ST: Elite Force II - dokončení průvodce

  12:00aktualizováno  11. srpna 9:46
Star Trek Elite Force II je jedním z mála osvěžujících překvapení letošního léta. Jelikož byl veškerý odpor marný, byli jsme i my asimilováni skvělou hratelností i brilantním příběhem a přinášíme vám dokončení detailního průvodce.

V první části návodu plukovník Alex Munro vysvobodil uvězněný Voyager ze spárů Borgů a zasadil se o záchranu industriální stanice Attrexianů podléhající útoku tajemných exomorfů. V dokončení společně s posádkou Enterprise rozluští tajemství jejich původu a postará se, aby byla další z mnoha hrozeb galaxii zažehnána.

Mission 6: Destruction (Enterprise E)
V transportní místnosti se rychle chopte zbraně a vyběhněte na chodbu, kde již číhá nový typ nepřátel. Poměrně dobře se kryjí za energetickými štíty, budete-li mít problém je skrz ně zasáhnout, vyzkoušejte sekundární mód vaší pušky nebo granátomet. Chodbou pokračujte až k plamenům, které přetínají cestu. Použijte dveře napravo, ve skladišti vás klingonštinou přivítá starý známý. Nepospíchejte ho však příliš rychle obejmout a raději z úkrytu chodby zlikvidujte stále se objevující Idrillany. Po jejich dematerializaci vstupte do skladiště (kam se transportují další nepřátelé), po žebříku na jeho protější straně vyšplhejte za Korbanem a také za dvěma doplňujícími jednotkami. Od nich jděte po můstku k výklenku s terminálem, ve kterém si stiskem prostředního tlačítka myši otevřete dvířka jeffreysova průlezu. Prolezte na druhý konec a seskočte dolů, ovšem vyhněte se plamenům. Odtud do dalšího tunelu a po žebříku nahoru. Tady opatrně seskočte na ocelovou plošinku a pro změnu se opět protáhněte úzkým průlezem. Spatříte výbuch, který vám otevře cestu dále. Nechoďte do přístupné chodby, ale otevřete si průlez napravo. Koridor je až nezdravě uklizen, nutně tedy následuje detonace, vytvořivší díru v bývalém stropě. Proskočte, pomozte Tuvokovi v bránění chodby a doplňte si energii. Nyní pokračujte průlezem, k němuž vás Vulkánec dovede. Jakmile opustíte průlezy, pokračujte rychle skrz místnost a chodbu do dveří naproti, kde již bude vaši pomoc očekávat Jurot. Jakmile jí pomůžete ubránit ošetřovnu, otevře vám další z mnoha průlezů.

Žebříkem dolů, do skladiště. Zde použijte spodní dveře a projděte do chodby. Nalevo uzříte vrata, kterak zapečeťují strojovnu, do níž se dostanete postranním vchodem. Uvnitř strojovny vyzpovídejte hlavního inženýra Reginalda Barclayho, budete muset s jeho pomocí ubránit jádro před montáží detonačních zařízení. Likvidujte v první řadě vetřelce ženského pohlaví, ostatní nejsou pro loď nebezpeční. Po několika vlnách nepřátel musíte pomoci Barclaymu v seřízení jádra. Použijte tedy tricorder na hlavní panel a vyřešte skládačku. Nakonec lokalizujte výtah (na radaru je označen žlutou tečkou) a vydejte se na můstek.

Zde je situace jednoduchá - braňte Picarda a likvidujte Idrillany kryjící se za barikádami. K tomu nejlépe poslouží váš nový granátomet a množství ovládacích panelů jako dělaných pro krytí před nepřáteli.

