RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 2 není vůbec špatná hra na odstřelovače
Sniper: Ghost Warrior 2
Platforma: PC
Výrobce:
City Interactive
- Design misí
- Různé obtížnosti
- Něco jiného než klon Call of Duty
- Až zbytečně lineární úrovně
- Za pět hodin dohráno
Dynamická a lineární akce s důrazem na roli odstřelovače. Pobaví, ale vzpomínat na ni nebudete.
První solidní hra od polského studia City Interactive si logicky zaslouží pokračování. O to více, že nejde v zástupu typických válečných akcí ve stylu Call of Duty, ale k žánru přistupuje z trochu jiného úhlu, konkrétně sniperského.
Ve Sniper: Ghost Warrior 2 se budete snažit obezřetně a neslyšně postupovat od pozice k pozici vhodné pro odstřelení nepřátel. Přímý kontakt se skupinou nepřátel totiž v drtivé většině případů neskončí dobře.
Během plížení se však k protivníkům přeci jen přiblížíte. Díky přednastaveným akcím je pak nepozorovaně odpravíte jedním z efektních způsobů.
Mohlo by to připomínat klasické plíživé, hry jako je Splinter Cell, ale tak daleko Sniper: Ghost Warrior 2 bohužel nejde. Tiché vložky jsou velmi zjednodušené a neumožňují příliš hráčské variability. Hlavní hrdina Cole Anderson má sice k dispozici noční vidění, ale prakticky se nedostane do situace, kdy by ho musel využít.
Obezřetnost nadevše
Obezřetného pohybu si neužijete jen v první části, která se odehrává v džungli, ale i v následné válečné zóně Sarajeva. Ta sice mnohem více připomíná zážitky ze zmíněného Call of Duty, ale spíše svým okolím a všemožnými výbuchy, o které se občas musíte sami postarat.
Někdy se ocitnete v takové blízkosti nepřítele, že je lepší zavěsit odstřelovačku na rameno a využít prosté pistole. Žádné "rambo" vložky ovšem nečekejte. Autoři se tak spíš snaží střídat klidnější a hektičtější momenty, což se jim docela dobře daří.
Očekávaný úspěchVydavatel City Interactive oznámil, že k datu vydání poslal do obchodů více než milion kopií Sniper: Ghost Warrior 2. Zjevně tedy očekává přinejmenším podobný úspěch, jaký zaznamenal první díl. |
Automatické zbraně od nepřátel vůbec nemůžete sbírat. O to více si však vyhrajete se sniperkou. Řada misí je řemeslu odstřelování ušita přímo na míru, typicky nejrůznější eskorty.
Mohlo by se zdát, že odstřelení vojáků z velké, někdy až kilometrové vzdálenosti není nic složitého. Jenže to obvykle musíte udělat tak, aby nikdo nespustil alarm. Vojáci přitom nestojí tupě na místě, ale pohybují se a obvykle jsou v jejich zorném poli také parťáci. K tomu si připočítejte ještě vítr nebo příliš vysoký puls, které vám při výstřelu ze značné vzdálenosti mohou narušit původní plán.
Různé obtížnosti
Tohoto titulu se však nemusí bát ani méně zkušení hráči. Na jednoduchém stupni obtížnosti hra pomocí červené tečky naznačí místo, kam výstřel za aktuálních podmínek dopadne. Na střední obtížnost se tečka objeví až po několika vteřinách, takže se můžete spolehnout i na vlastní úsudek. Nic jiného vám pak nezbude na obtížnost nejvyšší, kdy se žádná taková pomoc nekoná.
Jistě není třeba připomínat, že přesnost rapidně zvyšuje zakleknutí či zalehnutí. Pak už stačí jen v příhodný okamžik zadržet dech. Potěšilo mě, že výstřely vedle vojáků proletí nejen skleněnými tabulkami, ale i dřevem a tenkými zdmi.
Světová kritikaSniper: Ghost Warrior 2 recenze GameSpot - 7/ 10 |
Občas tak můžete zaznamenat vskutku účinný, třeba dvojnásobný zásah. A proč si nakonec nevyhlédnout skupinku po zuby ozbrojených nepřátel a nezamířit na granát umístěný za pasem jednoho z nich?
Ale sniper je jen tak dobrý, jak dobrý je jeho "spotter", tedy pomocník označující cíle. Ten je ve hře na můj vkus možná až příliš spolehlivý a návodný v tom, jaký cíl kdy odstřelit. To poněkud svazuje vlastní taktiku.
Okolní obrázky vás možná navnadily na vizuálně atraktivní a otevřené scenérie. Pravda je to bohužel jen zčásti. Lokace jsou graficky skutečně povedené, tvůrci však až trestuhodně nevyužili potenciálu technologie CryEngine 3 na poli zobrazování otevřených prostředí. Ta tak sice na první pohled působí, ale ve výsledku jsou přísně lineární, občas až nelogicky.
Přesto je hraní Sniper: Ghost Warrior 2 zábavné, a to především díky povedenému designu misí, jenž přebije i nudný příběh. To, že se nestačí dostavit stereotyp, je však také zásluhou krátké herní doby, která na normální obtížnost činí přibližně pět hodin.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 507 čtenářů
Tak to se nepovedlo. Opětovné vydání dvacet let staré hry skončilo ostudou
Radost z opětovného vydání retro stříleček Star Wars: Battlefront nevydržela fanouškům dlouho....
Nosit sexy obleček se v chystané hře nevyplácí, boj s ním bude daleko těžší
Natěšeným fanouškům chystané akční hry Stellar Blade učaroval přiléhavý kostým, který si hlavní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
To byla rychlost. Polda 8 sehnal za den milion a rozloučí se s Luďkem Sobotou
Za pouhý den se podařilo sehnat peníze na vznik české komediální adventury Polda 8. Naposledy v něm...
Generace Z už na konzolích hrát chtít nebude, myslí si bývalý šéf Xboxu
Bývalý šéf značky Xbox Peter Moore se v rozhovoru s magazínem IGN nechal slyšet, že hardware...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vydělali jsme víc peněz, než naše malé studio zvládne, říká tvůrce Palworldu
Letošní herní hit Palworld už japonskému studiu Pocket Pair vydělal miliardy a stále se prodává...
Vyrábějí seznam woke her, fandí jim i Musk. Herní protestní hnutí nabírá sílu
O odporu proti konzultantské firmě, která podle kritiků kazí moderní hry korektní propagandou, se v...
Návrat legendárních Commandos se blíží, nový trailer vzbuzuje nostalgii
Po několika nepovedených remasterech původních dílů se letos dočkáme i regulérního pokračování...
Unikly specifikace PlayStationu 5 Pro, převezme žezlo nejvýkonnější konzole
Ačkoliv oficiálně nebylo prozatím nic oznámeno, citelně výkonnější verze konzole PlayStation 5 s...
Oblíbená deskovka ze světa Duny vyšla i v digitální podobě. A v češtině
Na Steamu se nečekaně objevila digitální adaptace populární deskové hry Dune: Imperium. K dispozici...
Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!
40 uživatelů eMimina se pustilo do testování jemného šamponu KIND od značky Mádara, který je vhodný pro miminka už od prvních dnů. Jak si šampon...