Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Star Wars: Flight of the Falcon

  12:00aktualizováno  12. srpna 11:44
Oblíbené téma Hvězdných válek se nevyhnulo ani GBA, na jehož malý displej THQ připravil dokonce vesmírnou 3D střílečku, ve které se proletíte v několika mezihvězdných i pozemních plavidlech z různých dílů této filmové série.

Star Wars: Flight of the Falcon

Nový přírůstek do nikdy nekončící série her na téma Hvězdných válek podle prvních obrázků vypadal na vpravdě revoluční kousek, protože sliboval svižnou akční střílečku sice zřetelně napodobující legendární Descent, ale se zajímavým zpracováním dokonce ve 3D a náhledem zpoza ovládané lodě. Kromě ústřední melodie a typického rolovacího úvodu hry se zde objevují rozmanitá vozidla, používaná znepřátelenými stranami rovnou v několika dílech ságy, konkrétně ve čtyřce až šestce. Bohužel zůstalo jen a pouze u povedených statických obrázků, protože ve skutečnosti a hlavně za běhu vypadá Flight of the Falcon daleko hůř. Tím pádem jej nelze doporučit ani opravdu zaníceným fanouškům Star Wars a Game Boye dohromady, protože pro všechny je to jen další promarněná filmová licence v naprosto příšerné a nepoužitelné hře, která hardwaru GBA sedí asi jako svěrací kazajka Davidu Copperfieldovi. Lajdácky vyzní již jen zastaralé ukládání pomocí hesla, které v dnešní době "sejvu" přímo na herní cartridge zavání čirým anachronismem.

Je to jen další promarněná filmová licence v naprosto příšerné a nepoužitelné hře.

Star Wars: Flight of the Falcon

Základním stavebním kamenem hry jsou pojetím velmi jednotvárné mise, kdy řídíte známou Solovu loď Millenium Falcon, která vystupovala v trojici epizod natočených nejdříve. Právě na tolik proklamovaném 3D enginu hry jasně uvidíte, proč dává většina rozumných vývojářů od třírozměrných projektů na GBA ruce pryč. Tolik energické bitevní sekvence vesmírných korábů ve filmovém Star Wars tvoří prakticky jedinou náplň Flight of the Falcon, navíc v zoufale kostičkových a cukavých pohybech ve zcela nudných misích. Zmiňovaný Solův koráb se objeví hned v první úrovni, kdy za jeho řízením a děly prolétáváte hejny nepřátelských stíhaček. Vzhledem k tomu, že zaměřovací kříž se nepohybuje s aktuálním směrem rakety, nýbrž jaksi plove nad lodí, je krajně obtížné vůbec zasáhnout předepsaný počet nepřátel pro splnění cíle mise.

Další úrovně navazují lety a kličkováním v několika filmových lokalitách (Mos Eisley, Hvězda smrti, atd.) jak na zemi ve vznášedlu, tak i ve vesmíru se stíhačkami povstalců. Jenže není všem trápením konec. Star Wars: Flight of the Falcon Prakticky nepoužitelný 3D engine není jedinou výraznější pihou na kráse "Falcona". Zmiňované nenápadité mise s frustrujícím zaměřováním nepřátel trvají většinou zbytečně dlouho, což má za následek kromě bolavých prstů od stálé střelby hlavně těžkou frustraci od nepovedeného ovládání. Úrovní je celkem čtrnáct a po zničení své lodi začínáte opět pěkně od začátku aktuální mise. O archaickém ukládání přes generovaná hesla již byla řeč, proto vás zajisté potěší, že ono heslo se neobjeví ihned po dokončení jedné úrovně, nýbrž až po dohrání celé epizody skládající se z rovnou z několika misí najednou!

Prakticky nepoužitelný 3D engine není jedinou výraznější pihou na kráse "Falcona".

Takže jestli vám to ještě není jasné, tak si to zrekapitulujeme. Flight of the Falcon je zmetek, tvářící se jako zajímavá 3D vesmírná střílečka s licencí Star Wars, která tvoří zdatný průsečík všech nejhorších vlastností, které mohou vůbec GBA hry mít. Totálně nefunkční 3D engine, kostičková a pomalá grafika, průměrný zvuk, frustrující ovládání, hloupé mise a předpotopní systém ukládání přes generovaná hesla tvoří smradlavou hromádku na cestě do konzolového pekla, které se vyhněte opravdu velkým obloukem.

Třešnička na dortu

Jediným snad pozitivním aspektem Star Wars: Flight of the Falcon je na začátku skrytá minihra, která se zpřístupní po dohrání určité části hry ve vztahu k dosaženému skóre. Navíc si můžete své nejlepší dosažené hodnocení zapsat pomocí vygenerovaného kódu i na další kazetky se hrou, ale k čemu je to dobré, jsme už ani nezkoušeli.

Star Wars: Flight of the Falcon
Výrobce/Distributor Pocket Studios / THQ
Platforma GameBoy Advance
Ukládání pozic: ne, passwordy
Multiplayer: ne
Verdikt: Nejhorší převedení licence na GBA a zároveň laureát pro nejhůře provedenou GBA hru. Těch pár procent je pouze za filmovou hudbu a titulky.
Hodnocení: 10% (info)

Autor:




Nejčtenější

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

Inner Chains
Lidé prohráli boj s technologií i přírodou. Recenze hororu Inner Chains

Dystopický svět může mít mnoho podob. Svoji vlastní verzi pokřiveného obrazu Země servíruje i nová nezávislá hororová střílečka Inner Chains z Polska.  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.