Pamatujete na scénu z Prvního kontaktu? Vylezte skrz poklop na povrch Enterprise a rychle si vzpomenete. Je nutné v co nejkratším časovém limitu zneškodnit tři sabotážní jednotky. Situaci zkomplikuje snížená gravitace a silné zbraně nepřátel. Vyhýbejte se jejich projektilům, neboť vás odhodí příliš daleko od povrchu a zbytečně tak zdrží. Odstřelovací puška je sice hezká zbraň, ale na nepřesné ostřelování při výskocích se hodí spíše sekundární mód armádní pušky. Skokem se vždy musíte dostat doprostřed energetických štítů a následně tricorderem deaktivovat nálož. Pokud vás některý z nepřátel zdrží až příliš, nebojte se raději nahrát uloženou pozici a zkusit štěstí znovu.

V momentě, kdy budou jednotky zneškodněny, zařadí Idrillané těžší kalibr, stejně tak jako vy osedláte fotonové dělo. Je nutné zlikvidovat vedoucí loď, ovšem také musíte zabránit většině energetických projektilů v dosažení trupu Enterprise. Jednoduše řečeno, střílejte hlava nehlava na cokoliv barevného, co jen trochu připomíná fireball. Pozor si dejte zejména na červená torpéda, která vypouští vlajková loď. Tu navíc musíte ochromit, ve volných chvílích tedy střílejte na rudě označený bod. Nikam jinam! Loď totiž nesmíte zničit.

Mission 7: Search and Rescue (Attrexian Colony)
Munro se se svým týmem ocitá na další Attrexianské kolonii podléhající útoku exomorfů. Od místa přistání běžte po můstku ke dveřím a odblokujte je odstřelením zarážky v jejich spodní části. I tak se však výdobytek Attrexianů zasekne a vám nezbude, než vrátit se po můstku a v místnosti napravo aktivovat ovládací panel. Jakmile se budete vracet, zdemoluje most výbuch. Propast však lze snadno přeskočit. Narazíte na další zablokované dveře, vyskákejte tedy po bednách u jedné ze stěn k ventilační šachtě, jejíž mřížku rozstřelte. Průlezem dosáhněte druhé strany dveří, kde na vás zaútočí organický „raketomet“ zavěšený u stropu. Na rozcestí se vydejte nejdříve doleva a dále po rampě a schůdcích nahoru k ovládací konzoli. Po její aktivaci seběhněte po schodech dolů a pokračujte po rampě dosud neprozkoumanou cestou. Vydejte se průchodem, ve kterém vás překvapí další organická raketometná věž. Za bednami napravo naleznete hledaného inženýra, uložte si však pozici, budete jej muset ubránit před objevivšími se protivníky. S inženýrem v patách se vydejte opět ke konzoli, kterou jste před chvílí aktivovali, a po inženýrově odpočtu tak učiňte znovu. Spojíte se s týmem, ovšem nepokračujte nově otevřenými dveřmi, nýbrž si jděte pro silné brnění do komůrky napravo od rozcestí, na kterém číhal první organický raketomet. Poté si zapněte mód strukturální integrity a v úzkém průchodu (v místech, kde jste zachránili inženýra) rozstřelte poškozené dveře, načež se přátelsky seznamte s přeživšími Attrexiany. Po rozhovoru následujte místní krasavici, jež vám otevře cestu dále. Na rozlehlém nádvoří nejdříve za dvěma uskupeními beden sesbírejte cennou munici do Arc Lancheru a pak si doplňte energii u terminálu u dveří na druhé straně. Jakmile se jimi pokusíte projít, překvapí vás nový protivník, Quadruped. Pokud jste dostatečně rychlí, není problémem vyhnout se jeho pomalým střelám, které navíc í navíc až příliš široký rozptyl. Po smrti monstra se uvolní konstrukce nad nádvořím, kterou sestřelte a vskočte do vzniklého otvoru.

