|
Jak vyplývá již z názvu a z výše uvedeného, hra se bude točit kolem bitvy u Stalingradu, tedy jedné z nejvýznačnějších situací 2. světové války. Tvůrci tvrdí, že se jim nelíbí současný postup v tomto odvětví, který se snaží o globální pojmutí tohoto největšího konfliktu v dějinách lidstva. „Často jsou tak opomíjeny detaily, protože rozumně podchytit šest let lítého válčení nebo jen jednu frontu, je pro jeden tým úkol prakticky nedostižný“. Nezbývá nám než souhlasit. V DTF se chtějí zaměřit na každičkou minutu bitvy o Stalingrad, která toho nabízí opravdu hodně, i když by se to na první pohled nemuselo vůbec zdát. Pečlivě vymodelováno bude prostředí o rozloze sta čtverečních kilometrů, jež se samozřejmě rozdělí do jednotlivých misí. U Stalingradu zažil Wehrmacht obří porážku, jež byla navíc značně překvapivá, jelikož Němci vyslali jednu z nejsilnějších armád a odborníci se domnívají, že právě tato porážka znamenala obrat v celé válce. Vedle toho bylo do bitvy zapojeno přes dva miliony lidí, a to přímo i nepřímo. Nejen proto se tvůrci rozhodli vybrat si právě tento scénář, který chtějí vysát do poslední kapky a vedle vynikající hry přidají návdavkem hutnou encyklopedii.
Pečlivě vymodelováno bude prostředí o rozloze sta čtverečních kilometrů, jež se samozřejmě rozdělí do jednotlivých misí.
Naše další otázka směřovala právě na trochu omezený okruh možné působnosti. Přeci jen autoři čerpající z celého konfliktu si mohou vybírat jeho nejzajímavější části. Stalingrad ale bude věrnou rekonstrukcí této jediné bitvy. Jak se tedy DTF snaží, aby udrželi hru dostatečně zajímavou? „Není to jednoduché, ale chceme do Stalingradu dostat originální prvky hratelnosti. Chystáme například zařazení zcela unikátních jednotek, jaké jste v konkurenčních hrách ještě neměli možnost vidět. Navíc si můžeme dovolit tvorbu tajných misí, které budou obsahovat málo známé detaily o Stalingradu, tudíž se hra stane ještě poutavější.“ Byli jsme ujištěni, že se hra bude odehrávat striktně v historických reáliích a faktech. Tvůrci se chtějí vyhnout „co kdyby“ scénáři a nabídnout hráčům, co možná nejvěrnější rekonstrukci jedné z nejzajímavějších částí války. Nebudeme sice moci měnit historii, výsledek bude vždycky stejný. Na druhou stranu se můžeme těšit na volnost, jakou měl tehdejší velitel pluku, takže se nemusíme bát kdovíjakých omezení. Hratelnost bude prostě podobná jiným RTS, tvůrci chtějí jen zdůraznit, že v tomto ohledu nemůžeme čekat něco zázračného.
Stalingrad nabídne dvě kampaně, jež se však vzájemně nebudou vůbec prolínat. V první z nich se postavíme do role německého velitele a povedeme plánovaný útok. Někdy v září roku 1942, v dobách největších bitev, kdy již Němci pochopili, že vše nebude tak růžové, jak si mysleli, se vžijeme do kůže ruského generála a rozprášíme Wehrmacht. Kampaně následují tak jak jsme je popsali a zpočátku tak bude možné hrát jen za Němce a až po odehrání jejich tažení si osaháme i Sověty. Podle slov autorů se můžeme těšit na značnou variabilitu všemožných úkolů nutných pro úspěšné dokončení té které mise. Někdy to budou klasické questy jako zabrání daného regionu, obrana před drtivým útokem atd. Jindy narazíme na komplexnější a rozvětvenější povinnosti. Jako příklad nám poslouží vražda nepřátelského oficíra, operace za nepřátelskými liniemi nebo třeba ochrana veledůležitých konvojů. Někdy vstoupíme do mise s velkým množstvím tanků či bataliónem artilerie, které dozajista vyústí ve velkolepé bitvy, jindy si však budeme muset vystačit s partičkou obyčejných vojáčků, protože přijde na řadu nějaká stealth zakázka a vy budete muset bojovat v oslabení, tudíž co možná nejvíce takticky.
Není to jednoduché, ale chceme do Stalingradu dostat originální prvky hratelnosti. Chystáme například zařazení zcela unikátních jednotek, jaké jste v konkurenčních hrách ještě neměli možnost vidět.
