Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Soulcalibur IV - preview

  0:01aktualizováno  0:01
Bez diskusí nejlepší bojovka, ve které hrají hlavní roli zbraně, se vrací. Už jen pár měsíců nás dělí od vydání Soulcalibur IV.

Soulcalibur IV

Soulcalibur IVMlátiček je na konzolích poměrně slušné množství, takže je opravdu z čeho vybírat. Máme tu Virtua Fighter, Tekken, Mortal Kombat, Dead or Alive a další a další tituly, které ukojí každého fanouška bojových umění, ale série Soul Calibur je trošku někde jinde. V ní se vše točí kolem zbraní. Zatímco například v Mortal Kombatu se můžete rozhodnout, zda upřednostníte boj se zbraní či bez ní, v Soul Caliburu se bez ní prostě neobejdete (pokud tedy nehrajete s tekkeňáckým přeběhlíkem Heihachim). Meče, kopí, nunchaky, dýky, obrovská kladiva, je toho spousta, čím můžete bušit do nepřátel.

Taki se výrazně zvětšila a rozpohybovala hrudní oblast.

A stejně jako v předchozích dílech, i tentokráte se můžeme těšit na úžasnou grafiku. Grafici si pravděpodobně brali hodně přesčasů, protože jejich práce opět vypadá opravdu úžasně. Postavy jsou skvěle rozhýbány, působí detailně a propracovaně. Soulcalibur IVArény nejsou strohé a odbyté, ale nabízejí různá lákavá prostředí, která se liší vzhledem i podnebím. Jejich kompletní počet zatím není znám, ale určitě by jich nemělo být jen pár, naopak se dočkáme slušného množství prostředí, kde budeme moci změřit, kdo má delší meč.

Vývojářské studio Project Soul také ještě neuveřejnilo finální číslo hratelných postav. Zatím je potvrzeno, že se znovu objeví Astaroth, Cassandra, Ivy, Maxi, Mitsurugi, Nightmare, Raphael, Seong Mi-na, Siegfried, Sophitia, Taki, Tira, Voldo, Yoshimitsu a Yun-seong. To samozřejmě nejsou všichni, kteří se v Soul Caliburu objeví, ale výše zmínění bijci jsou by to měli být již definitivně. Nebylo oficiálně uveřejněno ani kolik nových postav se objeví, zatím se ví o třech a dvě z nich jsou poměrně překvapivé. Řady ženských válečnic rozšíří dívka zvaná Hilde (Hildegard von Krone), je to dcera panovníka království Wolfkrone. Hilde v jedné ruce třímá krátký meč a v druhé dlouhé kopí.

Soulcalibur IVNe, že by Hilde nebyla zajímavou postavou, ale ve vší úctě, mnohem překvapivější jsou další dva bojovníci, kteří by se měli v Soul Caliburu IV objevit. A je to opravdu velké překvapení, protože zrovna tuto dvojici bychom v Soul Caliburu čekali stěží. Připravte se na „skandální odhalení“, pozor, je to tu – verze pro Playstation 3 nabídne pro hraní Darth Vadera a verze pro Xbox 360 mistra Yodu. Je docela zvláštní kombinovat Soul Calibur a Hvězdné války, ale nakonec co by ne, v herním světě jsou k vidění i mnohem větší podivnosti. A proč by si nakonec naši pánové používající k boji světelný meč nemohli odskočit z daleké předaleké galaxie a předvést, že je provází Síla? Další nové postavy budou uveřejněny až těsně před vydáním hry.

Arény byly rozšířeny, takže nebudou tak malé jako v původních hrách.

