Zajímavý přístup k demoverzím her si patentovala firma Sony. Jedná se v něm o to, že čím déle budeme dané demo mít nebo hrát, tím více se bude postupně zhoršovat. Pokud tedy mezitím nezaplatíme.
Myšlenka je taková, že si jako demo stáhneme klidně i skoro celou hru, ale její rozsah a možnosti se budou postupně snižovat. Na začátku tak třeba budeme mít velkou a silnou zbraň, která se ale postupně bude "zmenšovat" a pozbývat na účinnosti a průraznosti. U závodních her pak mohou postupně ubývat tratě a chudší bude i nabídka vozů a tak dále.
Nanejvýš zajímavá je pak zmínka, že se to celé může týkat dokonce i ochuzování grafiky a zvuků. Jen aby pak výroba takovéto demoverze nebyla náročnější než celá hra.
Myšlenka je to tedy svým způsobem vcelku zajímavá, ale v jejím světle paradoxně najednou vystupují na povrch výhody dnešních klasických časově omezených demoverzí, ačkoliv jim většina hráčů nemůže přijít na jméno. Zaprvé totiž hrajete pořád to samé a můžete si i v tomto krátkém úseku vyzkoušet různé varianty řešení a jednak ani nestahujete takové množství dat.