Orientace ve stokách není tak obtížná, jak by se mohlo na první pohled zdát. Z počátku sledujte červenou šipku na radaru, než dorazíte na první dobře hlídané rozcestí. Odtud se vydejte rovně a mírně doprava, kde po levé ruce objevíte zdánlivě funkční dveře. Po pokusu otevřít je se na radaru objeví nový ukazatel. Sledujte jej, než dorazíte k poškozenému ventilátoru. Dírou vlezte do místnosti, kde použijte panel k vyřešení skládačky. Předešlé dveře jsou již funkční, použijte je a pokračujte nalevo od nich. Brzy narazíte na výklenek s ventilátorem, u kterého číhá podlý hmyzák. Zlikvidujte jej, stejně jako dvě chapadla u tropu v místnosti za ním. Uvnitř si doplňte munici i energii a aktivujte panel ovládající další dveře. Nyní se vracejte zpět. Ve stěně přibližně naproti ventilátoru, kterým jste prolézali, se nachází průchod, kterým se nyní vydejte. Po ocelových plošinkách se dostanete až ke dveřím, za kterými již čeká celý váš tým, ovšem netěšte se příliš, podlaha se náhle propadne a čeká vás souboj s monstrem. Až jej skolíte, vysuňte žebřík demodulováním blízkého panelu a spolu s týmem pokračujte skrze dveře dále. Rovnou za nosem a narazíte na množství Attrexianů uvězněných za mřížemi. Nedaleko otvoru, kterým jste se sem dostali, se nacházejí dveře. Za nimi si několikrát prostřelte cestu dále a zachraňte přeživší. Po animaci znovu demodulujte zdejší ovládací panel a spuštěným žebříkem v předchozí místnosti vylezte nahoru.

Tato část úrovně je velice jednoduchá, stačí neustále pokračovat otevřenými dveřmi. V jedné fázi vás překvapí Quadruped, v jehož blízkosti se nachází balíček federačních zásob. Po úspěšné anihilaci exomorfa stačí lokaci opustit velkou branou.

Hned za branou číhá u stropu organická věž. Vyběhněte ven a vpalte do ní granát, než se stihne probrat. Nalevo se nacházejí regenerační jednotky, napravo zase (prozatím) neaktivní výtah. Prokličkujte opatrně mezi plameny. Za dveřmi na pravé straně jsou další regenerační jednotky. Vy ale pokračujte po schůdcích dále, kde vyřešte puzzle. Výtah je opraven, jenže plameny opodál jsou na tom podobně. Naštěstí se v podlaze v místnosti s regeneračními jednotkami objeví průlom, račte tedy vskočit. Zamořenou místnost opusťte žebříkem, vynoříte se rovnou naproti opravenému výtahu. Ten se naneštěstí zanedlouho opět porouchá, odstřelte tedy poklop v jednom z jeho rohů a slezte o kousek níže. Manuálně otevřete vrata a pokračujte dále, než dospějete k bucharům, které je nutno přeskákat. Dávejte si pozor, zařízení vůbec nepracuje synchronizovaně. Pokud se vám nebude dařit, nalevo od prostředního bucharu je místečko, kde se dá vyčkat na správnou chvíli. V následující místnosti pozor na propadající se podlahu a ve vertikální šachtě zase na dělovou věž. Šachtou vylezte nahoru. Zde nechoďte do otevřeného výtahu, dostali byste se zpět, o několik úrovní níže. Místo toho pokračujte chodbou dále a doprava. Zavaříte-li unikající plyn ve střední části následující místnosti, odemknou se dveře kousek dále. Zde si promluvte s umírajícím Attrexianem, případně doplňte munici a opusťte místo velkou branou.

A další Quadruped. Jakmile jej prošpikujete trochou tachyonů, přivolejte si nedaleký výtah a sjeďte dolů. Zde otevřete rozměrnou bránu, za níž vás zleva očekává uvítací výbor. Tam se rovněž nacházejí další dveře. Skrze ně opět doleva a přes tuhý odpor se probojujte až k místu havárie Idryllské lodě. One to beam out.