Hodně si slibujeme od válečných strojů a vůbec veškeré výbavy. Tvůrci naše optimistické představy jedině podpořili a nechali se slyšet, že se dočkáme velice pěkných 150ti kousků nejrůznějších strojů a typů vojáků, jež by ve Stalingradu neměli hrát podružnou roli, ale v mnoha případech se zkušeným zacházením plně vyrovnají zdánlivě mnohem těžším a nebezpečnějším zbraním. Pokud vezmeme v potaz, že nepůjde o obyčejné variace, máme se rozhodně na co těšit. Navíc některé, jak už bylo řečeno, uvidíme ve hrách poprvé a dost možná i naposled, protože nikde jinde než u Stalingradu nasazeny nebyly. Některé se osvědčily, jiné ne, každopádně vy budete moci použít všechny. DTF se pyšní například unikátní protitankovou zbraní PZB – 41/28, jíž budete moci vybavit obyčejné vojáky, kteří začnou rozsévat zkázu i mezi ocelovými bestiemi.
Stalingrad se zařadí po bok novodobých realtime strategií, kteří si již vystačí bez zastaralého konceptu budování základny a přitom jsou mnohem zábavnější. Otravné výstavby všech možných budov si užil každý dosyta a ostatně ani generálové si budovatelskými choutkami nekrátili volnou chvíli, ba právě naopak, plně se věnovali válčení. A stejně si povedete i v této hře. V misích si budete muset vystačit s přidělenými jednotkami a vězte, že to s jejich pomocí mnohdy nebude jednoduché. Na posily se moc nevyplatí spoléhat, jelikož stejně jako ve skutečnosti přijdou jen zřídkakdy. V obzvlášť peprných situacích by snad ale nějaký ten nový tančík mohl ukápnout. Mnohem častěji ale narazíme na jinou válčící skupinu, ke které se budeme moci na chvíli připojit a s její pomocí si usnadnit cestu, i když ji nebudeme mít přímo pod kontrolou. Každopádně si budete muset připravit konkurenceschopnou taktiku, jichž půjde i s omezeným množstvím jednotek vytvořit velké množství. Pošlete třeba všechny svěřence na zteč nebo si vypracujete spíše obrannou a obezřetnou strategii, v níž si velkou roli zahrají sapéři se svými minami. „Jako ve všech strategiích budete plnit úkoly, ale Stalingrad je nebude mít založené na abstraktní bázi, nýbrž na skutečných faktech.“
DTF Games nespolupracují s žádným válečným konzultantem, protože se ve válečné historii vyznají velice dobře sami. Kde si však poradit nechají, je dobová architektura, kterou rovněž nehodlají zanedbat a najali si poradce. Co se týče grafického zpracování, postará se o něj dobře známý a notně vylepšený Blitzkrieg engine, který zvládá generovat rozsáhlá prostředí s příjemnými detaily jednotek. Každopádně nepůjde o plné 3D, spíše o jeho pseudo odrůdu. To nás ale nemusí vůbec mrzet, protože ta je často mnohem přehlednější. O dost více zamrzí již nyní proklamovaná absence multiplayeru. Je sice pravdou, že v podobném konceptu je poměrně těžké vytvořit konkurenceschopný part pro více hráčů, ale přeci jen – síťové hraní je budoucností a hře by to tak mohlo ublížit. Jistá naděje se skrývá ve slovech hlavního designera, který si nechává otevřená vrátka a nevylučuje implementaci multiplayeru formou budoucího patche. Všichni však víme, jak se to s podobnými prohlášeními má.
Jako ve všech strategiích budete plnit úkoly, ale Stalingrad je nebude mít založené na abstraktní bázi, nýbrž na skutečných faktech.
Dohromady to i tak vypadá na velice solidní RTS, která by mohla zahýbat herní scénou pozitivním směrem. V DTF jsou si vědomi, že je trh trochu přeplněn podobnými hrami, a proto se snaží o co největší odlišení. „Stalingrad nabídne jedinečné dobrodružství a grandiózní bitvy v roli německého a ruského generála, jež se budou odehrávat na řece Volze“ Není to jen další hra s tanky, ale titul, jenž si zakládá na historických faktech a událostech. Hodně se snažíme vytvořit autentický Stalingrad a věříme, že to hráči náležitě ocení“, uzavírá zástupce DTF a my nemůžeme než souhlasit a těšit se. Za zmínku stojí, že je hra již z 75% hotová a světlo světa spatří s největší pravděpodobností na konci roku. Nyní čeká na autory nejtěžší fáze, tedy finišování a dodělávání, jež jde ruku v ruce s betatestováním.
Index očekávání: 8/10