Space Colony - vesmírní The Sims?

  12:00aktualizováno  10. září 10:59
Space Colony je budovatelská vesmírná strategie říznutá elementem starání se o potřeby a přání dvacítky charakterově rozličných kolonistů. Nouze by neměla být ani o humorné scénky a útoky odporných alienů.

Space Colony
Výrobce: Firefly Studios
Vydavatel: Take 2
Datum vydání: září 2003
homepage
Space Colony Firefly Studios (homepage), tvůrci strategické série Stronghold, se rozhodli zkusit také něco jiného, než středověkou budovatelskou strategii okořeněnou bitvami o vypiplané hrady. Přesto i nadále zůstali věrni svému žánru, strategii - pouze se přesunuli do vesmíru a více se zaměřili na prokreslení jednotlivých postav, které nyní více tvoří duši hry. Co z toho vzniklo? Budovatelská strategie Space Colony – ovšem náplní tohoto počinu není pouze budování vesmírné kolonie a nezbytné starání se o přísun jídla a kyslíku. Očekávat můžeme nevyzpytatelné vulkanické prostředí či přímo nabízející se mimozemskou invazi. Té jsme byli svědky na letošní E3, když mnoho odporných vetřelců útočilo na pozici základny, kterou bránil jediný panáček sedící za kanónem. Nicméně budování a vedení vesmírné kolonie je pouze jedna strana toho, čím se Space Colony pochlubí. Tu druhou představují samotní lidé, se svými jmény, funkcemi, Space Colony tužbami a zvyky – samozřejmě se nejedná o přímou konkurenci vůči očekávaným Sims 2, ale "pouze" důležitý element hry, poněvadž Space Colony si stále drží označení strategie.

Space Colony předkládá i svůj příběh neblahé budoucnosti, který není nutným zlem, ale hnacím motorem. Vně hry jde pak především o minulost jednotlivých postav, jež ozřejmuje pohnutky zúčastněných kolonizátorů. Z globálního hlediska: píše se rok 2153 a země je ekonomicky zcela vyčerpaná a nesoběstačná – hledají se proto alternativní zdroje příjmů. A právě kolonizace se jeví jako nejsnazší cesta jak přijít k penězům. Na vybranou planetu vyšleme tým, ten zajistí vytěžení všech dostupných zdrojů a eliminuje veškeré potenciální nebezpečí ohrožující zisk, posléze odlétáme na další planetu... Tím se propracováváme k samotným postavám. Hlavní hrdinou sci-fi podívané je mladá, čestná a sebevědomá Venus Jones, která si chce vydělat svoje prachy a vypadnout. Je na ní spolehnutí, má za sebou již tři těžební zakázky a s touhle Space Colony počítá jako s poslední. Jenže...

Různorodých postav si dohromady užijeme přesně dvacet, přičemž v prvních misích se staráme pouze o vybrané z nich (zatímco v posledních nám tvůrci nasadí do kolonie všechny). Klíčem k úspěchu je logicky spokojenost všech kolonistů, kteří tak díky tomu podávají své nejlepší výkony. Chtějí za svoji práci brát adekvátní plat, dopřát si dostatek spánku, dát si sprchu kdykoli chtějí a samozřejmě chodit třeba na diskotéku nebo si zahrát na automatech. V potaz ale musíme brát fakt, že co baví jednoho, nemusí nutně bavit druhého. Takže zatímco Tami miluje tancování, Stig si jde raději sednout do baru a klopit do sebe jedno pivo za druhým. Jiný charakter zase často trpí depresemi, další je "sexistické prase" jehož ideální rande by byla schůzka se sebou samým. Každý človíček se v závislosti na událostech a prostředí nějak cítí, postavy mezi sebou mohou navazovat vztahy, nenávidět se... Kromě několika charakteristik ovlivňující výše jmenované faktory však každý disponuje schopnostmi, díky čemuž nepohodlného a nespokojeného človíčka nemůžeme jednoduše ignorovat. Jeho dovednosti by nám totiž v určité fázi hry mohly zatraceně chybět.

ALIEN HORDE - propagační mini-hra

Alien Horde V souvislosti s vydáním strategie Space Colony vyšla poměrně zábavná akční minihra Alien Horde – zachraňujeme jednoho člena týmu ze spárů vetřelců. Pokud se nacházíme na základně, můžeme střílet z obranné věže, nicméně cesta k záchraně spočívá v opuštění kolonie. Venku si musíme dávat pozor nejenom na vetřelce, ale i na omezenou zásobu kyslíku. To vše v klasické, ale neodfláknuté 2D grafice. Příjemně hratelnou propagační demoverzi stahujte z Bonuswebu zde.

Space Colony Tato odvážná vesmírná budovatelská strategie rovnoměrně kombinovaná se staráním se o potřeby a pocity kolonistů zpřístupní, v plné verzi, tři herní módy. První se ničím neliší od podobných her – máme dvacet čtyři misí a ty postupně plníme. Dále tu máme dalších dvacet čtyři misí, které se dělí, podle jejich zaměření, do tří kategorií: ekonomická, válečná, lidská. Poslední mód spočívá v mírumilovné výstavbě s mnoha možnostmi v nastavení. Grafické zpracování pro tenhle typ dokonale sedí, tvůrci navíc dodávají, že retro comisové zobrazení zvolili z prozaického důvodu: jejich záměrem nebyla smrtelně vážná strategie, spíše opačně, humor představuje nedílnou součást hry. A k tomu se tenhle styl hodí perfektně. Navíc na to, jak se tvůrcům jejich ambiciózní plány podaří převést na obrazovky monitorů nemusíme čekat nijak dlouho – Space Colony v Evropě vycházejí na konci září.

Autor:

Nejčtenější

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Fanoušci vzpomínají na Stana Lee u jeho hvězdy na chodníku slávy v Hollywoodu....

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

Hacker objevil chybu ve Steamu, která mu umožnila generovat hry zdarma

Steam

„Hodný hacker“ Artem Moskowsky dostal odměnu půl milionu korun za to, že objevil a nahlásil zásadní chybu ve Steamu. Ta...

RECENZE: Hra o havárii ponorky Kursk je tragickým omylem

Kursk

Kromě samotného nápadu nenabízí hra Kursk vůbec nic, proč byste si ji měli chtít zahrát. Je nudná a technologicky...

Komunitní sbírka na Star Citizen překonala hranici 200 milionů dolarů

Star Citizen

Více než dva miliony přispěvatelů již na účty autorů ambiciózního vesmírného simulátoru poslalo v přepočtu více než...

Potvrzeno: vzniknou remastery legend Command & Conquer a Red Alert

Command & Conquer (1995)

Po trapném odhalení mobilní verze Command & Conquer letos na E3 se EA pokouší napravit si reputaci. Potvrdilo, že...

Další z rubriky

Zahráli jsme si Assassin's Creed Odyssey, letošní díl je celkem ukecaný

Assassin’s Creed Odyssey

Assassin's Creed Odyssey se hraje podobně jako loňský Origins ze starověkého Egypta, téma starověkého Řecka a prostředí...

Mutant Year Zero je jako XCOM s příběhem a zvířaty. První dojmy

Mutant Year Zero: Road to Eden

Vezměte Fallout, XCOM, Beyond Good & Evil a pořádně je zamíchejte. Na výsledku si pochutnají příznivci hardcore...

Fear the Wolves by chtěl být multiplayerovým Stalkerem. Ale není

Fear the Wolves

Kombinace fantastického světa kultovního Stalkera a populárního žánru battle royale vypadá jako geniální nápad....

Najdete na iDNES.cz