Slavomír Pavlíček o JRC Interactive

Slavomír Pavlíček o JRC Interactive

Podle čeho vybíráte hry, které do České republiky dovážíte? Spousta kvalitních titulů se k nám vůbec nedostane, nebo, pokud ano, tak s velkým, mnohdy i několikaměsíčním, zpožděním.
Hry vybíráme hlavně podle kvality a jejich dostupnosti v Evropě, nebo lépe řečeno, vybíráme tituly určené pro český trh. Kvalitní hry by se k nám měly dostat všechny s výjimkou her, které nemají naději na prodej u nás. Příklad: hra na základě pravidel americké kopané u nás nemá šanci i když bude sebelepší.
Co se týče rychlosti tak nevím o hře, která by se u nás neprodávala do 14 dnů od oficiálního datumu vydání v Evropě. Většinou je to otázka 3-5 dnů.

Budete letos vydávat nějaké vlastní hry a budete podporovat nadějné české týmy?
V JRC se v letošním roce připravuje vydání několika her z vlastní produkce. Nejbližším titulem bude pokračování Horkého Léta /to by mělo vyjít někdy v polovině června - by Vreco). Humor se Zdeňkem Izerem v duchu prvního dílu zůstane, ale tentokrát vše dostane opravdu profesionální kabát. Hra bude hotová již v létě, ale přesné datum vydání zatím není možné stanovit. V současné době pracujeme i na jednom nekomerčním projektu, který by měl formou hry upozornit na problém drog (tak to tu teda ještě nebylo, uvidíme, jak daleko to s tímhle JRC dotáhne a kolik lidí si proti sobě zase poštve - by Vreco). Koncem roku by mělo být hotové pokračování hry Gooka nazvané Yorimar, které bude mít původní scénář od R. D. Evanse a špičkové grafické provedení navazující na první díl s obrázky od Zdeňky Bouškové. Po dokončení Flash Pointu samozřejmě chystáme i další projekty postavené na našem 3D enginu, z nichž jeden by mohl vyjít ještě do letošních vánoc.
Připravujeme i vydání několika her z produkce malých týmů. Jednání však ještě nejsou ukončena, proto nechci uvádět další informace.

Jak vycházíte s ostatníma podobně zaměřenýma firmama v České a Slovenské republice? Mám na mysli konkrétně Zima Software, Illusion Softworks, Centauri Production, Pterodon Software, Napoleon Games, Cauldron Software, Top Galaxy a další české týmy?
Velice úzkou spolupráci máme s Napoleon Games, jimž jsme vydali hru Brány Skeldalu a s Cauldron Software, kterým jsme vydali Spellcross a podařilo se nám ji prodávat nejen u nás, ale i v Polsku a hlavně jako první domácí hru ve Velké Británii! Podílíme se také na distribuci veškeré produkce od Zima Software. Letos pravděpodobně budeme distribuovat hru Hidden & Dangerous od Illusion Softworks.

Čas od času pořádáte pařanské sešlosti pro recenzenty počítačových her. Chystáte něco podobného i pro širokou veřejnost?
Ve spolupráci s herními časopisy se připravuje několik takto zaměřených akcí. O konkrétních akcích se dočtete v časopisech. Největší herní šou pak připravujeme samozřejmě na Come in Future na INVEXU. Opět bude připravena celá jedna hala se spoustou počítačů (a chybět by tam neměl ani náš webmagazín, i když si nejsem jistej, jestli bude zrovna v Game Hall - by Vreco).

V České republice i přes snahu mnoha výrobců softwarových produktů stále kvete pirátství. Jak se mu hodláte v nejbližší době bránit a čím chcete přinutit českého uživatele, aby kupoval legální software?
Pirátství je u nás bohužel hodně rozšířené. V poslední době se touto problematikou na náš popud začala velice aktivně zabývat i Česká policie (pirátství je trestný čin) a v současné době začínají být i viditelné první výsledky této činnosti. V loňském roce bylo zachyceno přibližně 70 herních pirátů a proběhly už i první soudní líčení.
Co můžeme nabídnout proti pirátům je kompletní verze hry, český návod a technická podpora.

A závěrečná otázka: Budete, stejně jako zahraniční firmy, zadávat zakázky na nové hry nadějným českým týmům, podobně, jako se to pokouší dělat Zima Software?
Našim záměrem je soustředit se na vlastní produkci, ale pokud se dozvíme o nějakém nadějném projektu, určitě máme zájem o různé možnosti spolupráce. Spíše ale věříme v původní nápady a vize, se kterými nás tým osloví, než že bychom přímo zadávali požadavky na konkrétní hry.


Témata: Humor, software