Sovereign - vskutku masivní RTS

  • 3
Myslíte si, že vás u realtimových strategií už nemůže nic překvapit? Pak si zkuste představit, jak se tísníte na jedné planetě s pěti sty dalšími hráči. Že si to nedovedete představit? Tak se seznamte s hrou Sovereign, kterou pro vás připravuje společnost Verant.

SovereignPokud patříte mezi příznivce žánru realtimových strategií a pokud navíc máte rychlé připojení na internet, připravuje pro vás společnost Verant lahůdku, na kterou jste už dlouho čekali. Jmenuje se Sovereign a mělo by se jednat o zcela první masivní multiplayerovskou realtimovou strategii.

Co si ale máme představit pod pojmem "masivní multiplayer"? Pro někoho to může být více jak dvacet hráčů, pro někoho padesát, jiný zase tuto nálepku dá jen hře, které se bude moci zúčastnit minimálně sto hráčů najednou. Společnost Verant nabízí víc. Sovereign nabízí propojení až pěti set hráčů v jediné hře, takže jej snad lze za "masivní multiplayer" označit bez uzardění.

Děj Sovereignu se bude odehrávat na planetách, které se až nápadně podobají Zemi. Základní hrací pole bude představovat trojrozměrný model planety, kterým bude možné libovolně otáčet a prohlížet si tak zvolené oblasti. Zoom bude v tomto módu omezen v závislosti na technologii, kterou hráč používá. Pokud bude mít k dispozici například satelity, bude na tom o mnoho lépe než ti, kteří se zatím pohybují na nižším stupni technologického pokroku.

Mezi prvky, kterými se Sovereign odlišuje od ostatních RTS, je velký význam, který je přikládán diplomacii a špionáži. Je to však logické, protože pokud bude na jedné planetě až půl tisíce národů, je zapotřebí dbát o dobré vztahy se sousedy. Jednotliví hráči se tak budou moci spojovat v multinárodní říše a domlouvat se na postupu proti společným nepřátelům. Stejně důležitou roli bude hrát i špionáž, která bude ale pochopitelně Sovereignzaměřena za hranice impéria a ne do vlastních řad.

Samozřejmě se naskýtá otázka, jak se bude vaše země chovat ve chvílích, kdy zrovna nehrajete. Základním faktorem zde je, zda bojujete na vlastní pěst, nebo jestli jste součástí nějakého silnějšího impéria. Větší šanci na přežití skýtá pochopitelně druhá možnost, protože v případě napadení vás mohou chránit vaši spojenci. Není to ale jediná možnost. Pokud potřebujete neočekávaně opustit hru a zrovna jste například uprostřed boje, můžete buď své území "uzamknout", vydat umělé inteligenci hry rámcové příkazy, jak se chovat během vaší nepřítomnosti, nebo předat dočasně velení jednomu z vašich spojenců.

Některé hry budou již předpřipravené, ale hráči sami budou mít možnost vytvářet své vlastní s požadovanými parametry. Sami si budou moci určit podmínky pro vítězství, jak velký svět chtějí, kolik hráčů se bude moci připojit, jestli bude možné se připojit po spuštění hry a další. Nebude však možné spouštět hru na vlastních serverech, všechny budou spravovány přímo společností Verant.

Ve všech ostatních směrech by se Sovereign měl chovat jako běžná realtimová strategie. Za zmínku snad ještě stojí ještě způsob prodeje hry, který bude podobný jako u Ultimy Online nebo EverQuestu (tedy prodej + měsíční poplatky). Na pulty obchodů by se tato hra měla dostat někdy během příštího roku.