Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejsme ve finanční tísni, vyvrací autoři Star Citizen

  12:21aktualizováno  12:21
Chris Roberts a jeho tým vyvracejí domněnky, že by hra, která vybrala od fanoušků přes tři miliardy korun, byla ve finančních potížích.

Společnost Cloud Imperium Games, za níž stojí veterán herního průmyslu Chris Roberts a která chystá ultimátní vesmírnou simulaci Star Citizen, si vypůjčila peníze od banky. Jako zástavu za úvěr přitom použila veškerý svůj majetek, což znamená mimo jiné práva na značku Star Citizen i samotný zdrojový kód.

Informace o půjčce společnosti Cloud Imperium Games

Informace o půjčce společnosti Cloud Imperium Games

V řadách fanoušků, kteří na hru netrpělivě čekají, to způsobilo značný rozruch. Přeci jen je Star Citizen nejúspěšnějším herním titulem, zafinancovaným přes platformu Kickstarter, kdy z původně požadovaných 6 milionů dolarů (cca 140 milionů Kč) dokázali autoři vybrat neuvěřitelných 150 milionů dolarů (přes tři miliardy Kč). Že firma dané prostředky již vyčerpala, aniž by vydání Star Citizena bylo alespoň na dohled, tak samozřejmě budí rozpaky.

Fotogalerie

Autoři však rychle přispěchali s vysvětlením, které alespoň člověku neznalému tajů účetnictví zní rozumně. Firma se touto půjčkou prý jen chrání proti výkyvům kurzů, které jsou v souvislosti s odchodem Británie z EU nepředvídatelné. Přestože většina příspěvků na účty autorů přichází v dolarech nebo eurech, daně musí společnost platit v librách. Jedná se o standardní krok, který ostatně využívá i mnoho jiných společností a daná záruka je prý jen formalita.

Cloud Imperium Games se s nedůvěrou části publika potýkají již delší dobu, protože tento megalomanský projekt nabírá stále další a další zpoždění. Jak to ve skutečnosti se Star Citizen v tuto chvíli je, se můžeme jen domnívat, na autorech však minimálně musíme ocenit, že před těmito řečmi nestrkají hlavu do písku a snaží se ke všem podezřením vyjadřovat.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Bývalý herní závislák radí lidem, jak seknout s videohrami

Cam Adair, zakladatel portálu Game Quitters

Závislost na počítačových hrách je vážná věc. Na první pohled sice není tak nebezpečná jako například drogy, alkohol...

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Další z rubriky

Rampage jako film je hollywoodská jednohubka. Neurazí, nenadchne, pobaví

Rampage

Do kin zamířila po Tomb Raiderovi další filmová adaptace videohry. Že předlohu Rampage neznáte? V tom případě patříte...

Který díl střílečky Far Cry vás bavil nejvíc a proč?

Vaas Montenegro z Far Cry 3

V rámci série stříleček Far Cry jsme navštívili tropický ostrov, africkou savanu, pravěk, Himálaj i současnou Montanu....

Projekt boje proti šikaně v počítačových hrách skončil trapasem

The Bully Hunters

Projekt Bully Hunters měl pomáhat v boji proti obtěžujícímu chování a chránit oběti kyberšikany. Dopadl však velikou...



Najdete na iDNES.cz