Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Soldier - střelba mezi odpadky

  12:00aktualizováno  10. července 2001 12:06
Planeta, na kterou se odkládá vše, co už lidstvo nepotřebuje. Staré stroje, odpad, nepohodlní lidé. Takoví, jako jste vy. Jediný způsob, jak se dostat zpět, je použít násilí. K němu jste ale vycvičeni, takže by vám to nemělo činit problémy. Nebo snad ano?

SoldierJe to už nějaký čas, co lidstvo začalo geneticky upravovat vlastnosti rostlin, zvířat i lidí samotných. Obyčejný člověk už jednoduše nebyl pro potřeby nového světa dost dokonalý. Speciálně vycvičení vojáci se díky nejnovějším poznatkům genetického inženýrství stali dokonalou a nedostižnou zbraní. U všech věcí se ale jednou objeví chyby, brzy se stanou přežitými a nastane problém, jak se jich zbavit. Osudem a pohřebištěm první generace geneticky vylepšených vojáků se měla stát poušť na Trinity Moon. Trinity Moon je pustou a nehostinnou planetou. Je to gigantické smetiště všech nepotřebných věcí, výběhových strojů a nepohodlných lidí. Všechna špína galaxie míří právě sem.

V této díře se dostáváte do kůže Todda - lidského stroje na zabíjení, který měl tu smůlu, že patří do dnes již odepsané první generace vojáků. Pronásledován vládními jednotkami a novými typy vojáků se za pomoci rebelujících domorodých humanoidů vydává na cestu za svobodou.

SoldierSoldier je klasickou bezduchou third person 3D střílečkou s docela zajímavou grafikou. Na celé hře je od začátku vidět, že je určena pro bleskovou zábavu bez sebemenší nutnosti přemýšlet. Stačí sednout, vypnout mozek a sledovat barevné záření na monitoru. Příběh založený na stejnojmenném filmu je maximálním způsobem zjednodušen a přesně tak odpovídá jednoduché podstatě hry. Dějová linie je udržována krátkými popisky v průběhu nahrávání jednotlivých levelů. Nedozvíte se z nich sice žádné zázračné informace a při hraní se pak často můžete jenom dohadovat, zda se na obrazovce odehrává to, co jste si v úvodu přečetli, bez popisu by ale dějová linie chcípla úplně. Filmové sekvence jsou zpracovány zcela ostudným způsobem a nejsou ničím víc než přehlídkou nesmyslných a nic neříkajících pixelatých videí. Osobně nechápu, proč nebyly filmové sekvence v této podobě ze hry úplně vyřazeny.

V úvodu hry si máte možnost vybrat ze dvou herních postav: Todda - pomalejšího, ale lépe Soldiervyzbrojeného vojáka, a Sandry - hbitější a křehčí příslušnice něžnějšího pohlaví. Při hraní jsou jasně viditelné výhody plynoucí z vlastností každé postavy. Se Sandrou se kupříkladu daleko snáze kličkuje mezi střelami, Todd je zase odolnější, pokud vyhýbání selže. Na celkový požitek ze hry to však nemá až tak podstatný vliv, připočítáme-li navíc i fakt, že levely jsou pro Todda i Sandru totožné, určitě vás nikdo nepřinutí k dohrání hry i za druhou postavu. Náplní každého z asi 15 levelů je totální likvidace vládních jednotek v sektoru, prokládaná občasnou destrukcí palných věží, generátorů štítů a dalších struktur. V dolní části obrazovky je umístěn radar, který zobrazuje nepřátelské jednotky a šipku znázorňující směr dalšího postupu. S její pomocí se snadno vyhnete nudnému bloudění v nepříliš přehledné krajině.

Zbraně ve hře je možné rozdělit do čtyř základních skupin - rychlopalné ruční zbraně, plamenomety, pulsní zbraně a několik druhů granátů a raket. Stejným arsenálem disponují i vaši protivníci, po jejichž zlikvidování máte někdy možnost nové zbraně získat. Kromě Soldierpovalujících se zbraních narazíte v průběhu hraní na vylepšovátka brnění nebo lékárny. Výměna zbraní je v Soldierovi řešena starým arkádovým způsobem - nově sebraná zbraň nahrazuje původní bez možnosti návratu k té předešlé. Můžete tak snadno omylem vletět do zbraně, kterou v tu chvíli určitě nepotřebujete. Zbraně a další bonusy povalující se kolem po odstraněných protivnících navíc hodně rychle mizí. Tahle vlastnost vás rychle přinutí k boji na menší vzdálenosti, protože pouze tak budete mít bleskový přístup k potřebné energii a novým zbraním. Nejcitelnějším nedostatkem hry je rychlé směřování ke stereotypní zábavě. Krajina Trinity Moon stylizovaná do odpadkové planety postrádá větší variabilitu prostředí. Všechny levely pak vypadají víceméně stejně. Nepřátelské jednotky se sice navzájem odlišují vzhledem, použitou zbraní a útočnou strategií, jejich počet však není pro hru tohoto typu dostatečný. V levelech tak narážíte na stále stejné a stejné potvůrky ve větších a větší skupinách. Na druhou stranu se ale z chování protivníků dá vypozorovat, že AI je na docela slušné úrovni. No alespoň něco. SoldierNepřátelských jednotek je chvílemi na obrazovce takové množství, že zběsile pálit kolem sebe je ta nejlepší taktika. Brzo vznikne takový chaos, při kterém náhodný přihlížející bude vážně pochybovat o vašem duševním zdraví. Připravte se na reakce typu: "Takový chaos přece nikdo normální hrát nemůže."

Grafickou stránku je snad až na model Todda a Sandry možno prohlásit za velmi povedenou. Světelné efekty jsou skutečně působivé a dodávají hře zvláštní lesk moderní technologie. Z okolních obrázku je dobře vidět, že správně zvolené textury dokáží udělat divy. Rej barev potěší, ale to je asi tak všechno.

Soldier je standardní plytkou hrou bez složitých zápletek a intelektuálně náročných problémů, které vás nenechají spát. Pokud máte rychlé ruce, chcete nechat hlavu odpočinout, nebo jste už i tak dostatečně otupělí, hurá do akce. Ale pozor na odpůrce počítačové zábavy, tohle je přesně hra na kterou čekají :). No, u téhle hry se jim vlastně ani nedivím.

Soldier
Výrobce: Sinister Games
Distributor: SouthPeak
Minimální konfigurace: Pentium II 300, 64 MB RAM, 4x CD-ROM
Doporučená konfigurace: Pentium III 500, 128 MB RAM, 16x CD-ROM
3D karty: ano (Direct 3D)
Multiplayer: ne
Verdikt: Soldier je standardní plytkou hrou, bez složitých zápletek a intelektuálně náročných problémů, které vás nenechají spát.
Hodnocení: 60%

Autor:


Témata: Galaxie, Radar, Raketa


Nejčtenější

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Další z rubriky

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.