Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Star Trek: Hidden Evil - prolomí se ledy?

  12:00aktualizováno  17. dubna 7:56
Další pokus o převod světa Star Treku, tentokrát s posádkou Next Generation. Ačkoliv do mise za záchranu světa Baku nepovedete žádnou ze známých seriálových postav, s kapitánem Picardem a poručíkem Datem budete mít co do činění docela často, takže to bude skoro stejné, jako byste v roli čerstvého absolventa Akademie nastoupili na palubu slavné průzkumné lodi Enterprise.
Star Trek: Hidden Evil

Fanoušci Star Treku jsou teď asi na rozpacích: chystá se sice další hra z jejich oblíbeného prostředí, ale kdyby to mělo dopadnout stejně jako s těmi předchozími startrekovskými tituly, není se vlastně ani tak moc na co těšit. Star Treku se prostě (co se převodu do podoby počítačových her týká) lepí smůla na paty - ani jeden z vydaných titulů, v jejichž názvu figurovala ta dvě magická slova, nedosáhl ve svém žánru žádných výraznějších úspěchů, v nejlepším případě se zařadil kamsi do průměru a v tom nejhorším to byl takový paskvil, že dělal ostudu nejen svým tvůrcům, ale i slávě Star Treku jako takového. Není proto divu, že ledasjakého trekkera polije pot už v okamžiku, kdy uslyší, že na obzoru se rýsuje nová potupa jeho milovaného televizního seriálu. Tentokrát se k tomu riskantnímu kroku odhodlali ve firmě Activision, kde se s pomocí vývojářů z Presto Studios (Journeyman Project) rozhodli razantně prolomit smolnou sérii stratrekovských konverzí a konečně přivést na svět nějaký důstojnější kousek.

Star Trek: Hidden Evil

Tím nadějným dílkem má být adventure Star Trek: Hidden Evil. Hned volba žánru je dalším rizikem, i když je možné, že akčních vsuvek v HE bude takové množství, že se to celé bude spíš podobat poslednímu Indiana Jonesovi nebo kterékoliv Laře, ale pokud se k něčemu takovému autoři chystají, tak to zatím úspěšně maskují, protože stále tvrdí, že akce tam bude jen velmi málo, spíš jen tak na oživení pomalu se rozplétajícího dějového klubka. Příběh hry sice vychází ze zatím posledního filmu Star Trek: Insurection, ale ve skutečnosti si z něj bere jen prostředí a některé postavy; dějově je spíš pokračováním, které se odehrává devět měsíců po událostech ve filmu. Důstojník Sovok se na příkaz Federace a speciálně kapitána Picarda, na jehož lodi Enterprise slouží, vrací na planetu Baku, aby tam odhalil a zlikvidoval spiknutí Romulanů a příslušníků rasy Sona. Sovok (jak už jste si asi pomysleli) jste vy a abyste se s ním lépe sžili, prozradím vám o něm ještě to, že byl vychovaný na Vulkánu. Znalci poměrů si tím pádem už dovedou snadno představit, jakými schopnostmi bude Sovok disponovat - proslulý nervový stisk důstojníka Spocka bude často i vaší poslední záchranou.

Star Trek: Hidden Evil

Pokud vás ve filmu planeta Baku zaujala svými kouzelnými zdravotními účinky (víc neřeknu, to pro případ, že byste film ještě neviděli a vidět chtěli), přivítáte určitě možnost porozhlédnout se po ní trochu víc, než to udělali kameramani (a možná přijdete i na původ tajemných sil vládnoucích na povrchu). Na volnost pohybu a poznávání prostředí je ve hře kladen poměrně veliký důraz; jakýkoliv předmět vidíte, můžete většinou sebrat a prozkoumat, pokud je ten předmět větších rozměrů, můžete k němu dojít a prohlédnout si ho zblízka. Hybridní 2D/3D engine, vytvářený po dobu zhruba dvou let, by mohl rozjasnit tvář lecjakého adventuristy, protože místo módního plně 3D přístupu používá HE předrenderované 2D pozadí s dosazenými 3D postavami. Ty by se díky motion capturingu měly pohybovat hezky přirozeně, i když si osobně na žádný úspěšný pokus na tomto poli nevzpomínám - všechny postavy ve všech hrách, které si vybavím, sebou při pohybu buďto neuroticky škubají nebo chodí v předklonu nebo místo chůze provozují cosi, co ze všeho nejvíc připomíná bruslení.

Star Trek: Hidden Evil

Důstojník na tak prestižní lodi, jakou bezpochyby Enterprise je, nemůže po podezřelé planetě pobíhat jen tak nalehko bez pořádného vybavení. Základním vybavením Sovoka bude nejen fazer (phaser) a trikorder (tricorder - ten je obzvlášť důležitý, protože vám zprostředkuje vždycky vyčerpávající a často návodné informace o jakémkoliv předmětu ve hře), ale i komunikátor, s jehož pomocí budete moci konzultovat všechny své objevy buďto s Datem nebo přímo s Picardem. Hlasy androida i kapitána namluvili seriáloví herci Brent Spiner a Patrick Stewart, což je určitě aspoň malý krůček k tomu, aby kvalita HE překonala všechny předchozí stratrekovské pokusy. Pokud jste teď získali dojem, že s oběma slavnými postavami budete jen mluvit na dálku bez vizuálního kontaktu, tak se nemusíte bát, sem tam se s nimi potkáte i osobně. Přes komunikátor budete taky dostávat zadání jednotlivých misí (to, čeho jsem se celou dobu bála, už je tady - první stopa po akčním prvku, protože v normálních adventure obvykle na mise nenarazíte). Když už jsem nakousli to červivé místo HE, tak si rovnou řekněme, že velmi pravděpodobně se na vás chystá nejen střílení, ale i řešení logických puzzlů a nějaké to skákání do dálky i do výšky s následným lezením po bůhvíjakých výčnělcích a skalních římsách. Fuj, tak to bychom měli a teď se zase můžeme věnovat těm příjemnějším stránkám hry.

Star Trek: Hidden Evil

Co by to bylo za hru dnešní doby, neřkuli za adventure, kdyby v ní nebyly videosekvence. Jsou i tady, ale to zvláštní na nich je to, že jsou kompletně všechny dělané v herním enginu, prý v zájmu celistvého působení hry. Kvůli dalšímu zájmu (konkrétně mluvím o tak trochu filmovém pojetí hry) byla zvolena third-person perspektiva, v níž svojí postavu pořád uvidíte před sebou z předem stanovených kamerových pohledů. O nebezpečí, které z tohohle rozhodnutí vyplývá, se asi nemá cenu nijak rozepisovat - vsadím se, že všichni z vás už zažili nějakou tu frustraci v podobě neproduktivního pohledu do zdi během ukrutného boje na život a na smrt. Přes všechnu podobnost s filmovým bratříčkem si HE neklade ze cíl být hardcore hrou pouze pro fanoušky Star Treku, kterých je sice možná po světě spousta, ale těch nestartrekovských hráčů bude vždycky o něco víc, a tak by si v Activision sami vráželi nůž do zad, kdyby vytvářeli něco, co by svojí složitostí a nepochopitelností odpudilo všechny ty, pro něž je Star Trek jen jedním z nekonečných amerických seriálů.

Autor:


Témata: nůž, Sony


Nejčtenější

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.