Star Wars: Episode III Revenge of the Sith

  12:02
Je dnes již pravidlem, že každý potenciální herní blockbuster je v době uvedení do kin doprovázen i svou herní podobou. Navíc pokud vývojáři sedí ""pod jednou střechou"" s tvůrci filmu. A navíc pokud jede o Star Wars.

Star Wars: Episode III Revenge of the Sith Co se týče her z prostředí hvězdných válek, nemůžeme si na PS2 v zásadě na nic stěžovat. Je jich již docela dost a pomineme-li výjimky typu Super Bombad Racing, je i jejich kvalita vždy uspokojivá. Nejinak je tomu samozřejmě i v případě Episode III a to i přesto, že úplně první okamžiky naznačují pravý opak, zejména pak úvodní intro.

To je totiž tak amatérské, že se ani nechce věřit, že toto je hra, která pochází z útrob Lucasova multimediálního impéria. Obsahuje pouze sestříhané ukázky ze samotné hry, přičemž převod do podoby nehratelného videa připomíná snahy fanoušků nejrůznějších her, kteří svá videa umisťují na internet, čímž pádem ve snaze o co nejmenší velikost je mnohdy komprimují naprosto brutálně. Intro je tak velmi nevzhledně zubaté, ale zároveň podivně rozmazané a zamlžené, no zkrátka hodně nepovedené. Rozum ovšem zůstává stát doslova na pětníku, když se pak dále ve hře setkáváte s vynikajícími renderovanými meziherními animacemi té nejvyšší kvality, které jsou občas navíc prokládány prostřihy přímo z nejnovějšího filmového dílu Hvězdných Válek. Těžko říci, co tím Lucas Arts sledovali, nicméně připadá nám, že na tvorbu parádního intra snad již nezbyl čas. Jinak si to totiž vysvětlit nedokážeme.

Star Wars: Episode III Revenge of the Sith

Co se týče hratelnosti, jedná se samozřejmě o naprosto ukrutnou hack ´n´ slash rubačku, která nenabízí nic extra převratného.

Podobné je to i se samotnou hrou. V prvních okamžicích totiž nabudete pocitu, že se bude jednat o ne příliš vzhlednou tuctovou šavlovačku, která nestojí ani za pohled. V zásadě se samozřejmě o víceméně tuctovou šavlovačku jedná, ale hra vám umožní se s ní velmi rychle sžít, takže vás po několika málo chvílích začne docela bavit, čímž se jí podaří udržet vás následně i v okamžicích, kdy zjistíte, že s ní úplně sžiti nejste ani zdaleka.

Příběhově hra samozřejmě vychází z událostí popsaných ve třetím dílu (nebo šestém?) filmového eposu a nabízí dva hrdiny, kteří spolu věrně procházejí celou hrou, přestože je události samozřejmě na nějaký ten čas rozdělí. Vedle Anakina Skywalkera tak s vámi bude hrou procházet i jeho učitel Obi-Wan Kenobi, který vám ve hře bude dělat spíš jen průvodce, přestože by to mohlo na první pohled vypadat, že je vaším pomocníkem. Docela často sice bojujete bok po boku, ale ať již hrajete za kohokoli z nich (v rámci jednoho průchodu hrou si zahrajete za oba), tak vlastně vše rubete úplně sami. To by na jednu stranu nemuselo až tak vadit, ostatně co by to bylo za hru, kdyby za vás vše udělal váš parťák, ale na stranu druhou Star Wars: Episode III Revenge of the Sith působí opravdu špatně, že tam váš kolega často stojí doslova jako solný sloup a jen kouká, jak se tam mydlíte s velkou přesilou. Umělá inteligence vašeho spolubojovníka by tak docela snesla ještě kousek toho ladění.

Co se týče hratelnosti, jedná se samozřejmě o naprosto ukrutnou hack ´n´ slash rubačku, která nenabízí nic extra převratného, ale hraje se velmi příjemně, čímž vás dokáže udržet. Navíc je hra různými prostřihy a animacemi rozdělena do relativně krátkých úseků, takže má spád, každou chvíli se něco děje a máte pocit, že postupujete velmi slušně kupředu. Autoři se navíc snažili potenciálně jednotvárnou rubačku zpestřit přidáním několika dalších věciček, takže mimo světelného meče můžeme k potírání vesmírného zlořádu použít i Sílu a možnosti z toho plynoucí a setkáváme se zde i s lehčími RPG prvky. Podle toho, jak dobře si vedete při boji v daném levelu, získáte na jeho konci odpovídající množství zkušenostních bodíků, které pak můžete následně přerozdělit do několika dovedností. Ty jsou rozděleny do dvou kategorií: fyzické, jako kupříkladu práce s mečem či chytačky (soupeře můžete chytit a odhodit třeba do propasti nebo jej jen tak lehce přidusit), a schopnosti využívající nějakým způsobem Sílu. Z nich se rozhodně nedoporučuje podcenit úroveň dovednosti Force Heal, která, jak již název napovídá, umožňuje svépomocně vprostřed boje léčit.

Star Wars: Episode III Revenge of the Sith

Čím více se ale se hrou postupně sžijete, tím větší vám bude činit radost.

Průchod hrou je naprosto lineární a pokud na některém místě neuděláte to, co je zrovna potřeba, dál se nedostanete ani s pomocí všech svatých. Vzhledem k tomu, že ale můžete provádět velmi mnoho různých činností, budete nuceni udělat každou chvíli něco jiného, což sice na striktně lineární postup hrou zapomenout nedá, ale alespoň se hra nezačne propadat do stereotypu. Tu musíte vrženým mečem na dálku přeseknout napájecí kabely a deaktivovat tak ochrannou bariéru, onde musíte stejným multifunkčním nástrojem prořezat pancéřové dveře a někde jinde zase nasednete za palubní laseromet a zastřílíte si na nepřátelský vesmírný koráb. Dost pestrá je i pohybů a úderů při samotném boji. K dispozici máte tři druhy úderů, skok, blok a nějaké ty vychytávky se Sílou, které se dají mezi sebou dobře kombinovat a s trochou cviku pak boj vypadá krásně dynamicky. Pokud navíc dosáhnete v některé kategorii fyzických bojových dovedností vyššího levelu (každá má tři), zpřístupní se vám nová komba či nové bojové techniky.

Trošku nevýhodou pak ale paradoxně je to, že je toho ve hře možná až příliš, přičemž je to na vás všechno vychrleno Star Wars: Episode III Revenge of the Sith v poměrně rychlém sledu a než si všechno vlastně vůbec osvojíte, budete již stát před prvním bossem, k jehož porážce vám jen zběsilé sekání a zoufalé krytí asi stačit nebude. Čím více se ale se hrou postupně sžijete, tím větší vám bude činit radost, protože to, co bude vaše aktuální postavička předvádět bude prostě jedna báseň. Nemáme teď na mysli kdovíjakou technologickou vyspělost či nejnovější výdobytky technologie motion-capture, ale slušná škála solidně akčních komb se jen tak neokouká a i jen tisknutím úderových tlačítek dokážete vykouzlit pěkné kreace s různými otočkami a kopy.

Marná snaha, hraje se to zkrátka dost příjemně na to, abychom šmahem tuto hru odsoudili.

Slabší stránkou je ovšem design jednotlivých lokací, které jsou velmi stísněné a i pokud se jedná o nějaké větší prostory, nemůžete se v nich pohybovat úplně až tak, jak byste chtěli, jelikož vám v pohybu budou bránit nejrůznější objekty, které sice občas lze zdemolovat, ale většinou vám nejrůznější řídící pultíky, terminály a další harampádí povalující se na mezihvězdných korábech budou akorát tak překážet v potenciálním rozletu. K lepšímu pocitu nepřispěje bohužel ani kamera, která je v každé lokaci naštěstí umístěna naprosto pevně, ale občas zabírá dění trochu více zblízka než by bylo záhodno, čímž Star Wars: Episode III Revenge of the Sith přehlednosti nijak moc nepomáhá. Dá se s ní ale vcelku v pohodě žít a je zde jen málo míst, kde je kamera umístěna nevhodně. Naopak silnou stránkou hry je humor a vtip, který sice občas působí dojmem, že jej sem autoři chtěli implementovat za každou cenu, ale kupříkladu scénka, kdy se R2D2 schovává za Obi-Wanovým pláštěm, patří k těm opravdu vkusně povedeným.

Co se týče technického zpracování, není to zdaleka taková hrůza, jak naznačovalo intro, ale ani to není takové pokoukáníčko jako kupříkladu ve SW: Battlefront. Pokud by byla grafika trochu hladší, byla by tato stránka hry prakticky bez připomínek. Podobně je na tom i zvuková stránka, která je v zásadě úplně v pohodě a kdyby navíc dabing nepůsobil opět poněkud strojeně a amatérsky, nedalo by se opět prakticky nic vážnějšího vytknout. Celkově je tak tato hra takovým souborem rozporů. Co se týče možných inovací v rámci daného žánru, dostáváme výsledek nula a navíc zde najdeme docela dost menších chybek. Dokonce i hratelnost naznačuje, že tato hra bude tím nejklasičtějším mainstreamem, jaký si dokážeme představit. Ovšem marná snaha, hraje se to zkrátka dost příjemně na to, abychom si tady hráli na akademiky a šmahem tuto hru odsoudili.

Star Wars: Episode III Revenge of the Sith
Výrobce/Vydavatel Lucas Arts/Activision
Platforma PlayStation 2, Xbox
Multiplayer: ano, 2 hráči
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 215 kB
Verdikt: Pokud pomineme prostředí Epizody 3, nepřináší tato hra zhola nic nového pod Sluncem. Hraje se ale zatraceně příjemně.
Hodnocení: 71% (info)

Témata: dabing, Humor, Vtip, Xbox
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...