Mission 8: Payback (Ancient Idryll Planet)
Od přídě havarovaného deltaplánu se vydejte doprava. Zde překvapte skupinku Idrillanů a přivlastněte si munici do Arc Launcheru. Betonovou překážku obejděte po pravé straně kaňonu a vyřiďte si účty s dalšími nepřáteli. U můstku klenoucího se přes údolí si dejte pozor na bombardování. V momentě, kdy je zahrazen postup dále, otevře se trhlina na levé straně bývalého mostu. Za překonanou konstrukcí vytáhněte odstřelovací pušku a pošlete do pekel dvojici granátometčíků na ochozu opodál, podobně jako odstřelovače na strážní věži vlevo. Z ostrůvku uprostřed si vezměte munici a pokračujte hnědým kaňonem doprava. Nyní buďte neustále v pohybu, neboť je celá oblast pod dělostřeleckou palbou. Ve směru radarové šipky pokračujte dále (pozor na dvojici strážních věží), než dorazíte ke kamennému mostu, za nímž bezprostředně následují dveře, jimiž smrtonosnou oblast opustíte…

…abyste se vzápětí ocitli na daleko nebezpečnějším území. Od brány se vydejte doprava, kde se v místnůstce na konci nabourejte do počítače. Frekvenci budete tentokrát muset nastavit rovnou dvakrát. Nyní se vraťte k můstku před branou, který nyní použitím ovládacího panelu vysuňte. Přeběhněte a jděte doleva. Zde si dejte pozor na strážní věž, nezdržujte se však nepřáteli a spěchejte přes most nalevo. Oběhněte strukturu po schodech dozadu, kde se nachází úzká lávka. Jakmile se ji budete snažit přeběhnout, zatřese se vám podlaha pod nohama. Očekává vás trio Leviathanů, jejichž útok je již poměrně silný, vyplatí se neustále strafovat a využívat sloupů okolo. Naštěstí je poblíž uzdravující jednotka. Až monstra odejdou do plazího ráje, přibližte se k jediným aktivním dveřím, Munro bude zajat.

Během konverzace s Kryndellem zvolte druhou možnost, jinak bude mise neúspěšná. V momentě, kdy se kontrola exomorfů vymkne z rukou, sjedete automaticky výtahem dolů. Zde se nevylekejte propadnuvší se podlahy, směle přeskočte na druhou stranu a dejte se doprava. Zde přerušíte zcela jistě chutný oběd. Omluvte se stisknutím spouště a pokračujte dále. V místě, na kterém zaútočí dvojice větších hmyzáků, můžete nalézt náboje do Arc Launcheru. Jinak projděte koridorem dále, než se opět propadne podlaha. Seskočte na plošinku pod strží, odtud na kmen stromu a po větvi na druhou stranu plošiny. Po servisním žebříku vyšplhejte zpět nahoru a zneškodněte nepřítele. Průchod do další části je otevřen.

V první řadě aktivujte noční vidění a zneškodněte dvojici protivníků. Na pravé straně velkého sálu se nachází výtah, který přivoláte demodulováním panelu po jeho straně. Nahoře se vydejte doprava a výtahem dolů. Ještě předtím ale vykliďte prostor na plošině a z jejího bezpečí zabijte další snídající dvojici v místnosti pod výtahem. Doběhněte do velkého sálu, kde se Kryndell snaží zprovoznit výtah. Soustředění naruší nový nepřítel, Stalker. Lze jej sice zasáhnout, i když je neviditelný, pohybuje se však nesmírně rychle, raději tedy neplýtvejte municí. Jako vždy, buďte i nyní v neustálém pohybu a čekejte až se monstrum vynoří z temnot. Jakmile padne, vstupte do automaticky přivolaného výtahu.

Information Gathering Mission (Enterprise E)
Na palubě Enterprise Munroa nejdříve kontaktuje Kleeya a až poté Telsia. Jděte známou trasou k výtahu a jeďte k ubikacím. Kleeya se nachází v již známé kajutě, Telsia však přebývá v místnosti, na kterou narazíte, dáte-li se od výtahu dvakrát doleva. Vyberte si mezi oběmi ženami dle libosti. Po rozhovoru vás kontaktuje Korban, jeďte tedy do zbrojovny. Raketomet v kůži kvantového urychlovače není vůbec špatný, pamatujte však, že jeho projektily lze snadno sestřelit a to i z nepřátelské strany. Až vyčistíte vzdorující fotony v simulátoru, vydejte se do hangáru, kde je již připravena Idrillská loď na cestu k žoldácké základně.

