmíněný Steam, který je již odbytištěm mnoha kousků, avšak aby na něj, jako na hlavního koně, vsadila známá společnost toužící zasáhnout široké masy, to se děje zřejmě poprvé. Je ale pravdou, že koncepce SiN Episodes tomuto distribučnímu systému přímo vyhovuje. Nepůjde totiž o jednolitý kousek, nýbrž o postupně vydávané epizody, z nichž každá by měla strávit kolem pěti hodin čistého herního času, což při ceně nějakých dvaceti dolarů nepředstavuje výraznější důvod ke kritice. Ještě dodejme, že by jednotlivé epizody měly následovat zhruba po půl rocích, přičemž aktuální plán počítá s vydáváním do roku 2009. Ale pochopitelně se uvidí až s vydáním první části. Mělo-li by jít o prodělečný projekt, nemusíte se bát, že by se s ním vývojáři patlali a trávili tak dlouho.

Někteří hráči možná mohou mít strach z nepochopení děje, když vlastně nehráli první díl, naštěstí jsou takové obavy zbytečné, jelikož pokračování bude vyprávět svůj vlastní příběh a epizody pak nabídnou samostatné, dějově ucelené komplety, takžeSin Episodes: Emergence abyste si užili třetí část, nebude nutné mít nahránu druhou apod. Nicméně, v mnoha bodech narazíte na všelijaká propojení a pokud zvládnete všechny „díly“, budete odměněni kompaktním zážitkem.

SiN Episodes má jiné ambice: proběhnout se po zajímavých expozicích a mnoha zbraněmi zlikvidovat ještě více nepřátel.

Emergence představuje víceméně úvod – představení stylové megapole Freeport City, jež je opředena všemi možnými hříchy, z nichž ve většině má prsty temná postava sexy dominy Elexis Sinclair. Hlavní hrdina, urostlý sympaťák John Blade, není typickým ztělesněním dobra – má i své stinné stránky, ale to ani omylem není na škodu, ba právě naopak – do jeho virtuální schránky to nalévá lidskost a není tak problémem se s ním po několika odehraných chvílích sžít. To ukázal již starý dobrý první díl. Nadmíru zajímavé je právě velmi atmosférické město, v němž se odehrají všechny epizody. V Emergence z něj uvidíte mnohé, byť jen z dálky, ovšem s vědomím, že se tam v dalších částech podíváte.

Half-Life 2: Episodes

Kupodivu i v samotném Valve se při vydávání datadisků k Half-Life 2 rozhodli k epizodickému konceptu. Původně byl plánován klasický add-on jménem Aftermath, avšak s oddalujícím se termínem vydání došlo k přejmenování na Episode 1. K distribuci logicky bude opět využit hlavně Steam. Jedna epizoda by podle šéfa společnosti Gaba Newella měla zabrat zhruba 4-7 hodin. Ovšem Valve se ne a ne rozhoupat k vydání a pořád hru oddaluje. Momentálně je termín vydání stanoven na květen letošního roku. Doufejme, že další epizody vzniknou o poznání svižněji.

V zásadě půjde o tradiční střílečku ve stylu Half-Life 2, a přestože se tvůrci snaží v Sin Episodes: Emergence konceptu udělat změny, netěšte se na kdovíjak inovovaný systém. SiN Episodes má jiné ambice: proběhnout se po zajímavých expozicích a mnoha zbraněmi zlikvidovat ještě více nepřátel. To vše v pěkné grafice a s ne úplně zbytečným příběhem. Tudíž nabídka, nad kterou fanda správných akci nos rozhodně neohrne, naopak se nadechne slastných výparů.

Pokud bychom měli zmínit jen jeden z bodů design dokumentu, který nás nejvíce zaujal, šlo by zřejmě o schéma dynamicky se přizpůsobující obtížnosti. Pravda, o podobných vychytávkách jsme slyšeli už mnohokrát, někde fungovaly jakž takž, jinde vůbec, ovšem SiN Episodes na to jdou vskutku od podlahy. Emergence a dá se předpokládat, že i další epizody, budou hráčům vypracovávat podrobné statistiky zaznamenávající procentuální úspěšnost zásahů z různých zbraní, počet zabití či schopnost bránit se palbě. A to ne proto, abyste si na konci každé úrovně mohli říct, jací jste borci, nýbrž právě z důvodu vyladění umělé inteligence přesně vašim potřebám tak, abyste neustále cítili výzvu, nikoli však frustraci. Pokud můžeme Sin Episodes: Emergence věřit dojmům zahraničních novinářů, tak to skutečně funguje a nepřátelští vojáci neustále tasí nové taktiky. Celá věc jde dokonce tak daleko, že ve chvíli, kdy začnete sázet jeden headshot za druhým, začnou se zanedlouho objevovat padouši vybavení helmami. Designér hry, Tom Mustaine, si všiml zajímavého faktu: ať už se AI adaptuje směrem dolů či naopak nahoru, zabere dohrání vždy zhruba stejně času. To svědčí o takřka dokonalé vyváženosti.

Celá věc jde dokonce tak daleko, že ve chvíli, kdy začnete sázet jeden headshot za druhým, začnou se zanedlouho objevovat padouši vybavení helmami.

Ačkoliv ve hře zůstanou mnohé prvky známé z Half-Life 2, jako například řídící sekvence nebo chvíle, kdy se nad vámi rozbije prosklený strop, z něhož začnou slaňovat zlí hoši, přesto se snad autorům nakonec povede zachovat jedinečnou, zvláštními kombinacemi barev podtrženou, atmosféru, která se od zřejmě nejlepší akci současnosti jasně odliší. Letos se kvalitní akce neztratí!

Pokud jste teď se slinou u úst dočetli a litujete, že nejste zrovna jedna ruka se Steamem, což v našich zeměpisných šířkách a délkách není nic tak neobvyklého, máme pro vás naději: Ritual se právě v těchto dnech rozhoduje, zda přeci jen nerozešle nějaké ty krabice do kamenných obchodů. Doufejme, že se rozhodne správně.

Index očekávání: 85%

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Další z rubriky

Washington DC v troskách. První dojmy z hraní The Division 2

The Division 2

Vyzkoušeli jsme si chystané pokračování postapokalyptické střílečky The Division a bylo to skvělé. Autoři jsou sice na...

Návrat mistra hororu. Fanoušci Cthulhu se mohou těšit na dvě nové hry

E3 2018

Pokud máte rádi hororové hry, tak byste si neměli nechat ujít chystané Call of Cthulhu a The Sinking City. Obě jsou...

Hordy zombie a mumie. Strange Brigade už ani nemůže být béčkovější

Strange Brigade

Strange Brigade je bezduchá kooperativní akce, v níž jde jen o nekonečné střílení zástupů nepřátel. I takové hry jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz