Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skončilo Tokyo Game Show

  12:00aktualizováno  26. března 2002 12:23
Stejně jako každý rok se i tentokráte v rozmezí 12.-14. října v Makuhari Messe v japonském Tokiu konala výstava věnovaná videohrám, přičemž největší pozornost byla soustředěna na konzoli Xbox. Což je ostatně logické, neboť zejména Japonci tu měli první příležitost seznámit se s dalším konkurentem pro jejich GameCube či PS2.

Dead or Alive 3 na Xboxu

Ve dnech 12.-14. října se v Tokiu konala, ostatně jako každý rok, veřejností i odborníky sledovaná výstava, na níž se firmy produkující hry pro jednotlivé videoherní systémy snaží svými produkty co nejvíce nalákat potencionální zájemce před blížícími se vánočními nákupy. Načasování této akce je tedy více než příhodné, z tohoto pohledu možná až zase tolik nepřekvapí zrušení jarní prezentace Tokyo Game Show – o čemž si konečně můžete více přečíst

Co se na Tokyo Game Show (TGS) odehrálo významného? Především tolik, že po nevalné prezentaci Xboxu na E3 se Microsoft předvedl v mnohem lepším světle. K čemuž mu dopomohlo i prořídlé konkurenční pole, neboť Nintendo tu jako již tradičně absentuje (pořádá svou vlastní výstavu na konci měsíce srpna – Nintendo Space World), Sega se soustředila na ohlášení či přímo předvedení spousty projektů pro ostatní konzole (Dreamcast je přeci téměř mrtvý), a tak zbývala jedině Sony, která tu však vystupovala v hodně střízlivém hávu. A o co byl největší zájem? Soudě podle zástupů hráčů u jednotlivých her lze určit následující pořadí:
Age of Empires 2 pro PS2 RPG Xenosaga (Namco), akční (Capcom) a akčně filmový Dead or Alive 3. Tato hra spolu s titulem může dosti významně ovlivnit japonský launch Xboxu, jenž bude postavený právě na projektech, dobře odrážejících herní zájem hráčů ze země vycházejícího slunce. Ale i jinak byla konzole Xbox přijata vcelku příznivě a dojem z hardwarových možností tohoto stroje byl veskrze velice kladný. Návštěvníkům se zalíbila výborná grafická podoba vystavovaných herních produktů (vysoké rozlišení a framerate), co však shodně označovali za negativum byla samotná velikost konzole. Xbox je totiž taková nezanedbatelně velká krabice o rozměrech 30x30 cm (na výšku 10cm). Což jsou výrazně větší parametry než u konkurenční PS2, nemluvě o GameCube, jež je dokonce pouze poloviční! Slova Midori Takahashiho, PR z jedné divize Microsoftu, že tato velikost byla nevyhnutelným faktorem z důvodu přítomnosti harddisku a broadband adaptéru samozřejmě mají svou logiku, ale…
Velkou důležitost tedy má skutečnost, nakolik herně kvalitní japonský launch Xboxu bude, každopádně zájem japonské veřejnosti o tuto platformu byl značný, byť zrovna v případě Dead or Alive 3 tohle zase tak moc nepřekvapí, neboť Japonci mají uvedený žánr ve velké oblibě.
Xenosaga pro PS2 Slovo závěrem pro ty, kterým se také nezamlouvají olbřímí rozměry Xboxu, jakož i jeho ovladače. Pro japonský trh totiž bude připraven speciální zmenšený gamepad, který posléze expanduje i do zbytku světa.

PLAYSTATION 2
Jedním z nejzajímavějších počinů na TGS byl opět Metal Gear Solid 2. Konami z něj předvedlo nový
trailer a také jeho prostřednictvím jsme se dozvěděli o dalších postavách v tomto očekávaném projektu. Ze zajímavějších tu je jinak charismatický vampír a za překvapivý krok lze označit „ninjův návrat“, nicméně v tuto chvíli těžko odhadovat, zda-li se dočkáme starého známého Gray Foxe, který byl již jednou oživen po své smrti v Zanzibaru, nebo máme před sebou nějakou další speciální postavu, kterými se jinak pokračování MGS znovu jenom hemží.
Trochu záhadná je skutečnost, že ve stánku Konami byl k mání JEDINÝ screenshot ze strategie Age of Empires 2, ale žádné další info či alespoň nehratelná ukázka z tohoto klenotu, o němž se sice stále hovoří jako o jasném projektu pro PS2, ale zatím to tak příliš v praxi nevypadá.