Mission 9: Mercenaries (K7 Starbase)
Otevírejte si postupně zeleně označené dveře, dokud nedorazíte do baru. Pokochejte se pohledem na dvojici tančících mimozemšťanek, promluvte s barmankou a připravte se na souboj s Nausicaancem. Vyplatila se mi taktika obíhání kolem hromotluka a občasný výpad sekundárním módem bat’lethu. Až obr padne, získáte zvláštní kód pro VIP hosty, který použijte u nedalekých dveří. Uvnitř promluvte s Ferengem, volte možnosti 1 a 2. Situace se přiostří a konečně nastane čas chopit se zbraně. Poprvé se v řadách nepřátel setkáte s Klingony. Ti, kteří bojují zbraněmi nablízko, tvoří snadný cíl, naopak střelci se velmi často a rychle kryjí za překážkami. Nezapomeňte, že máte účinný granátomet a kvantový urychlovač. V momentě, kdy se s Munroem ocitnete v místnosti plné ocelových můstků, vylezte po řebříku naproti vchodu nahoru a odtud pokračujte do další části úrovně.

V jedné chvíli se bude zdát, že je Omag váš, nečekaně se však propadne podlaha. Až celou místnost vyčistíte, opatrně přeskočte po bednách vznášejících se na hladině nebezpečné chemikálie. Na žádné z beden však nesmíte zůstávat příliš dlouho, jinak se potopí. Pokračujte dosti přímočarými koridory dále, dokud se nespustí animace, ve které Omag uprchne a do cesty se vám postaví starý Klingon Lukor. V hangáru je rozmístěno velké množství jednotek doplňujících energii do zbraní, ovšem pouze jedna doplňující zdraví. Navíc se nachází na ochozu uprostřed, který se pravidelně poddává žhavému rožnění, zdržujte se na něm co nejméně. Dávejte si rovněž pozor na chvíle, kdy Lukor otevře hlavní vrata ústící do vesmíru - v tu chvíli musíte být na jedné z pevných plošin a rychlou palbou Lukora na chvíli znehybnit. Přibližně uprostřed souboje se vás bude chtít Klingon zbavit zeleným silovým polem, které začne celou místností rotovat. Vyhýbejte se mu obíháním po ochoze uprostřed. Jakmile Lukor vystoupí ze svého mechanického mazlíčka, máte téměř vyhráno, neboť stařec sám již nevydrží mnoho.

Information Gathering Mission (Enterprise E)
Z kapitánovy pracovny se vydejte přes můstek pomocí výtahu na palubu E. Zde jděte chodbou vpravo, cely, kam máte namířeno, se nacházejí za třetími dveřmi po levé ruce. Uvnitř vyzpovídejte Omaga, který se zadáním správné kombinace odpovědí (2, 1, 1, 2, 2, 2) sám přizná. Po udělení pochvaly kapitánem odejděte do zbrojovny, která se nachází na stejném podlaží. Korban vám připravil překvapení v podobě tetrionového gatlingu. Až si užijete, jeďte do plánovací místnosti, vyslechněte instrukce a pokračujte na ošetřovnu, kde si promluvte s hlavní lékařkou v kóji nalevo.

