Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Risk se vyplatil. Horor SOMA prodal téměř půl milionu kopií

  12:45aktualizováno  12:45
Ačkoliv náklady na vývoj titulu SOMA překročily rozpočet předchozí hry Amnesia: The Dark Descent a studio Frictional Games se vydalo novým směrem i v oblasti herní náplně, vývojářům se odvážný krok vyplatil. Přitom hrozilo, že fanoušci předchozích her projekt nepřijmou.

Šéf vývoje Thomas Grip v příspěvku na oficiálním blogu odhalil, že hra prodala lehce přes 450 tisíc kusů. Číslo zahrnuje verze pro PC i PlayStation 4 a výsledek pomohl zajistit studio na další roky.

„Navzdory nabobtnalému rozpočtu a obtížné propagaci jsme po roce v pozici, že jsme peníze získali zpět do halíře. A nejen to, jsme i daleko za pokrytím nákladů. Projekt byl velmi úspěšný a my díky tomu můžeme i nadále vyvíjet hry o velikosti a kvalitě srovnatelné se SOMOU. Dokonce chceme mířit ještě výše,“ píše Grip.

Grip přitom odkazuje na výjimečně pozitivní uživatelské hodnocení na Steamu. Ze všech recenzí titul doporučuje 97 % lidí, za poslední měsíc pak 95 % majitelů hry. SOMA je tak nejlépe hodnoceným počinem studia.

SOMA vznikala pět let a studio významnou část rozpočtu využilo například na nahrávání dabingu a 3D modely i animace od externistů. Na rozdíl od předchozích projektů herci pro SOMU dialogy nahrávali třikrát. Správné pojetí dabingu pro atmosféru hry bylo naprosto klíčové.

„Musíte pochopit, že se SOMA ani neblížila sázce na jistotu. Díky předchozí úspěšné hororové hře jsme byli v komfortní pozici, přesto však propagace SOMY nebyla jednoduchá. Pro titul je zásadní práce s určitými tématy a vysvětlit to bylo obtížné,“ tvrdí Grip.

SOMA
SOMA
SOMA

Prostředí hororu SOMA je temné.

Objasnit základní principy Amnesie prý náročné nebylo. Stačilo ukázat, jak hráč za pomoci předmětů zatarasil dveře a schoval se ve skříni. V případě SOMY je však herní náplň vcelku odlišná.

Tvůrci přesto kvůli prodejům v propagačních materiálech využívali větu: „Od autorů Amnesie.“ To však vytvářelo očekávání, že se hra ponese v obdobném duchu.

Vývojářům přitom bylo jasné, že SOMA nikdy nebude tak děsivá jako právě Amnesia. Očekávání se proto pokoušeli zkrotit, přesto „spousta recenzí začíná slovy: ‘No, není to tak hrůzostrašné jako Amnesia’, nebo nějak podobně.“

Výsledkem je však hra, která prodala více kusů a za vyšší pořizovací cenu než Amnesia. Studio se navíc v mezičase rozrostlo a vytváří nyní dva projekty zároveň. Hry jsou však v příliš rané fázi vývoje, a Grip proto nechce odhalovat detaily.

Autor:


Nejčtenější

Postavu Ciri v chystaném seriálu podle Zaklínače nebude hrát běloška

Ciri v podání Galiny Žukovské

Druhou hlavní postavu seriálového zpracování Zaklínače bude nejspíše hrát dívka „neevropského“ původu. Zvyknou si...

Na Steamu vyšla první necenzurovaná erotická hra. Tak jsme ji vyzkoušeli

Negligee: Love Stories

Hra Negligee: Love Stories se zásadně zapsala do historie. Ne však díky svým výjimečným kvalitám, ale proto, že jako...



RECENZE: Lara Croft nabrala životní formu, nový Tomb Raider vás pohltí

Shadow of the Tomb Raider

Završení trilogie restartovaného Tomb Raidera se nadmíru povedlo. Na první pohled je hra od svých předchůdců k...

Která herečka by se podle vás hodila na roli Ciri v chystaném Zaklínači?

Ciri v třetímu dílu hry Zaklínač

Zpráva, že postavu Ciri v chystaném seriálu podle Zaklínače nebude hrát běloška, vyvolala u mnoha fandů nesouhlasné...

Žádost o ruku ukrytá v nové hře neklapla, rozešli se ještě před vydáním

Nevydařená žádost o ruku ve hře Spider-Man.

Nadšený fanoušek videoher požádal autory aktuálního blockbusteru Spider-Man o schování romantického vzkazu pro svoji...

Další z rubriky

Podívejte se, jak by vypadal kultovní Half-Life v enginu Unreal 4

Project Lambda

Project Lambda je fanouškovský pokus o převedení legendárního Half-Lifu do moderního Unreal Enginu 4. Sice nejspíše...

Vyzkoušejte demoverze Forza Horizon 4 nebo FIFA 19

Forza Horizon 4

Bývaly doby, kdy každá nová hra dostala ještě před vydáním bezplatnou ochutnávku. Dnes už jsou bohužel jakékoli...

Série Wolfenstein ještě neřekla poslední slovo

Wolfenstein II: The New Colossus (PC)

Viceprezident Bethesdy Pete Hines vyvrátil spekulace o špatných prodejích posledního dílu Wolfensteina tím nejlepším...



Najdete na iDNES.cz