KOMENTÁŘ: PlayStation 4 kopla Microsoft tam, kde to bolí nejvíce

  20:28aktualizováno  20:28
Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Odhalovací akce pro nová zařízení mnohdy mohou rozhodnout o jejich úspěchu. Společnosti Microsoft a Sony jsou tak momentálně na nože. Bojuje se totiž o hráčskou přízeň s příští generací konzolí. Sony přiblížila svou nabídku i taktiku. A zaslouží si aplaus.

Konference Sony v Los Angeles

Z prezentace bylo zjevné, že firma naslouchala hráčským reakcím na odhalení Xbox One. Zaznělo tak například, že PlayStation 4 nebude vyžadovat internetové připojení. A už vůbec pro ni nebude nutné on-line přihlášení každých dvacet čtyři hodin pro hraní her, jako u konkurenčního Xbox One.

Sony též reagovala na přístup Microsoftu k "použitým hrám". Ten totiž bazarový prodej plánuje kontrolovat, byť ještě nepřiblížil detaily. PlayStation 4 oproti tomu umožní volné nakládání se zakoupenými hrami. Šéf americké divize Jack Tretton tak z pódia Los Angeles hřměl: "Hráči mají mít možnost hru půjčit kamarádovi i prodat ji."

Ve prospěch PlayStation 4 hraje též cena konzole. Zařízení v Evropě vyjde na 399 eur, tedy okolo deseti tisíc. Oproti novému Xboxu je tedy zhruba o dva a půl tisíce levnější.

Podle neoficiálních informací by navíc konzole od Sony měla nabídnout vyšší výkon. Ačkoliv úvodní odhalení PlayStation 4 spíše zklamalo, v současné době zařízení získalo citelný náskok.

Velikým plusem show byly též tituly hrané živě. Divák tím mohl získat představu o vizuální kvalitě her příští generace.

Na místě bylo možné spatřit celkem devět obrazovek, na kterých ještě před začátkem prezentace skupina vývojářů hrála rozličné tituly. Například střílečku Killzone Shadowfall se vskutku ohromující grafikou.

Kombinace hardwarového prototypu a testovacích verzí her však vedlo k řadě drobných zádrhelů. Hry mnohdy na vteřinu či dvě zamrzly, případně jejich snímkování citelně kleslo.

Kopanec do rozkroku

Sony přislíbilo vznik dvanácti svěžích značek, které vyjdou exkluzivně pro PlayStation 4. Na tomto poli tedy s Microsoftem uhrálo remízu. Spatřit však bylo možné jen zlomek z nových titulů.

Společnost však opět potvrdila závazek vůči nezávislé scéně. Tu tentokrát chce citelně podpořit. Vývojáři tak budou mít možnost zveřejňovat hry bez schvalovacího procesu, který pro předchozí generaci konzolí řadu titulů eliminoval.

Firma tento závazek zdůraznila i odhalením některých alternativních projektů přímo při prezentaci. Microsoft oproti tomu s Xbox One o nezávislé scéně zatím především hovoří, vyhradit jí prezentační pozornost však spíše odmítá.

Zaujal vás více Xbox One, nebo PlayStation 4?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 14. června 2013. Anketa je uzavřena.

PlayStation 4 2401
Xbox One 383

PlayStation 4 se tedy úspěšně profilovala jako konzole pro opravdové hráče. Microsoft oproti tomu Xbox One propaguje jako univerzální zábavní zařízení. S vyšší pořizovací cenou a nižším výkonem však může skutečně cílit spíše na občasné hráče. A ani pohybové ovládání Kinect či silný ekosystém situaci nemusí zachránit.

Autor:

Nejčtenější

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Fanoušci vzpomínají na Stana Lee u jeho hvězdy na chodníku slávy v Hollywoodu....

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

Dal pěstí feministce v Red Dead Redemption 2, YouTube mu odstavil kanál

Red Dead Redemption 2 - hlavní hrdina mlátí aktivistku

Youtuber vystupující pod přezdívkou Shirrako zveřejnil video, v němž ve hře Red Dead Redemption 2 dá ránu pěsti...

KOMENTÁŘ: Jak Red Dead Redemption 2 zastínil Assassin’s Creed: Odyssey

Red Dead Redemption 2 versus Assassin’s Creed Odyssey

Assassin’s Creed Odyssey a Red Dead Redemption 2 jsou dva nejnovější přírůstky do rodiny akčních příběhových her v...

Hacker objevil chybu ve Steamu, která mu umožnila generovat hry zdarma

Steam

„Hodný hacker“ Artem Moskowsky dostal odměnu půl milionu korun za to, že objevil a nahlásil zásadní chybu ve Steamu. Ta...

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

Další z rubriky

Brali jste si někdy kvůli hře dovolenou?

Vítězný doutník

Vzali jste si někdy volno kvůli hře, na kterou jste se velmi těšili? Pokud ano, napište nám pod článek do diskuze,...

Pět nadějně vypadajících komiksových her, z nichž se vyklubaly propadáky

Superman: The New Superman Adventures

Doufalo se v hodně, dostali jsme málo. Připomínáme pět komiksových videoher, které to projely na plné čáře.

OBRAZEM: Prahu navštívil Agent 47 z Hitmana. Kdo je cíl, nevíme

Hitman 2 cosplay

V souvislosti s aktuálním zahájením prodejů akce Hitman 2, která přináší šest kreativních úrovní pro plánování vražd,...

Dětská fantazie vs. realita dospělých: Máme děti ve fantazírování brzdit, nebo podporovat?
Dětská fantazie vs. realita dospělých: Máme děti ve fantazírování brzdit, nebo podporovat?

Bujná fantazie k dětem neodmyslitelně patří. Její používání znamená, že vývoj probíhá v pořádku. Kromě toho je důležitá pro rozvoj slovní zásoby a pro celkovou kreativitu. Jak tyto kvality u svých potomků podporovat? A je potřeba je někdy i usměrňovat?

Najdete na iDNES.cz