Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spielbergův herní projekt vznikal bez něj. Chyběl mu směr

aktualizováno 
O vývoji Spielbergovy hry LMNO nevyplulo na veřejnost příliš informací, údajně totiž nebylo o čem mluvit. Tvrdí to nezávislý vývojář Jason Rohrer, který se práce na projektu zúčastnil.

Steven Spielberg | foto: Reuters

Se základním herním konceptem přišel režisér Steven Spielberg, na jeho zpracování se však podle Rohrera příliš nepodílel.

Hra měla kombinovat akrobatický pohyb a úkoly z adventur a her na hrdiny. Důležitý měl být vztah mezi hráčem a postavou nazvanou EVE. Titul měl v hráčích vzbuzovat emoce.

"Způsob, jakým dávali dohromady veliké skupiny lidí, se zdál zvláštní a neefektivní," řekl Rohrer pro časopis Edge.

"I pro navržení důležitých, ústředních částí hry nechali všechny ty lidi předhazovat nápady... Na jedné z těch schůzek jsem byl. Nedůležití producenti, vedoucí kreativci, a všichni mezi, byli v místnosti, házeli si nápady tam a zpět. Chyběla soudržná kreativní vize," tvrdí Rohrer.

Podle Rohrera byl potřeba člověk, který by jasně udával směr. O vedoucí kreativní pozici se přitom dělili dva lidé. "Je to zvláštní způsob, jak dělat věci," poznamenal Rohrer.

"Spielberg byl pochopitelně tou velkou kreativní vizí za celým projektem, ale ani (na schůzkách) nebyl přítomný. Přišel zhruba každý týden a setkal se s nimi. Aby viděl, co dělají. Ale nebyl tam, když jsem byl přítomný já a nikdy jsem s ním neměl možnost mluvit," říká Rohrer.

Dva vedoucí kreativci se tak snažili interpretovat Spielbergovu vizi bez jeho přítomnosti. "Možná proto to nakonec ztroskotalo," spekuluje Rohrer.

LMNO bylo pracovní označení pro hru, kterou vyvíjela společnost Electronic Arts společně s režisérem Stevenem Spielbergem. Titul byl oznámen v roce 2005 a koncem roku 2010 Electronic Arts potvrdilo jeho zrušení.

Autor:


Témata: Electronic Arts

Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Nikdo ji ještě nehrál, ale už autorům vynáší 100 tisíc dolarů měsíčně

Phoenix Point

Chystaná tahová strategie Phoenix Point útočí na nostalgické vzpomínky hráčů legendárního X-COMu. Ti tak zaplavují její...

Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Turnaj o milion dolarů ovlivnil odpojený ovladač

Odpojený ovladač ovlivnil turnaj o milion dolarů

Profesionálnímu hráči hry Halo 5 se odpojil xboxový ovladač v ten nejnevhodnější okamžik. Jeho tým ztratil vedení a...

Další z rubriky

Rozhodnutí postavit Mass Effect: Andromeda na Frostbite přišlo z Bioware

Cora Harper - V případě, že hrajete za mužskou postavu je nadporučík Cora...

Electronic Arts měli loni opravdu špatný rok a většina jejich ambiciózních her skončila průšvihem. Ne všechny chyby...

Chystaná hra si střílí z obchodů IKEA, cílem je nechat zákazníky bloudit

Assembly Required

V chystané hře Assembly Required se stanete provozovatelem obchodu s nábytkem, jehož úkolem je rozestavit zboží takovým...

Bývalý herní závislák radí lidem, jak seknout s videohrami

Cam Adair, zakladatel portálu Game Quitters

Závislost na počítačových hrách je vážná věc. Na první pohled sice není tak nebezpečná jako například drogy, alkohol...



Najdete na iDNES.cz