Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Solárním větrem plachty napnuté

  12:00aktualizováno  12:33
Návrhář Martin Cirulis ze studia Barking Dog vysvětluje, jak se pracovalo na hře, která je svého druhu originální, na taktické simulaci plachetnice v meziplanetárním prostoru - Treasure Planet: Battle at Procyon.

Modifikovaná Icefist z Treasure Planet: Battle at ProcyonSpolečně s novým filmem studia Disney vznikla v dílnách Disney Interactive a Barking Dog hra na motivy knihy Ostrov pokladů Roberta Louise Stevensona - Treasure Planet: Battle at Procyon (Barking Dog je k tomu více než kvalifikované - ocitlo se již na přebalu Treasure Planet mělo být: nezvyklá vesmírná simulace, navíc pro mladší publikum. Zeptali jsme se přímo u zdroje na obsah i to, jak by se měla podle autorů hrát. Na otázky nám odpovídal návrhář Martin Cirulis, taktéž držitel ocenění Fejetonista roku a jeden z lidí, co ohodnotili X-Wing vs. TIE Fighter sty procenty. Šeptanda se má, že za takovou pozornost odmění George Lucas Cirulise rolí mladého Jabby Hutta v nových Star Wars... je to jen šeptanda... ale nyní k rozhovoru!

Příchod Dune 2 a Warcraft znamenal přelom v žánru real-timeových strategií. Stejná revoluce proběhla s příchodem Homeworldu, ke kterému máte velmi úzký vztah (Martin byl jedním z hlavních návrhářů) - kompletní změna v nazírání herního prostoru. Má Treasure Planet nějakým způsobem pozměnit strategické hry?
Snažíme se vytvořit ojedinělou válečnou hru, kterou si bez zaváhání zahraje osmiletý capart stejně jako osmdesátiletý stařec. Většina lidí po celém světě se i dnes ráda podívá na pořady typu Riskuj! a baví se přitom stejně, jako když byli mladí. Treasure Planet proto obsahuje na míru šité obtížnosti pro jakéhokoliv hráče, třeba i s minimálními zkušenostmi. Doufáme, že nováčci budou na hru vzpomínat jako na lodivoda do žánrů akce, strategie a taktiky.
Treasure Planet: Battle at ProcyonJen na okraj bych podotknul, že nejen já, ale celý tým pracoval na Homeworld: Cataclysm a máme proto dostatek vědomostí a nadšení.

Tudíž by se neměly opakovat chyby s přehnanou složitostí ovládání a dezorientací v prostoru. Nedovedu si ale představit hru pro osmileté, která by byla natolik propracovaná, aby si jí s chutí zahrál i dvacetiletý hráč.
Ovládání jsme maximálně zjednodušili. Stačí levým tlačítkem kliknout do prostoru a loď se pohne, nebo když kliknete na nepřítele, automaticky začne útočit. Osmiletí budou mít pocit, že si prostě hrají s lodičkami, které po sobě střílí. Každou loď jsme krásně ozdobili a je úžasné používat jí v bitvě. Děti se dostanou do středu bitvy několika kliky.

V osmi letech by děti měly dělat něco jiného, než hrát hry...
My taky neříkáme, že je to jen pro osmileté, ale od osmi let. Nedovedu si představit lepší dětskou zábavu, než je hraní Treasure Planet :) (zde zasáhl do konverzace producent Robert Aitken -pozn. redakce)
A stejně tak je tu spousta místa pro starší hráče, protože lodě a zbraně nejsou jen pěkné hračky, ale propracovaná plavidla s vlastním fyzikálním chováním a vnitřními systémy, které mohou být poškozeny. Připravili jsme přes třicet lodí a dvacet zbraní a když si připočítáte možnost verbovat různě zkušené členy posádky, kteří přímo ovlivní schopnosti lodi, tak zjistíte, že Treasure Planet konkuruje jakékoliv "dospělácké" real-timeové strategii.

