Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

SSX Tricky - Tony Hawk na sněhu

  12:00aktualizováno  14. prosince 10:21
Po znamenitém Tony Hawkovi, který se vyrovnal svým bratříčkům pro domácí konzole, nám v EA Sports přichystali další potenciální lahůdku: adrenalinový simulátor snowboardingu SSX Tricky. Bude tedy patřit nadcházející zima sněhu, nebo raději zůstaneme u koleček? Předpověď se dozvíte uvnitř článku.

SSX Tricky

Ponejprv se sluší říci, že SSX Tricky je multiplatformový titul, jehož zde recenzovaná verze pro GBA vychází zhruba sedm měsíců po ostatních mutacích. Pojem „multiplatformový“ maličko mrazí v zádech, protože většinou takto vyvíjené hry nedopadají moc dobře. Ale Tony Hawk je také doma na několika formátech a jaký je! Takže předsudky a pověry stranou, jdeme recenzovat.

Začnu suchou řečí čísel, abyste mohli porovnávat: hra obsahuje tucet „ulítlých“ závodníků, přičemž ze začátku se dostanete pouze k první dvojici. Nicméně v ní je i Eddie, podivín s velkým „afrem“ na hlavě, kterého jsem si hnedle oblíbil nejen pro jeho zajímavý vzhled. Tratí projedete celkem devět, ovšem až časem, jak se zadaří samozřejmě. Herní módy tu naleznete toliko dva. Nebojte se, tak málo jich doopravdy není. Single Race i Světový okruh obsahují několik dalších podniků. Uf, taky jste se při prvním spuštění tak lekli?

Konkrétně se jedná o trojici režimů: první je klasický Downhill, tedy rychlostní sjezd. Zde se snažíte předjet ostatní závodníky v počtu pěti. ShowOff je zase zaměřené na správné provedení triků a skoků. Za ně dostáváte body v podobě nabývajícího grafu. Když dobře provedete trik a nespadnete, na grafu přibudou barevné kroužky a také bodíky ve skóre. Naopak při pádu vám kroužky ubývají a to i ty, které jste získali v minulých skocích. Základních triků je ve hře na tři desítky. Vhodnou kombinací tlačítek se ale zřejmě můžete dostat i na daleko větší počet kejklí s vaším snowboardem.

SSX Tricky

Adrenaline Meter (tak je pojmenován graf) také slouží k dodatečnému zrychlení vašeho jezdce. Jednoduše nasbíráte několik koleček za bezchybné triky a pak stiskem tlačítka popoženete závodníka o notný kus dále. Jestliže se vám podaří naplnit graf kolečky celý, potom máte k dispozici i kousky, na něž byste normálně potřebovali přinejmenším gravitaci na Měsíci. Zajímavým prvkem je knokaut. Vy totiž můžete za jízdy strkat do soupeřů a jestli se vám dloubnutí povede v pravou chvíli, nešťastník se vyseká a vám najednou naroste Adrenaline Meter zas o něco výše.

Posledním do třetice je závod s časem. Zde se triky také vyplatí, protože za ně jsou kolečka a za kolečka je zase větší rychlost. Světový okruh obsahuje závody stejné jako Single Race - vyjma časovky. Právě v tomto režimu se vám odemykají další závodníci a tratě. Na mezinárodně pojatých trasách můžete získat zlatou, stříbrnou a nebo bronzovou medaili v utkání s ostatními jezdci. Závod (režim Race) obsahuje tři soutěže, ve kterých musíte pro další postup dojet do třetího místa. V kladném případě vyinkasujete příslušnou medaili a postupujete do dalšího podniku.

SSX Tricky

V případě režimu ShowOff v rámci Světového okruhu musíte velmi dobře skákat, protože jen za určitý počet bodů získáte jednu z medailových pozic v cíli. Tutorial jsem si nechal na konec, protože je umně schován pod položkou nastavení hry. Obsahuje všechny hlavní triky a skoky, jenže se na ně můžete tak akorát podívat. Praktická cvičení z Tonyho Hawka tu nenajdete. Alespoň přehledně vidíte jaké tlačítko je třeba v danou chvíli zmáčknout.

Potud SSX Tricky vypadá poměrně slušně, ale ejhle, zdání vás zklame hned jak vyjedete na trať. Nejdříve dostanete pěstí od grafického ztvárnění, které na Tonyho ani náhodou nestačí. Nehezké tratě s minimem - pardon - žádným zpestřením v podobě tunelů, zkratek, rozdvojení, nebo mostíků, čili jsou všechny „na jedno brdo“. Potom vás nakopne dynamika, ale zákeřně zezadu, protože se krčí schovaná v koutě. Všechny postavy po sněhu nejedou, nýbrž se jaksi vznášejí a krajina ubíhá doslova hlemýždím tempem. Jinak to ani nejde, protože vzhledem k silnému doskakování horizontu, který tvoří v závodě stále stejná scenérie, by větší rychlost způsobila slepecký efekt. Při něm vidíte jako v mlze na pár metrů. No, ve hře tak na čtyři, takže je to asi jedno.

Celou trať tak tvoří úzké koryto, ve kterém jedete a které se kostrbatě hýbe. Vše ostatní je statická krajina. Celek je nehezký, ba místy až odpudivý. Ránu do uší dostanete i od zvuku, protože kromě stále se opakující melodie a pár „žvástů“ tu nic jiného není. Nějaký výraznější svist sněhu nejen že neuvidíte, ale ani neuslyšíte. Radši od téhle hry vezměte nohy na ramena, než od ní dostanete takovou nakládačku, že vás pak nevyléčí ani doktor Hawk!

SSX Tricky
Výrobce/Distributor Visual Impact / EA
Platforma GameBoy Advance
Vibrace: ne
Ukládání pozic: ano
Multiplayer: ne
Verdikt: Zajímavý námět zde dostal silně podprůměrné zpracování od grafiky, přes prostředí až po zvuk. Jestli takhle vypadá virtuální sníh, tak na mou duši rozštípu sáňky!
Hodnocení: 30% (info)

Autor:




Nejčtenější

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Další z rubriky

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Life is Strange: Before the Storm
RECENZE: Nový díl Life is Strange není jen pro holky, rozpláče každého

Life is Strange je zpátky, a i když máme tentokrát více výhrad než minule, pořád je to hra, která prakticky nemá konkurenci.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.