Spy Hunter – život je boj

12:00aktualizováno  12:05
Spy Hunter není, jak by se mohlo zdát, ani tak o závodění, jako spíše o konečné destrukci, a to za vydatného přispění širokého arzenálu zbraní vašeho rychlého auta. Třebaže se již chystají konverze tohoto počinu pro konkurenční next-generation platformy, majitelé PS2 se jediní mohou již nyní těšit z překvapivě dobré akce.

Spy Hunter

Život agenta je plný zvratů a nečekaných událostí. Na jednu stranu má takový agent nadměrný komfort a plno vymožeností, o kterých se nám, obyčejným smrtelníkům, ani nesní. Vezměte si takového Jamese Bonda nebo Ethana Hunta. Tyto dvě nejznámější a nejobdivuhodnější postavy ve své kategorii na světě mají vlastně vše, na co si vzpomenou. Jsou to ty nejhezčí ženy, luxusní oblečení a ubytování, ale především nejpozoruhodnější vynálezy, jež kdy vznikly v nejšílenějších vědeckých mozkovnách. Ovšem na stranu druhou mají z nás nejblíže ke smrti, vystavují se totiž tomu největšímu nebezpečí, aby ochránili svět před zkázou ještě šílenějších teroristů.

Ale ať již jsou tito dva superagenti jakkoliv známí, stejně by zbledli závistí před tím, co vymysleli pánové z firmy Midway. No vymysleli, spíše oprášili starý hit a na PS2 mu dali nový lesk moderní doby a pár nových vlastností.
Nyní začnu trochu zeširoka a vrátím se o hodně roků zpátky do historie. Ve všech hernách totiž exceluje jedna velmi rychlá a přitom zábavná hra, která byla založena na principu stíhání zločinců v super rychlém autě vybaveném všemožným arzenálem a možností jakési zajímavé transformace v motorový člun. Tato hra byla velice úspěšná - i když zde byl určitý stereotyp - a tak se po několika letech předělala na všechny dostupné domácí herní systémy. Léta ovšem nemilosrdně běží a na tento počin se posléze dočista zapomnělo – přišel tedy pravý čas, aby se neohrožený Spy Hunter opět vrátil mezi nás. A jak jinak než v tom nejmodernějším hávu na nejmodernější videoherní konzoli.

Spy Hunter

Nový prototyp stíhacího auta s označením Interceptor G-6155 je velikou nadějí na konečné zúčtování se zločinem. Jenže takovéto vozidlo může být i dokonalou zbraní pro druhou stranu a tak je zřejmé, že se o tento model začíná silně zajímat jedna teroristická organizace. Pokud by nepřátelé dostali plány na jeho výrobu, bylo by velmi zle až nedobře!

Interceptor je podivuhodný hybrid auta, motorového člunu a motorky. Všechny tyto vlastnosti pak využijete ve hře opravdu naplno. Auto máte jako základ, skoro vždy budete začínat na suchých silnicích, přičemž po vjezdu do vody se vůz sám přemění na člun. A při dostatečně silném poškození se nadějete i transformace v rychlý motocykl, který má zabudovaný pouze palubní kanón. Motorka však slouží spíše na dojezd do vaší mobilní základny, než na dokončení samotné mise.

Výzbroj vašeho vozidla je více než uspokojivá, vedle již zmiňovaného kanónu zde naleznete normální a řízené rakety či speciální střely na označování důležitých zásilek. A nesmí chybět ani velmi potřebné a užitečné turbo. To sice je omezené, ale naštěstí se automaticky doplňuje.
Abyste tvůrcům dokázali, že právě vy jste tím správným neohroženým a schopným agentem, kterýžto dokáže řídit tento supermoderní vynález, musíte nejprve absolvovat tréninkový test. Test je složen z několika úkolů, sloužících pro důkladné prověření vašeho řidičského umění. Budete provádět slalom mezi explozemi, vyhýbat se civilistům, označovat zásilky a naučíte se zacházet s již avizovaným turbem a se zbraněmi. Pokud trénink úspěšně dokončíte, je pro vás nachystána první mise.