Mission 10: Incognito (Secret Romulan Installation)
Munro se vydává na tajnou romulanskou základnu pod tíhou maskujících implantátů, před kterými by zbledl i make-up Britney Spears. Projděte temným tunelem až na jeho konec, v jednom místě se budete muset opatrně proplazit po úzké římse podél zdi. Dorazíte k hlídané bráně. Promluvte se strážcem a použijte váš nový tricorder na panel naproti němu. Brána se otevře, ovšem než vstoupíte, zapněte si pomocí tricorderu Bio-Scan mód. Uvidíte množství světelných kuželů křižujících nádvoří. Opatrně se jim vyhýbejte. Dívejte se raději nahoru na věže, na bílém sněhu nejsou paprsky tak viditelné. Na druhé straně opět otevřete bránu prokázáním své totožnosti. Za otvorem jděte rovně a od zamčených dveří doprava. Vstupte do budovy a promluvte s velitelem. Transferujte své padělané pověření pomocí terminálu u vojákova stolu a vraťte se ven. Zde odbočte doprava, po ocelových (či z čeho vlastně jsou) schůdcích nahoru a vstupte do nově zpřístupněné oblasti. Zde si stáhněte přístupový kód (v romulanštině) a hned se jej vydejte zadat k bráně nalevo od budovy, ve které jste se hlásili u velitele. Za branou obdržíte distruptor, zatím však nevyvolávejte rozruch a pokračujte táborem dále po ocelové plošině a schodech do komunikačního centra. V zadní místnosti musíte zničit tři jednotky. Jedna se nachází nad hlavní obrazovkou, další dvě po stranách místnosti. Spustí se poplach a na místo se přiřítí stráže. Po jejich zneškodnění se vraťte na ocelovou plošinu tvořící venkovní podlahu a nyní nehlídanými dveřmi opusťte lokaci.

Uvnitř základny vyběhněte po schůdcích a vyslechněte rozhovor. Otevřete dveře a zapněte si Bio-Scan mód. Překonejte dvojici detektorů a deaktivujte je panelem na pravé straně chodby. V následující místnosti si pomocí tricorderu otevřete přilehlý průlez. Vylezte z něj po žebříku a zabijte dva Romulany ve vrchní části místnosti. Použijte dveře a vejděte hned do těch naproti nim. Pozor, jsou zde senzory. U konzole za nimi si stáhněte další přístupový kód a místnost opusťte. Na rozcestí pokračujte vlevo a u terminálu zadejte získanou kombinaci. V servisní místnosti je poměrně záludně skryta ventilační šachta. Nachází se v pravé stěně místnosti a je k ní nutné přeskákat po trubkách nad nebezpečnou propastí. Jakmile se vám podaří průlezu dosáhnout, sledujte šipku na radaru, dovede vás do další šachty. V místnosti na jejím konci zabijte dva Romulany. Je nutné demodulovat konzoli skrytou za mřížkou u podlahy a poté tu přímo před hlavní obrazovkou. Jakmile je hotovo, vyjděte ven, dejte se doleva a rovně. Seběhněte do spodní části místnosti, kde po shlédnutí animace použijte výtah.

Sledujte spojence až do prostoru s celami. Zde vás čeká nepříjemné překvapení v podobě romulanského informátora. Ženština se sice zneviditelňuje, ovšem zanechává pod sebou viditelný stín, který není těžké sledovat. Nejlepší pozorovací místo je na ochozu přístupném po žebříku, zde se nachází také regenerační jednotka. Jakmile Romulanku mírně poškádlíte, přivolá posily, věnujte se nejprve jim a poté informátora dorazte.

Information Gathering Mission (Enterprise E)
Zůstaňte na stejném podlaží a jděte se na ošetřovnu konečně zbavit romulanského make-upu. Až bude hotovo, vyjeďte na můstek a vyslechněte nové informace. Zavolá vás Kleeya a posléze i Telsia. Rozhodněte se pro jednu z nich a podle svého svědomí sjeďte buď do astrometriky nebo ubikací. Po rozhovoru budete automaticky přeneseni na vulkanickou planetu, na níž se odehraje poslední souboj.