Xenosaga pro PS2

Očekávané RPG Xenosaga Episode I: Der Wille zur Macht od Namco bude prosto všech dosud známých žánrových klišé. Na jeho přípravě se podílí Tetsuya Takahashi, který má na svědomí mimo jiné RPG Xenogears, a nabídne zde další komplexní sci-fi příběh, rozdělený do šesti epizod, přičemž každá je ještě dále rozčleněna do tří samostatných částí. Lidé ve hře Xenosaga již před dávným časem opustili Zemi a tato začala být posléze považována za jakýsi „Lost Jerusalem“, pročež se na její existenci počalo vinou dlouhého pobytu na jiných místech v kosmu pomalu zapomínat. Jenomže během kolonizace vesmíru se objeví silný nepřítel, který hodlá lidskou civilizaci do posledního člověka vyhubit. Pro boj s tímto nesmiřitelným protivníkem jsou vyvinuty speciální bojové stroje (desetimetrový mech dokáže zjednat respekt), což hráčům Xenogears bude jistě více než povědomé, stejně jako možnost jejich pozdějšího upgradu (jako dokupování zbraní apod.). Herní systém má dvě základní fáze. Příběhová část bude prezentována formou anime sekvencí s plně namluvenými dialogy, přičemž jednotlivé postavy dokáží zohledňovat např. i podařené obličejové emoce. A pak se tu nadějeme svobodného pohybu v plně 3D světě, kde boje nebudou vyvolávány náhodně, neboť vaše oponenty tu vždy uvidíte. Každý protivník má přitom vyznačený rádius svého pole vidění a pokud se do něj dostanete (samozřejmě, stojí-li k vám zády, není se čeho obávat), začne vás okamžitě Dead or Alive 3 na Xboxu pronásledovat. Tuto jeho nepříjemnou aktivitu však můžete sami vyvolat za účelem vylákání jej do nějaké nepěkné léčky. Jinak souboje nabízejí klasický kolový systém s výběrem požadované činnosti skrze přehledná menu. Xenosaga je na dvou DVD (!) a tuto zimu má být uvedena na japonský trh.

XBOX
Dead or Alive 3 od Tecmo bude klasická bojovka s klasickými módy Time Attack, Story, Survival, Tag, Team a Versus. Nicméně díky využití hardwaru platformy Xbox nabízí neuvěřitelně detailní modely bojovníků a okolního prostředí, navrch pak s takovými momenty, jako je naprosto přirozený a plynulý pohyb vlasů na hlavě dané osoby či jejího obleku. Připočítáte-li k uvedenému zajímavé dění na pozadí – pohybující se mračna, poletující rackové, vlny narážející na pobřeží, a nesmírnou rozlehlost jednotlivých úrovní (jsou MNOHEM větší než v ), máme tady skutečně excelentní představení. Vedle všech postav účinkujících předtím v DoA2 se nadějeme tří nových tváří v podobě čtyřiadvacetileté angličanky Christie (jinak profesionální zabiják), věčně opilého Brada Wonga a Hitomi, německé studentky. Opět se tu dočkáme okamžiků, kdy budeme moci svého protivníka srazit např. ze střechy budovy směrem dolů na nádvoří, na němž se bude dále pokračovat ve střetu, nebo elektrizujících zdí známých z DoA2. Došlo k významnému vylepšení interaktivity Dead or Alive 3 na Xboxu jednotlivých lokací a též samotný soubojový systém doznal několika změn. Tou zatím nejvýznamnější je zajímavý nápad, avizovaný již např. pro , kdy máte možnost způsobit větší zranění svému oponentovi tím, že jej narazíte na zeď za jeho zády.