Soulcalibur IVPokud se budeme bavit o dalších změnách, které nás čekají, tak o vylepšeném vizuálním kabátku jsme se už bavili (zmiňme ještě, že pozornost bude věnována také práci světla a stínu), ale dodejme, že někteří fanoušci jsou znepokojeni tím, že tvůrci podlehli oblíbené kratochvíli autorů bojovek a snaží se z ženských válečnic udělat sexuální dračice. Lidově řečeno například takové Taki se výrazně zvětšila a rozpohybovala hrudní oblast. A to natolik, že to spíše než eroticky působí směšně a v reálném světě by se Taki více než čepelí svých protivníků musela bát skoliózy páteře. Jistě, že nemáme nic proti tomu, když ženy vypadají ve hrách vypadají dobře, ale všeho s mírou. (Naopak! Na objemu záleží! :-D - pozn.red.)

O arénách už jsme se rovněž zmínili, ale týká se jich ještě více úprav, které v Project Soul chystají. Celkově by měla být jejich plocha rozšířena, takže nebudou tak malé jako v původních hrách. S tím souvisí i to, že nebude tak časté, že jeden či druhý rival přepadne přes jejich okraj (a všichni víme, že například v předchozím díle se Soulcalibur IVnápis: „Ring Out“ objevoval až nepříjemně často). Na bojištích také nově najdeme spoustu předmětů, které bude možné během střetu se soupeřem zničit. Na samotný zápas by to vliv mít nemělo, ale je to sympatické vizuální zpestření.

Obohacen bude i editor, ve kterém si budete moci vytvořit svou postavu. Kromě toho, že stvořenou postavu budete moci prodávat na internetu, tak to, jak si s ním v editoru pohrajete, se odrazí v samotném hraní a výrazně to ovlivní vlastnosti a schopnosti daného bijce. Ne že byste si snad v módu „Create a Character“ mohli vytvořit ultimátního zabijáka, ale určitě bude stát za to chvilku se zamyslet nad tím, jak by měl váš bojovník vypadat a jaké schopnosti by měl mít.

Poprvé v historii také nabídne Soul Calibur možnost online hraní.

Soulcalibur IVV Soul Caliburu IV už nenajdeme mód Chronicles of the Sword, jenž bude nahrazen módem Tower of Caliaga. O tom zatím nejsou známy žádné bližší informace, takže nevíme, co si pod tímto představit a to máme velmi bujnou představivost. Nabízí se ale opět nějaká variace na „adventurní mód“, jako tomu bylo posledně. Hra by jinak měla disponovat opět chytlavým příběhem, který se bude točit kolem dvou mocných mečů Soul Edge a Soul Calibur.

Zpestřením hraní by měl být přídavek takzvaných „Finishing Moves“, takže by měla být dostupná možnost dorazit nepřítele nějakým efektním úderem. Není zatím známo, zda „Finishing Moves“ budou řešeny tak, že každá postava bude mít pro jejich provedení jinou kombinaci tlačítek (což předpokládáme) nebo zda bude nějaké univerzální kombo, ale určitě to nebude zadarmo a pár namožených prstů to stát bude.

Soulcalibur IVPoprvé v historii také nabídne Soul Calibur možnost online hraní, takže pokud budete mít chuť zúčastnit se online turnaje, nemělo by to představovat žádný problém. Majitelé Xboxu 360 by také měli mít k dispozici mnoho stažitelných doplňků. To by ovšem měl být jediný rozdíl mezi verzí pro Xbox 360 a Playstation 3.

Přestože hra je ještě ve fázi vývoje, bylo oznámeno, že by měla v Evropě vyjít už v červenci. Každý obdivovatel bojových her se musí na Soulcalibur IV těšit, protože přinese spoustu drobnějších, ale zajímavých vylepšení. Ta by neměla narušit to, co se na hře líbilo, ale naopak, měla by klady Soulcaliburu IV ještě zdůraznit. Úsměvné je, že největší diskuse vyvolává to, že tvůrci se mermomocí snaží z ženských bojovnic udělat sexuální symboly a neúměrně jim zvětšují ňadra. Méně je někdy více a asi by bylo namístě uvědomit si, že většinu hráčů spíše zajímá hratelnost než to, jak se co pohupuje.

Index očekávání: 90 %

Autor:




Nejčtenější

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.