Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Splinter Cell – Tom Clancy trochu jinak

  12:00aktualizováno  25. dubna 4:23
Znáte to, že ano? Svět je prolezlý zločinem a teroristy skrz naskrz a nebezpečí hrozí jak ze strany mezinárodních organizací, tak na domácí scéně. Naštěstí je tu ale NSA, která bez přestávky hlídá americké zadnice, a s ní i vy, abyste v další hře nesoucí jméno Toma Clancyho bránili svět a svobodu.

Tom Clancy’s Splinter Cell Kdo by neznal Rainbow Six či Rogue Spear? Tyto týmové akčně taktické hry si na scéně vydobyly téměř kultovní pozici a snad není hráče, který by je neznal. Jistě tak zaplesá srdce každého teroristobijce, protože dne 18. dubna 2002 byl oficiálně ohlášen další přírůstek do Tomovy rodiny, hra s podobnou tématikou jako již dva zmíněné tituly, nazvaná Splinter Cell. Ovšem narozdíl od výše jmenovaných se ve Splinter Cell nezařadíte do speciální jednotky, ale po vzoru Metal Gear Solid budete čelit všem hrozbám jen sami, z čehož vyplývá i styl hraní – namísto neutralizace všeho, co se hýbe, se budete muset často skrývat ve stínu a nepozorováni se probourávat bezpečnostními systémy. Jakožto členové Národního Úřadu pro Bezpečnost, respektive jeho úderné složky zvané Third Echelon, nebudete monitorovat tisíce a tisíce informačních kanálů a vyhledávat potenciální zdroje národního ohrožení, ale namísto toho budou vaším každodenním chlebem akce, které jsou příliš riskantní i pro speciální jednotku nebo ty, které je potřeba vyřešit tak diskrétně, jak je to jen možné. A to Sam Fisher, jak se váš hrdina jmenuje, umí – díky svému preciznímu výcviku je schopen nepozorovaně proniknout do speciálně zabezpečených objektů, získat potřebné informace či zlikvidovat nepohodlnou osobu a opět se beze stopy vypařit.

Tom Clancy’s Splinter Cell Hra, jejíž vydání je plánováno na tuto zimu (verze pro Xbox spatří světlo světa již na podzim, verze pro další konzole pak počátkem roku 2003) je vyvíjena montrealskou divizí Ubi Softu a poprvé bude hráčskému světu představena na květnovém Electronic Entertainment Expo. Provede vás čtrnácti misemi, v nichž budete kromě třináctky zbraní disponovat i vybavením, které vám umožní vychytávky, jako jsou další dva pohledy (noční a termální mód), hackování bezpečnostních systémů a další. Jak jste si již určitě stačili povšimnout, máme se, co se týče technické stránky věci, opravdu na co těšit. Splinter Cell totiž poběží na modifikovaném Unreal Warfare enginu, takže se připravte na dokonalé modely, realistické stínovaní (které mimochodem vypadá opravdu skvěle) či orgastické světelné, ale také zvukové efekty – ostatně o kvalitách enginu se sami můžete přesvědčit pohledem na okolní obrázky. Také se ale určitě předem připravte na rozbíjení prasátek, protože hardwarová náročnost bude jistě nemalá.

Hra by měla také disponovat inteligentní interakcí s okolím, která dosud nebyla ve hrách k vidění, takže například sudy nebudou vybuchovat, pokud do nich střelíte, ale explodují až po střelbě do paliva, Tom Clancy’s Splinter Cell které z nich vyteče. Zvláštní kapitolou pak bude hackování, při kterém budete mít k dispozici různé postupy - zajímavě například vypadá hledání správného číselné kódu podle otisků prstů pomocí termovize, nebo se ve stylu Deus Ex budete moci nabourat do automatických zbraňových systémů a přeprogramovat obranné věže tak, aby střílely po nepříteli.

Na závěr si tedy zrekapitulujme, oč zde běží. Splinter Cell bude tzv. stealth action, což znamená, že se budete misemi prokousávat sami a většinu hry se budete, jako například v Thiefovi, plížit ve stínu a mimo zorná pole strážců a bezpečnostních kamer. Podobně jako v Deus Ex pak budete využívat obranné systémy nepřítele proti jemu samému, to vše díky Unreal Warfare enginu ve skvělé grafice. Bohužel zatím ještě nejsou známy konkrétní zbraně, které se vám dostanou do pracek, ani lokace, kde se Splinter Cell bude odehrávat, takže si budeme muset počkat na další zprávy od Ubi Softu nebo na květnové E3. Zatím to vypadá velice zajímavě. Uvidíme, kolik bude hra obsahovat inovací a zdali se autorům podaří jí vdechnout tu správnou dávku atmosféry, toho esenciálního prvku každé úspěšné hry.

Autor:


Témata: Xbox


Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.