Genma Onimusha od Capcomu tady přinesla několik dalších informací ohledně soubojového systému. Jak už asi víte z PS2 verze, každá zbraň má speciální atak při využití elementu fire, wind a lightning. Absorbováním duší vzrůstá síla speciálního ataku a „úroveň“ vybrané zbraně. V této konverzi pro Xbox však bude sílu speciálního ataku determinovat délka držení tlačítka pro útok. Takže pokud chcete vyvolat ohnivý atak úrovně tři, podržíte na nezbytně dlouhou dobu adekvátní tlačítko. Jestliže vám stačí úroveň jedna, stisknete tlačítko jen krátce. Zajímavé, pročež v této souvislosti znovu připomínám, že také nepřátelé na scéně budou moci vysávat duše padlých oponentů. Genma Onimusha bude jeden z launchových titulů pro Xbox v Japonsku (22. února) a při počtu odprodaných kopií PS2 inkarnace by to nemusel být pro platformu Xbox vůbec špatný začátek.

SEGA
Crazy Taxi 2 Sega oznámila, že další jejich klasické RPG – Skies of Arcadia (konverze titulu již byla ohlášena předtím) pro Dreamcast se dočká svého převedení pro PS2 a posléze také na GameCube. Nutno podotknout, že jak Grandia II tak Skies of Arcadia byly recenzenty a hráči velice kladně hodnocená RPG, takže si na ně v brzké době posvítíme.
Dalšími projekty Segy pro PS2 – vyjma již dříve avizovaných - je Hundred Swords (online verze real-time strategií typu Comand&Conquer či Starcraft) a Aerodancing 4.
Dále společnost ozřejmila zajímavé vazby mezi Sonic Advance (GBA) a Sonic Adventure 2 (GameCube). V případě konverze Sonic Adventure 2 Battle, na GameCube bude možno tuto hru propojit s GBA. Jak jistě víte, SA2 pro Dreamcast nabízí jakési Tamagotchi, v němž se staráte o malé potvůrky nazývané Chao. Tyto nyní půjde „přetáhnout“ z SA2 do GBA, kde se v určité sekci ve hře Sonic Advance můžete o tyto bytosti dále a lépe postarat. Je tu totiž speciální úroveň (v GBA) k tomuto účelu vytvořená a tato vám pro Chao nabídne možnost prozkoumávat zdejší lokaci a nacházet specifické předměty, hrát rozličné minihry a posléze vyvíjet Chao formu života. Každopádně tímto způsobem (tedy díky kompatibilitě s GBA) se dostanete k extra možnostem, kterak svého Chao celkově vylepšit. Jinak má Sonic Adventure 2
Phantasy Star Online oproti dreamcastové verzi doznat řady změn, jednak v grafické podobě a potom tu přibude několik zejména multiplayerových módů, bohužel však dosud přetrvávají problémy se špatnou kamerou.
Sega na TGS dále upořádala tiskovou konferenci, na níž odhalila něco z dalších multiplatformových plánů. O nich na našich stránkách byla několikrát řeč, takže jenom pro připomenutí; vlajkové tituly Segy jako Virtua Fighter, Crazy Taxi, Sega Rally, Phantasy Star Online a House of the Dead se objeví ve svých konverzích či ještě lépe pokračováních na ostatních konzolích next-generation, zkrátka nepřijdou ani známé charaktery jako Sonic či postavy z RPG anime série Sakura Wars, a v neposlední řadě dojde k pokračování odkazu her jako Space Harrier, Nights, D, Enemy Zero a Shining Force.
S Dreamcastem tak zažíváme bolestná loučení ve stylu zrušených Commandos 2, Half-Life, Soul Reaver 2 či převedení House of the Dead 3 a Shenmue II na Xbox, což mnozí hráči prostě nemůžou psychicky unést, a avizovaného překvapení, souvisejícího s úplně posledním Dreamcastem dodaným na trh (třeba v něm bude zlaté prase) se tak dočká asi jen ten nejtrpělivější z nejtrpělivějších. Budiž mu pak země lehká.

Autor:



Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Další z rubriky

Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

KOMENTÁŘ: Měsíční poplatky táhnou. Přejdou hry na model Netflixu?

Halo Wars 2

Úspěch filmové streamovací služby Netflix a jí podobných nezůstal bez ohlasu ani v herním odvětví. Se systémem...

Co děláte během dlouhých loadingů či připojování do her?

Fallout loading

V další anketě se ptáme, co děláte během dlouhých loadingů a při čekání, než se hra připojí nebo začne. Napište nám do...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz