„Velikost a množství obsahu, který ještě musíme vytvořit, znamená, že velikost herního klienta velmi pravděpodobně dosáhne 100 GB,“ prohlásil na oficiálních fórech Jeremy Masker, který vede provozní stránku hry.
S ohledem na to je pak podle vývojářů třeba počítat i s obsáhlými aktualizacemi. „Optimalizujeme rychlost aktualizování, ale to pravděpodobně nesníží velikost záplat,“ říká Masker. „Každá aktualizace obsahuje stovky prvků a každý z nich často zabírá 200 MB, což vede k aktualizacím o 2 až 6 GB. A pokud budeme předělávat strukturu souborů, aktualizace zabere 14 až 20 GB.“
Velikost hry je daná i výhradní podporou PC. Šéf vývoje Chris Roberts v minulosti prohlásil, že hru neosekají „kvůli podřadné platformě“. Titul se tedy nechystá pro konzole Xbox 360 a PlayStation 3. Nová generace konzolí v úvahu připadá, jejich podporu však vývojáři zatím neoznámili.
Chris Roberts by rád Star Citizen viděl jako nový titul, který poslouží k testování výkonnosti PC strojů. K tomu v minulosti sloužila střílečka Crysis.