V čem se mohou lodě lišit?
Treasure Planet: Battle at ProcyonVšechny lodě obsahují klasifikaci podle rychlosti, obratnosti a akcelerace a ovládání každé lodi je proto velmi individuální a provokuje hráče k co nejlepšímu zvládnutí. Dnes můžu zodpovědně říct, že mojí nejoblíbenější lodí je Icefist - modifikace procyonského Man-o-War. Naní nad kormidlování lodě, která má na přídi tak obrovskou zbraň, že musí být speciálně upravena (Robert Aitken nám zaslal obrázek Martinova mazlíčka - poblíž černé díry! - naleznete nahoře na stránce -pozn. redakce).

Podle obrázků to vypadá, jako by inspirace pro grafiku pocházela z jiného, než z vašeho interního zdroje...
Hra je kompletně ovlivněna filmem od Disneyho. Ačkoliv jsme ve studiu vytvořili velké množství originálních lodí, museli jsme je přizpůsobit stylovosti snímku. Dokonce jsme nemohli ani navázat na motivy z knižní předlohy, protože samotný herní příběh se odehrává v jiném vesmíru a za jiných okolností a navíc pět let po skončení filmu.

Takže jste byli nepříjemně omezení při tvorbě herního světa.
Ne tak úplně. Treasure Planet je epický film s prostorem pro dalších desítky her. A i když jde o poctu původní knize, stále se pohybujeme na území sci-fi a tak nás omezuje jedině vlastní představivost. Disney se zachoval velmi přátelsky, když nás nechal vytvořit vlastní lodě a zakomponovat je do filmového stylu.

Treasure Planet: Battle at Procyon Kde uvidíme přímé výsledky spolupráce s Disneym?
Všechny animace zpracováváme sami, ale Disney nám k nim poslal tuny předloh a artworků, tudíž jsme získali jasnou představu. Co se hlasového obsazení týče, podařilo se nám ulovit Briana Murrayho (pětašedesátiletý Jihoafričan, prakticky neznámý -pozn. redakce), aby zreprízoval svojí roli kapitána Silvera. Bohužel, v době hlasového natáčení neměli Emma Thompsonová (kapitánka Amélie) a Joseph Gordon-Levitt (Jim Hawkins) čas, ale podařilo se nám sehnat kvalitní a věrné náhradníky.

Používáte ruční grafiku?
Kdepak, všechnu grafiku udělaly nejlepší stroje, jaké si člověk může za prachy pořídit :) Ale vážně: ruční grafiku uvidíte jen Jimově deníku mezi misemi.

Znáte jiné pirátské hry, třeba ty s Guybrushem Threepwoodem?
Milujeme je. Ale sorry, Guybrush se snažil do hry dostat, ale neprošel přes tři pirátské Fast Attack Boats. Je to smutné.

V současnosti jsme svědky scénáristické války - jak napsat scénář pro počítačovou hru? Postavený na událostech, jako ve Freedom Force, nebo chaotický, jako v Morrowind?
Podle našeho předpokládaného obecenstva jsme se rozhodli pro lineární vyprávění jednotlivých misí. Vesmír je tak rozlehlý, že by nikoho nebavilo poletovat sem a tam a čekat, až se něco náhodou stane. Přesto jsou mise dost velké a obsahují množství přirozených efektů - překvapení budou. V každé misi.

Treasure Planet: Battle at Procyon A jakápak to budou překvapení?
Hmmm... ponorky? Hmoždíře? Útoky na nepřátelské základy? Pancéřování? Vlastně vůbec nic neutajujeme.

Jak dlouhá bude hra pro jednoho hráče?
Jednomu hráči by dokončení mělo trvat od deseti do dvaceti hodin. U síťových her počítáme, že budou trvat od pěti do třiceti minut a mají neomezený počet variant, protože pokaždé můžete nakoupit jiné lodě, posádku a zbraně. V posledních čtrnácti dnech v kanceláři neděláme nic jiného, než že hrajeme Treasure Planet po síti. Je to nářez (opět Robert Aitken -pozn. redakce).

A pozvete mě na kafe?
Samo, stav se!

Autor:
Témata: hračky, Ponorka, Warcraft
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....