Spy Hunter

Celá hra pak obsahuje čtrnáct misí včetně té tréninkové. Zpočátku se může zdát jejich počet nedostatečný, ovšem po chvilce hraní zjistíte, že mise jsou dosti náročné a žádnou z nich nedokončíte na sto procent hned napoprvé; a i když vás „poloviční splnění“ pustí do té další, nedá vám to vrátit se do předchozích herních lokací, a to nejenom proto, abyste zde konečně stoprocentně absolvovali požadované, ale především kvůli bonusům, kterými je tato hra přímo přeplněna.

Mise vás zavedou do různých končin šírošírého světa a budete v nich pronásledovat celou teroristickou organizaci, tedy včetně jejích mrzkých pohůnků. Budete ničit základny, nemilosrdně pronásledovat prchající zločince, či v neposlední řadě označovat důležité zboží, které je převáženo v nákladních autech. Také vás čeká ochrana důležitých lidiček nebo nákladu. Při poškození můžete využít svého pohotovostního kamiónu, kde vám dají váš vůz zase do pořádku.

Teroristé si to samozřejmě nenechají líbit jen tak a tak se vám vaše snažení všelijak snaží překazit. Připravte se na útoky ozbrojených gangsterů, kteří využívají standardní dopravní prostředky jako auta nebo motocykly, ale také silný vojenský potenciál jako jsou tanky a obrněná vozidla, či přímo vzdušnou dopravu. Celá hra se pak stává naprosto šílenou adrenalinovou jízdou, kde bojujete nejen za záchranu celého světa, ale především o svůj vlastní život. I když se tady jedná o velmi jednoduchý princip, kde je úkolem dostat se z bodu A do bodu B, který je tak dobře známý z klasických závodních her, design jednotlivých úrovní je natolik rozmanitý, že se rozhodně nebudete nudit. Čekají vás kanály v Benátkách, šílené průjezdy skrze domy, Spy Hunter propadnete se i do podzemních prostor a každou chvilku budete na mapě dané mise hledat možné zkratky, jež vám tak zaručují nejenom nelineární postup vpřed. Jednotlivé mise se sice dají projet a hlavně splnit pod tři minuty, což se zdá samozřejmě málo, ale věřte, že se budete dlouho učit, než dosáhnete jejich stoprocentního dokončení.

Zdejší grafická podoba je solidní, engine hry je velice rychlý, neprojevuje se tu žádné doskakování ani trhání krajiny. Úrovně jsou i dostatečně interaktivní a můžete tu projet a zničit skoro všechno. Takové výbuchy a celkové zpracování vizuálních efektů je opravdu dobře zvládnuto. Velmi podařené je ztvárnění vodní plochy, samozřejmě po shlédnutí se tady nekoná žádná revoluce, ale i tak jsem byl mile překvapen. Chování H2O, odrazy, vše se mi zamlouvalo.

Hra Spy Hunter je sice svým způsobem jednoduchá, ale některé mise jsou v tomto kontextu opravdu koncepčně přehnané. Např. tehdy, kdy je váš prioritní úkol zničit druhý Interceptor a ještě přitom na trase likvidovat střelecké věže a k tomu všemu se vyhýbat civilistům. A aby vám tvůrci vaše úsilí jaksepatří osladili, připravili na vás v tomto případě trať, která je plná zatáček a úzkých uliček. Takhle obtížnou misi bych spíše očekával ke konci celé hry a ne někde uprostřed. Abyste tuto pasáž splnili na sto procent, budete se muset sakra snažit a několikrát vám v hlavě zazní oblíbené rčení: opakování je matka moudrosti – pak bych doporučoval počítat cca do jednoho tisíce, abyste se uklidnili natolik, že nebudete chtít překousnout šňůru od gamepadu. Celkově jsou všechny mise tak nějak vyrovnané, ale někdy se objeví i takováto, u níž pak potřebujete velikánský kýbl pro své nervy. Pokud však naplno uspějete a ještě k tomu do daného časového limitu, čekává na vás bonus, který si tedy opravdu zasloužíte. Jedná se o videoklipy, Making of, ale můžete si zpřístupnit i mód pro dva hráče!

Spy Hunter je zkrátka titul, jenž tady již dlouho chyběl. Ano, dříve bylo takovýchto kousků dostatek, ale dnes - kromě nepovedeného 007 Racing - se tento žánr vyskytuje už jen v Modré knize ohrožených druhů.

Spy Hunter
Výrobce/Vydavatel Midway
Další ovladač: ano