Sony: Xboxu 360 šlapeme na paty

aktualizováno 
PlayStation 3 má již brzy v prodejnosti předběhnout konkurenci. Finanční výsledky ale stagnují.

PlayStation 3

Ač to v současnosti už tak nemusí vypadat, válka mezi konzolovými formáty zuří nadále s neztenčenou intenzitou. S nejnovějším útokem v médiích přišla firma Sony, která prohlásila, že již brzy v prodejnosti předběhne konkurenční Xbox 360 od Microsoftu. Ekonomické výsledky ale stagnují.

Peter DillePeter Dille, viceprezident pro marketing a šéf divize PlayStation Network, se v aktuálním rozhovoru pro IGN zmínil, že již nyní PlayStation 3 dýchá na záda Xboxu 360.Zatím sice PS3 s 31 miliony celosvětově prodanými kusy za X360 (39 milionů kusů) stále zaostává, ale nakonec podle Dilleho PS3 v této prodejní válce zvítězí.

A nemá to být pouze proto, že Sony již dlouho hlásí, že u PlayStation 3 počítá s desetiletou délkou aktivního života. "Podívejte se, kde jsme dnes my a kde jsou oni (Microsoft s X360), i když měli možnost utéct nám, jak daleko chtěli," upozorňuje Dille na skutečnost, že Xbox 360 se začal prodávat zhruba o rok dříve než PlayStation 3 (v Evropě dokonce skoro o rok a půl).

Dohnat a předehnat přímou konkurenci tak má být pro Sony otázkou zcela jistě kratší doby než oněch výhledových 10 let. "Dýcháme jim na záda a oni nás vidí ve zpětném zrcátku. A nebude to trvat dlouho a budeme před nimi," uzavírá Dille s neskrývanou jistotou.

Svou spokojenost podporuje především na příkladech již existujících služeb či funkcí, jako je například sociální síť PlayStation Home, s níž jsou v Sony velmi spokojeni. Zvláště tedy poté, co loni v prosinci zaznamenali rekordní návštěvnost, respektive "provoz".

PlayStation NetworkSvůj podíl na dosavadních výsledcích PlayStation 3 jistě nese i skutečnost, že soňácká online služba PlayStation Network je k dispozici zdarma, zatímco u konkurence je potřeba za plné využívání Xbox Live platit pravidelné poplatky. Sony sice aktuálně zvažuje, zda v budoucnosti PSN rovněž nezpoplatní, ale bylo by otázkou, co navíc by uživatel za své peníze dostal. V současnosti se mluví hlavně o možnosti, že by vše zůstalo při starém, ale platící uživatelé by navíc získali nějaké výhody či bonusy.

Rozhodující bitvu v tomto prodejním závodě může přinést už tento rok. Sony i Microsoft totiž hodlají uvést na trh nové systémy ovládání her, v obou případech s využitím snímání pohybů hráčů. Microsoft uvede do prodeje Natal, což je v principu kamera, která umí snímat a vyhodnocovat pohyby ve 3D prostoru. Naproti tomu Sony chce zaujmout s "magickou hůlkou", tedy ovladačem s pohybovými senzory, zatím nazývaným Arc.

Jistou ironií pak je, že ten třetí vzadu, Nintendo, postavil filosofii své aktuální konzole Wii na pohybovém ovládání od samého začátku a má ze všech tří držitelů formátů nejvyšší prodejnost i zisky. Tahanice mezi Sony a Microsoftem se tak Nintenda vůbec netýkají.

PlayStation 3V této souvislosti pak ale zůstává otázkou, jakou cenu je Sony za své potenciální vítězství zaplatit. Obrat divize Networked Products and Services, kam například společně s notebooky Vaio spadá i hardware PlayStation 3, sice ve třetím čtvrtletí loňského roku vykázala meziročně lepší obrat, ale zisk víceméně stagnuje.

Dáno je to mimo jiné i tím, že zatímco jeden z produktů z rodiny PlayStation si vede čím dál lépe, další se prodávají hůře. Konkrétně se tedy PlayStationu 3 za poslední kvartál loňského roku prodalo celosvětově 6,5 milionu kusů, zatímco ve stejném období roku 2008 se prodalo pouze 4,5 milionu kusů.

Naproti tomu prodeje staré verze PlayStationu 2 poklesy z 2,5 milionu na 2,1 milionu. Na druhou stranu, to jsou u tohoto "výběhového" modelu stále úctyhodná čísla, nehledě na to, že zrovna v tomto případě se s postupným útlumem prodejů počítá.

Mnohem víc ale Sony musí vadit pokles prodejnosti jejich handheldu PlayStation Portable. Ten je sice oproti konkurenčnímu DS od Nintenda mnohem výkonnější a mnohem lépe vybavený, přesto ale jeho prodeje meziročně výrazně poklesly z 5,1 milionu kusů na 4,2 milionu. A zjevně nepomáhá ani skutečnost, že se průběžně pro PSP stále objevují nové funkce i příslušenství, jako například malá kamerka nebo GPS navigace.

Nejčtenější

Hacker objevil chybu ve Steamu, která mu umožnila generovat hry zdarma

Steam

„Hodný hacker“ Artem Moskowsky dostal odměnu půl milionu korun za to, že objevil a nahlásil zásadní chybu ve Steamu. Ta...

Komunitní sbírka na Star Citizen překonala hranici 200 milionů dolarů

Star Citizen

Více než dva miliony přispěvatelů již na účty autorů ambiciózního vesmírného simulátoru poslalo v přepočtu více než...

RECENZE: Hra o havárii ponorky Kursk je tragickým omylem

Kursk

Kromě samotného nápadu nenabízí hra Kursk vůbec nic, proč byste si ji měli chtít zahrát. Je nudná a technologicky...

Zákazník neuspěl s vrácením Falloutu 76, tak alespoň zdemoloval obchod

Fallout 76 – Official Live Action Trailer

Některým lidem se Fallout 76 nelíbí tak moc, že kvůli tomu sáhnou k výtržnostem. Zákazník v pobočce obchodu se hrami...

Manželé musí zaplatit 274 milionů korun za pirátění klasik od Nintenda

Prezentace zábavního parku Nintendo World

Američtí manželé byli za provozování dvou internetových stránek s herními klasikami firmy Nintendo odsouzeni k obrovské...

Další z rubriky

Blizzard chystá předělávku WarCraftu 3 a nové Diablo pro mobily

WarCraft III Reforged

Zahajovací ceremonie Blizzconu, svátku všech fanoušků firmy Blizzard, poodhalila plány společnosti pro nadcházející...

Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v listopadu

Fallout 76

Ani v listopadu nepolevuje nápor zvučných herních značek a za pozornost tentokrát stojí i starší kousky, ať už...

KOMENTÁŘ: Jak Red Dead Redemption 2 zastínil Assassin’s Creed: Odyssey

Red Dead Redemption 2 versus Assassin’s Creed Odyssey

Assassin’s Creed Odyssey a Red Dead Redemption 2 jsou dva nejnovější přírůstky do rodiny akčních příběhových her v...

Najdete na iDNES.cz