Mission 11: End Game 2 (Master Control Facility)
Hned na počátku úrovně si dejte pozor na odstřelovače skrývající se na vrcholcích věží. K jejich smůle se až příliš vystavují na odiv, jakmile tedy uvidíte červenou tečku značící, že vás právě někdo zaměřuje, sami vytáhněte odstřelovací pušku a zasaďte úder jako první. Budete-li se dále držet pravé stěny kaňonu, narazíte na munici do Arc Launcheru, regenerační jednotku a federační zásoby. O kousek dále si dejte pozor na Romulany házející nebezpečné granáty, odpravte je nejlépe odstřelovací puškou. Přeskočte průrvu a otevřete bránu demodulováním konzole. Korban bude postřelen, neberte si z něj příklad a zlikvidujte všechny odstřelovače na vrcholcích skal a věží, je jich zde poměrně mnoho. Jakmile dosáhnete regeneračních jednotek na druhé straně kaňonu, obraťte se a přes plošinky vznášející se po lávovém povrchu přeskákejte na druhou stranu. Vypořádejte se s odporem a pokuste se vstoupit hlavní branou. Překvapí vás Quadruped, kterého budete muset udolat. Po jeho smrti si použitím tricorderu otevřete boční vchod a zapněte noční vidění. Hned na počátku tunelů se nacházejí regenerační jednotky, nalevo pak federační balíček. Pokračujte tunely dále, pozor si dávejte zejména na Romulany s raketometnou holí (?!). Opustíte-li tunely, čekají vás další regenerační jednotky.

Zůstaňte ve skrytu tunelů a opatrně zlikvidujte několik nepřátel na rozlehlém prostranství, především pak nepříjemné odstřelovače. Po jejich smrti následuje další vlna Romulanů, ovšem nezabíjejte prozatím všechny, nechejte si stranou například jednoho granátometčíka na střeše budovy v dálce. Sesbírejte federační munici na břehu lávového jezírka, případně si doplňte energii a připravte se na obtížnější souboj. Zastřelení posledního vojáka následuje působivý nástup Commandera. Mnoho práce si ušetříte, použijete-li naváděné bombardování z Enterprise. Navolte příslušný mód pomocí tricorderu a zaměřte nepřítele. Je potřeba jej chvíli držet v hledáčku a tisknout tlačítko střelby. Pokud se vám tak podaří učinit, Commander nemá proti orbitálním dělům nejmenší šanci.

Doplňte si energii u jednotek napravo a pokračujte hlavní branou. Sestřelte Romulanku a po vratké plošince přeskočte doleva. Zde je nutné vyskočit přes další nestabilní plošinu do průrvy mezi zdemolovaným sloupem a zdí nalevo. Za překážkou se dejte směrem, odkud vybíhají nepřátelé a vyskákejte po troskách podlahy na plošinu položenou o něco výše. Odtud napravo k doplňujícím jednotkám a dveřmi dále. S granátometčíky poschovávanými po stranách se nemusíte obtěžovat, místností stačí proběhnout. Přes několik stráží se probijte do většího sálu, kde číhá nepříjemná odstřelovačka a raketometčíci, kteří se transportují na plošinky po stranách. Zabijte je a skočte na plošinu dole nalevo. Pod schody přímo naproti vám se nacházejí další regenerační jednotky, ovšem pozor na odstřelovačku ukrytou hned nad vchodem. Pokračujte stále rovně za distruptorem, dokud nenarazíte na výtah, jenž vás po aktivaci odveze do předposlední části hry.

Zde na vás autoři začnou postupně posílat to nejhorší a největší ze společenstva exomorfů. Po opuštění výtahu zneškodněte organickou dělovou věž nalevo a připravte se na dalšího hmyzáka, který si prorazí cestu z jeskyně. Ve zdemolované komůrce naproti výtahu se nachází také munice do Arc Launcheru. Skrz trhlinu ve zdi se dostanete do jeskyní, kde si zase brousí zuby Stalker. Po zvedajícím se sloupku přeskočte na druhou stranu a odtud po dvou nestabilních plošinkách dále. Nyní se připravte na duo Quadrupedů. Pokud přežijete, o kousek dále vás očekává další dvojice Stalkerů, nejdřív si ovšem doplňte munici a zdraví u terminálů pod organickou střílnou, která by na vás měla v těchto místech zaútočit. Poblíž se nachází také cenná munice do Arc Launcheru. Jakmile zabijete prvního ze Stalkerů, opravte za pomoci tricorderu konzoli u zábradlí. Zneškodněte dalšího Stalkera a opravte druhou. Za dveřmi vás ovšem čeká to nejhorší – další Commander, avšak tentokráte již bez podpory Enterprise. Rychle si doplňte energii u terminálu napravo ode dveří a zahajte palbu. Nejdříve se zbavte střílny uprostřed jeskyně. Pokud vám dojde munice, nachází se zde federační balíček a další náplň do Arc Launcheru. Commander však byl jen předzvěstí finálního bosse, od něhož vás dělí pouze několik nepřeskočených plošinek.

