Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Star Wars Starfighter - už i na PC

  12:00aktualizováno  9:10
Skvělá letecká střílečka z prostředí Star Wars, která před několika měsíci úspěšně debutovala na PS2, si konečně nachází cestu i na monitory PC. Podle tvrzení tvůrců hry by však nemělo jít o pouhou konverzi - PC verze nabídne vylepšenou grafiku, modifikované ovládání i některé nové akční prvky.

Star Wars Starfighter

Člověku to ani nepřijde, ale je tomu již více než půl roku, co se na pulty obchodů s konzolovými hrami dostal dlouho očekávaný Star Wars Starfighter, který si díky svým nesporným technickým kvalitám a vynikající hratelnosti získal srdce snad každého majitele konzole PlayStation 2, kterému se líbí Hvězné války. Ostatně velmi kladně hodnotil Starfightera i Vanderpoel ve své recenzi, hodnocení 87% patří v rubrice her pro PS2 k těm nejlepším (tedy alespoň do příchodu GT3, ale to už je jiný příběh). Není proto divu, že vývojáři slíbili konverzi této populární letecké střílečky i pro PC...

Příběh hry je zasazený někam mezi Epizodu 1 a 2 - mocná Obchodní Federace leze se svou expanzivní politikou na nervy spoustě lidí, a tak není divu, že se pomalu ale jistě dávají nezávislí jednotlivci na odpor. A právě trojici takových rebelů - nezkušeného zelenáče Rhyse Dallowse, špiónku Vanu Sage a vesmírného piráta Nym - dostane hráč postupně do rukou. Ačkoliv to ze začátku vypadá, že tři naprosto odlišné postavy s jinými cíli, zkušenostmi a bojovými prostředky spolu v žádném případě nemohou spolupracovat, postupem času se z nich ve skvělých (a místy dost překvapivých) filmových Star Wars Starfighter sekvencích stane nerozlučná parta, která nakonec dosáhne svého cíle - porážky Obchodní Federace. Samotné bojové mise se budou odehrávat ve čtrnácti hlavních úrovních (plus několika bonusových), mezi kterými nebudou chybět hluboká údolí, rozlehlé vodní plochy, horští velikáni, ale i nekonečné dálavy širého vesmíru, a jejich náplň bude velmi pestrá - do čistě útočných akcí proti vzdušným konvojům, satelitům, nebo pozemním cílům, přes obranné patroly až po eskorty vlastních konvojů. Samozřejmostí je i fakt, že kromě hlavního cíle mise definovaného při briefingu dostává pilot průběžné updaty s novými úkoly. Poměrně snadné létání kaňonem se tak může během pár sekund změnit v učiněné peklo. Rozmanitosti pomáhá i fakt, že je ve hře dvacet typů bojových lodí všech možných velikostí.

Autoři slibují, že by měla grafika v mnohém převyšovat původní Starfighter na PS2, který byl často limitován nízkým rozlišením. Uvidíme, zda se jim tento slib podaří splnit - na konzoli vypadaly zběsilé průlety kaňony, které se odrážely na vyleštěném povrchu jednotlivých lodí, opravdu velmi dobře, o speciálních efektech v podobě laserů, explozí či žhavých plynů valících se z motorů nemluvě. Kromě samotné vizuální kvality bude důležitá Star Wars Starfighter i rozumná optimalizace enginu - největší předností Starfighteru je rozhodně neuvěřitelná dynamika celé hry, která by trhaným obrazem velmi utrpěla. Komunikace s wingmany i jejich umělá inteligence by měly zůstat bez větších změn - i tady půjde relativně snadno přidělovat určité cíle jednotlivým strojům a věnovat se přitom ničení něčeho úplně jiného. Stejně jako u původní verze, i na PC bude možné zahrát si ve split screenu ve dvou hráčích na jednom počítači, ať již kooperativní mise, "klasický" dogfight jeden na jednoho, nebo speciální létající verzi CTF. O možnosti síťové hry však vývojáři stále mlčí, a tak nezbývá než počkat na finální kód...

Star Wars Starfighter pro PC nebude jedinou verzí hry, která by měla letos na podzim vyjít. Ve stejnou dobu se chystá vydání speciální edice Starfightera pro PS2, na jaře pak přijde konverze pro nový Xbox. Svou hru ze světa Star Wars tak bude mít jak PS2, tak Xbox i GameCube (mašinka od Nintenda však v podobě Star Wars: Rogue Leader, který vypadá opravdu úchvatně). Fenomén Hvězdných válek zkrátka a dobře nedá vydavatelům spát - lákadlo silných prodejů je příliš velké...

Autor:


Témata: Xbox


Nejčtenější

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Další z rubriky

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
S PC verzí Wolfensteina II budete velmi spokojeni, slibuje vývojář

Koncem října se vrátí B.J. Blazkowicz, aby konečně vyhnal z Ameriky nacisty, kterým se v alternativní realitě podařilo vyhrát druhou světovou válku. Vývojáři...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.