Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Singularity - adept na akci roku

  0:02aktualizováno  0:02
Studio Raven Software podle svých slov připravuje přelomovou střílečku. A skutečně - vypadá hodně zajímavě.

Singularity

Singularity (PC)Studio Raven Software musí znát každý, aspoň trochu ostřílený hráč. Tahle na akce zaměřená firmička totiž přivedla na svět takové skvosty jako Heretic, Hexen či Return to Castle Wolfenstein.

Je však pravdou, že v poslední době se věnovala především komiksovým předělávkám. Zmiňme například Marvel Ultimate Alliance či X-Men Legends.

Tento směr nehodlá opustit ani do budoucna. Ostatně Warner Bros. svěřil studiu vývoj vysoce zajímavého dílka na motivy filmu X-Men Origins: Wolverine. Jenže tím to ani omylem nekončí. Raven Software má dnes akcie hodně vysoko a připravuje další dva nesmírně atraktivní tituly.

Singularity (PC)Jedním z nich je pochopitelně pokračování slavného Wolfensteina, jehož úspěch je prakticky zaručen. Po delší době se ale Raven Software podařilo sehnat finance na vlastní, zcela původní projekt, na jakém už delší dobu nedělali.

To se nyní mění, jelikož jeden z větších týmů v jejich kancelářích připravuje zprvu nenápadnou, dnes už ale více než zajímavou akci Singularity. Poprvé byla představena na loňské E3, kde budila ještě lehké rozpaky. Ovšem po odhalení větší porce informací a obrázků je jasno, že tahle netradiční střílečka má šanci stát se jednou z nejlepších a nejzajímavějších za tento rok. Nakonec, i Raven Software se chvástají, že by to tak nějak mělo dopadnout.

Singularity (PC)Už z příběhového mixu lze poznat, že Singularity není řadovou akcí, ale že má hodně co říct. Ono totiž vůbec není jednoduché toto pozadí popsat. Zjednodušeně se dá říct, že se hra odehrává za studené války a vychází z jejích vlivů.

Jak ale vidno z obrázků, proti sobě rozhodně nestojí Američané a Sověti. Vžijete se totiž do role pilota bojového letadla, jenž provádí misi nad jakýmisi ostrůvku patřící Sovětskému svazu. Ale co čert nechtěl, přístroje najednou vypoví službu a letadlo se poroučí na jeden z ostrovů. Už to samo o sobě je problém – zřítit se na nepřátelské území je přímou vstupenkou do žaláře, ovšem Singularity se vyvíjí poněkud jinak.

Singularity (PC)Hlavní hrdina Nate Ranco už na první pohled zjistí, že tady něco není v pořádku. A má pravdu, tenhle ostrov byl předmětem nejrůznějších pokusů sovětských vědců, a to už od padesátých let. Najdete tu podivné tovární komplexy obrostlé čímsi, co nedokážete identifikovat. Takřka neustále tu prší – zkrátka pošmourná atmosféra.

Tak trochu to připomíná známý seriál Ztraceni. Jen doufáme, že s odpověďmi na otázky na tom bude Singularity lépe. Přece jen, vypadá to na pořádný příběhový záběr, tak, aby ho autoři zvládli a neplácali se jen v bahně všeho možného klišé.

Jedním z nejdůležitějších herních elementů, jenž vychází přímo děje, je skutečnost, že se budete pohybovat na časové ose v rozmezí celých šedesáti let. Začnete v roce 1950, kdy je ostrov ještě obydlen a katastrofa se teprve blíží.

Singularity (PC)Přesunete se ale až do roku 2010, kdy je ostrov už jen pouhou pustinou, je zamořen a – teď to nejdůležitější – obývají ho podivná stvoření, která sem přišla zřejmě z jiné dimenze jako výsledek experimentů.

Mezi těmito časovými obdobími (a samozřejmě i mezi těmi, které tuto periodu vyplňují) se budete přesouvat na přeskáčku. Jednou tak, podruhé onak, ovšem vždy by to mělo dohromady dávat určitou posloupnost. V jednotlivých obdobích se budou vysvětlovat otázky, které si budete klást při průchodu předchozími apod.

Vzpomínáme na... Heretic

Heretic"V roce 1994, kdy Heretic spatřil světlo světa, nebylo licencování enginů příliš běžnou záležitostí, ale právě pracovníci Raven Software světu ukázali, že přesně tímto směrem lze při vývoji her postupovat.

Samozřejmě pod podmínkou, že se bude nový produkt od původního titulu dostatečně lišit. S tím ale v Ravenu neměli nikdy problémy, protože razí heslo, že si půjčují engine, ne hru samotnou. Jak tedy Heretic vypadal?"

- číst celý retro článek

Podle času, ve kterém zrovna hrajete, by se měl lišit i poměr nepřátel. Zatímco v padesátých letech tu narazíte na nejrůznější vojáky, tak později se poměr bude vychylovat ve prospěch prapodivně vypadajících mimozemšťanů.

Singularity (PC)Singularity tak v jedné rovině bude klasickou akcí, kde si ve velmi dynamickém tempu opravdu hojně zastřílíte. To ale není všechno. Už od počátku totiž dostanete do rukou zbraň, která dokáže zakřivovat časoprostor, a to v dosud nevídané míře. Stane se z ní jeden z vašich nejdůležitějších pomocníků, bez něhož se obejdete jen stěží.

Obrovský příslib Singularity spočívá právě v tom, že časem budete hýbat realtimovým způsobem. To znamená, že mnohdy se vám prostředí bude měnit přímo před očima. Ovšem tyto hrátky budete muset podstupovat i kvůli nejrůznějším banalitám, jako je například otevření dveří do továrního komplexu. Tehdy je třeba přetočit čas, aby se barely zevnitř komplexu dostaly ven a potom čas natočit zase zpět, aby putovaly na své původní místo a cestou rozrazily dveře. Tomu říkáme důmyslnost.

Singularity (PC)A co teprve, když si s touto časoprostorovou zbraní začnete pohrávat v blízkosti nepřátel. Nejenže jejím prostřednictvím můžete vyvolat fyzikální jevy, jako je třeba padající regál či nadzvednutý asfalt, ale přetáčením času kupředu lze z protivníků udělat nejprve starce, a pak dokonce kostlivce!

Jindy se zase dostanete k potopené lodi, kterou je zapotřebí prozkoumat a nalézt zde nějaké dokumenty. Jenže, jak na to? Samozřejmě – loď si díky přetočení času složíte do původního stavu. Jakmile vstoupíte na její palubu, zažijete opravdu hororovou atmosféru, doplněnou o skřípot a podivné zvuky. Po čase by se loď dokonce měla začít vracet do původního stavu, takže si budete muset pospíšit.

To celé poběží na kvalitně odladěné třetí generaci Unreal enginu a musíme říct, že grafika Singularity vypadá technicky skvěle a vizuálně velmi svébytně. Troufáme si tvrdit, že tohle bude akce, jakou jen tak nepřehlédneme.

Autor:




Nejčtenější

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.