Patetický Romulan ve skleněné kukani tvoří pouze první a lehčí část závěrečného souboje. Příliš si nevšímejte pavouků vyskakujících z lávy a ve chvíli, kdy Romulan otevře okénko svého krytu, aby vás podaroval špatně mířenou střelou, vpalte do otvoru projektil ze svého kvantového urychlovače. Munice se na plošinách povaluje dostatek, navíc se v určitých intervalech otevírají lékařské a energetické jednotky, které v případě potřeby využívejte. V momentě, kdy Romulan padne, se z lávového jezírka vynoří mnohem mohutnější hrozba. Obrovský exomorf je však pouze otázkou přesné mušky, dostatku munice a zběsilého strafování.V jeskyni můžete také nalézt romulanský radiační distruptor, jenž je ukryt za sloupem v přední části místnosti (u kukaně) vlevo. Daleko příhodnější zbraní proti exomorfovi je však tetryonový gatling, kterým rovněž můžete bez problémů vyřídit první vlnu slabých pavouků.

Odvrácením hrozby exomorfů však hra nekončí. Munro si bude muset vybrat mezi Telsií a Kleeyou tu, se kterou stráví zbytek života. Otázkou je, zda by několik tisíc exomorfů navíc nebylo příhodnějších :o).

Autor:

Nejčtenější

Co se děje s herním gigantem Electronic Arts? Nemá hry a na E3 pohořel

EA Play 2017

Nepopulární společnost Electronic Arts na letošní E3 úplně propadla. Než takový debakl, to už by udělala lépe, kdyby se...

Hodina s Cyberpunkem 2077: působí výpravněji a propracovaněji než Zaklínač 3

Xbox - E3 2019

Stejně jako loni, také letos CD Projekt Red za přísných bezpečnostních opatření ukazoval za zavřenými dveřmi pro...

Naprostá akční extáze, Doom Eternal je ještě dravější. Dojmy z hraní

Doom Eternal

Střílečka Doom Eternal působí jako po všech stránkách lepší a hlubší verze špičkového restartu z roku 2016. Ochutnávka...

Kultovní strategie Age of Empires 2 se dočká remasteru. Už druhého

Age of Empires II: Definitive Edition

Jedna z nejlepších strategií se ještě letos vrátí v notně restaurované podobě. Kromě vylepšené grafiky přinese i novou...

Pět největších zklamání na herním svátku E3

Commander Keen - mobilní hra

Ty nejlepší věci z herního svátku už jsme rozebrali, nyní přišel čas podívat se na celou akci z druhé strany. Tentokrát...

Další z rubriky

Absurdita digitální distribuce. Příběhový Minecraft se prodává za 30 tisíc

Minecraft: Story Mode

Vydavatelé seriálové hry Minecraft: Story Mode museli na platformě Xbox 360 dočasně zvednout cenu na 100 dolarů za...

RECENZE: Druidstone je nečekaný hit pro starší a pokročilé

Druidstone: The Secret of the Menhir Forest

Jednou za čas přijde herní překvapení. Z čista jasna bez velkých fanfár. Přesně takový je Druidstone, vynikající...

Battle royale přišel už i do klasického Maria

Mario Royale

Multiplayerový režim battle royale už je opravdu všude. Neunikla mu ani klasická 2D hopsačka Super Mario Bros., a to i...

Najdete na iDNES.cz