|
Space Colony předkládá i svůj příběh neblahé budoucnosti, který není nutným zlem, ale hnacím motorem. Vně hry jde pak především o minulost jednotlivých postav, jež ozřejmuje pohnutky zúčastněných kolonizátorů. Z globálního hlediska: píše se rok 2153 a země je ekonomicky zcela vyčerpaná a nesoběstačná – hledají se proto alternativní zdroje příjmů. A právě kolonizace se jeví jako nejsnazší cesta jak přijít k penězům. Na vybranou planetu vyšleme tým, ten zajistí vytěžení všech dostupných zdrojů a eliminuje veškeré potenciální nebezpečí ohrožující zisk, posléze odlétáme na další planetu... Tím se propracováváme k samotným postavám. Hlavní hrdinou sci-fi podívané je mladá, čestná a sebevědomá Venus Jones, která si chce vydělat svoje prachy a vypadnout. Je na ní spolehnutí, má za sebou již tři těžební zakázky a s touhle počítá jako s poslední. Jenže...
Různorodých postav si dohromady užijeme přesně dvacet, přičemž v prvních misích se staráme pouze o vybrané z nich (zatímco v posledních nám tvůrci nasadí do kolonie všechny). Klíčem k úspěchu je logicky spokojenost všech kolonistů, kteří tak díky tomu podávají své nejlepší výkony. Chtějí za svoji práci brát adekvátní plat, dopřát si dostatek spánku, dát si sprchu kdykoli chtějí a samozřejmě chodit třeba na diskotéku nebo si zahrát na automatech. V potaz ale musíme brát fakt, že co baví jednoho, nemusí nutně bavit druhého. Takže zatímco Tami miluje tancování, Stig si jde raději sednout do baru a klopit do sebe jedno pivo za druhým. Jiný charakter zase často trpí depresemi, další je "sexistické prase" jehož ideální rande by byla schůzka se sebou samým. Každý človíček se v závislosti na událostech a prostředí nějak cítí, postavy mezi sebou mohou navazovat vztahy, nenávidět se... Kromě několika charakteristik ovlivňující výše jmenované faktory však každý disponuje schopnostmi, díky čemuž nepohodlného a nespokojeného človíčka nemůžeme jednoduše ignorovat. Jeho dovednosti by nám totiž v určité fázi hry mohly zatraceně chybět.
V souvislosti s vydáním strategie Space Colony vyšla poměrně zábavná akční minihra Alien Horde – zachraňujeme jednoho člena týmu ze spárů vetřelců. Pokud se nacházíme na základně, můžeme střílet z obranné věže, nicméně cesta k záchraně spočívá v opuštění kolonie. Venku si musíme dávat pozor nejenom na vetřelce, ale i na omezenou zásobu kyslíku. To vše v klasické, ale neodfláknuté 2D grafice. Příjemně hratelnou propagační demoverzi stahujte z Bonuswebu zde. |
Tato odvážná vesmírná budovatelská strategie rovnoměrně kombinovaná se staráním se o potřeby a pocity kolonistů zpřístupní, v plné verzi, tři herní módy. První se ničím neliší od podobných her – máme dvacet čtyři misí a ty postupně plníme. Dále tu máme dalších dvacet čtyři misí, které se dělí, podle jejich zaměření, do tří kategorií: ekonomická, válečná, lidská. Poslední mód spočívá v mírumilovné výstavbě s mnoha možnostmi v nastavení. Grafické zpracování pro tenhle typ dokonale sedí, tvůrci navíc dodávají, že retro comisové zobrazení zvolili z prozaického důvodu: jejich záměrem nebyla smrtelně vážná strategie, spíše opačně, humor představuje nedílnou součást hry. A k tomu se tenhle styl hodí perfektně. Navíc na to, jak se tvůrcům jejich ambiciózní plány podaří převést na obrazovky monitorů nemusíme čekat nijak dlouho – Space Colony v Evropě vycházejí na konci září.