Po posledním ne zrovna kladně hodnoceném dobrodružství se Spyro vydal na prozkoumání handheldu GBA, kde si dodal dosti kuráže, aby se mohl vrátit zpět mezi největší esa žánru na velké konzole. Nebudeme si nic a hlavně ne hned na začátku nalhávat, Spyro rozhodně ani teď již ani náhodou nemůže konkurovat největším králům žánru a také se o to vlastně ani vcelku sympaticky vůbec nesnaží. Svoji pozornost se snaží udržet zábavností, hratelností a lehkou bizarností, což jsou atributy pro něj již víceméně typické. Již na první pohled, když vstoupíte do hry, si povšimnete nezměněné a dnes již tak charakteristické grafické stránky celého herního prostředí. Pastelově zelené údolí plné kytiček, kde z kopců vyčnívají hradní věžičky a v kopcích je spousta obývaných prostor a všude spousta pobíhajících a poletujících obyvatel pohádkového světa, to vše vám bude připadat povědomé a bude se vám zdát, že jste zde již snad někdy i byli. Grafická podoba Spyrova světa se skutečně od prvního setkání s ním prakricky nezměnila. Na jednu stranu je to určitě dobře, na stranu druhou čekáme zajisté určitý skok, co se týče technické a hlavně výrazové stránky hry, když už to tedy dnes hrajeme na výkonnějším a mladším bráškovi staré PSone. Ne, nebudeme zde ale reptat. Vypadá to obstojně a hlavně je to stále po stylizační stránce starý dobrý Spyro, ale tak nějak si říkáme, že by to přeci jen už nějakou tu změnu chtělo. Přibyla spoustu převisů, vyvýšenin a hlubokých propastí, kde rozhodně roztomilý dráček i jeho kumpáni dokáži využít přehršel svých akrobatických dovedností.
Spyrův svět je skutečně velký a otevřený, takže se nemůže stát, že se ocitnete v situaci, kdy byste neměli co prohledávat.
Na svá dobrodružství nebývá statečný a roztomilý Spyro již delší dobu sám, a tak se vracejí i jeho staří známí. A věřte, že jejich pomoc opět do sytosti a hlavně s povděkem využijete. Věrný přítel Sparx vám opět bude nápomocen v podobě ukazatele života a občas si vyzkouší manévrování a střelbu na cizí cíle. Sgt. Byrd vám bude nápomocen svojí těžkou vojenskou technikou a rozhodně se s nepřáteli nemazlí. Hunter je skutečný lovec a hned zpočátku vám předvede, jak umí zacházet s lukem, a tím vám otevře další část dračího světa. Blink pak dělá čest své rase a dokáže se vyznat v podzemních prostorách, kde používá nejen své umění norovat, ale především používání výbušnin na likvidaci temných krystalů. Likvidace těchto krystalů je jednou z hlavních náplní hry a jejich úplná likvidace v dané části světa vám dokáže otevřít cestu do další úrovně. Ovšem nejen likvidace temných a nebezpečných krystalů je náplní hry. Během svého dobrodružství budete potkávat spousty přátel, kteří se ocitli v tísni a vy jim tradičně jako jediný tvor na celém široširém světě dokážete pomoci. Takže úkolů se vám nahromadí dostatek a vy tak alespoň máte nějakou tu práci navíc. Spyrův svět je skutečně velký a otevřený, takže se nemůže stát, že se ocitnete v situaci, kdy byste neměli co prohledávat. Zpočátku skutečně budete jen tak brouzdat světem, kecat s přáteli a úkoly se vám začnou hromadit. Také si popovídáte s obchodníkem, u kterého si budete moci nakoupit za sbírané diamanty spousty užitečných pomůcek a za příslušný obnos vás dokáže teleportovat na příslušné místo. A aby těch kladných bytostí nebylo po málu, nachází se zde profesor, váš starý dobrý známý, který vám svými vynálezy dokáže ulehčit pár zapeklitostí během vašeho putování. Přátel a starostí máte tedy více než dost a navíc vám tradičně přibylo nalezení všech dračích vajec a speciálních krystalů. A co nového se tedy skrývá v tomto dobrodružství?
Tam, kde dokáže konkurence zajistit dostatečné množství originality a nebo se snaží přesvědčit hráče důvtipem a změnou herního designu, Spyro zaostává se svou sice osvědčenou , ale již značně okoukanou hratelností.
V době, kdy zde již skutečně máme velmi zdařilou konkurenci umožňující hráči se dozajista skvěle vyřádit kupříkladu se střelnými zbraněmi či si užívat obrovského volně přístupného světa, může ten Spyrův působit velice infantilním a omezeným dojmem. A nebudeme si opět nic nalhávat, působil tak i ve svých počátcích a přesto to nikomu nevadilo. Jenže tehdy přeci jen ještě videoherní svět vypadal trochu jinak než dnes. I nyní tak tedy poletujeme s dráčkem po malebných krajinách, získáváme a plníme spousty questů, likvidujeme nepřátele dračím dechem a nebo pořádnou ranou a náramně se při tom bavíme. No, náramně. Pokud nás to ještě neomrzelo, tak asi i náramně. Navíc nacházíme ve hře spousty miniher, ve kterých hrajeme za Spyrovy přátele, a tím máme zaručenou řádnou dávku vcelku slušné variability, v čehož důsledku hra nezačne nudit po prvních několika chvílích hraní. Dialogy sice působí dětinsky, ale dokážou alespoň v člověku navodit pocit, že ví, o čem že to vlastně je zdejší příběh. To vše je v konečném výsledku nakonec vlastně v naprostém pořádku a spousta hráčů bude více než spokojená, jenže pokud si to spočítáme, tak je to již páté velké dobrodružství a skutečných změn je zde skutečně velmi málo. Vlastně by se dalo říci, že žádné a že Spyro jen opět jednou omlel tu „svoji písničku“, kterou známe už z PSone inkarnací.
|
Spyro: A Hero's Tail | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|