Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic a důležitost příběhu

  • 0
Milovníci fantastických online světů se mohou těšit na revoluci. Příběhy by jednou mohly porazit i kladivo moci +12

Uplynulých čtrnáct dní přineslo přesně tu zprávu, kterou jsme čekali. BioWare, divize Electronic Arts, spolu s LucasArts, držitelem licence ke Star Wars produktům slavnostně oznámili vývoj MMORPG zasazené do světa Hvězdných válek pod názvem Star Wars: The Old Republic. Protože k oznámení došlo v mezičase mezi pravidelným vydáváním Online světů, ujal se představení prvních informací o hře Ondra Škoch v novince doprovázené čtyřmi prvními obrázky.  Kromě informací zveřejněných spolu s tiskovou zprávou se zatím moc nového neví, ale i přesto je jisté, že SW:TOR bude znamenat výrazný posun v pojetí MMORPG.

Star Wars: The Old RepublicUž první představení hry kladlo důraz na příběh. Příběhové linie, které mají být unikátní pro každý typ postavy, který si hráči budou moci vybrat, vznikají už dva roky a pracuje na nich dvanáct profesionálních scénáristů. Už jen tohle číslo vzbuzuje úctu. Méně vzletně řečeno, vypadá to, že si první tvůrce MMORPG uvědomil, že normálního hráče u MMORPG prostě neudrží jen nutnost neustále zlepšovat vybavení. S důležitostí příběhu mají dost zkušeností pánové z BioWare i LucasArts, SW:KOTOR to prokázal velice jasně. Mezi online hrami se o příběh pokusil opřít Age of Conan. V případě Funcomu vše skvěle fungovalo, ale pouze prvních dvacet úrovní, kdy byl příběh dominantní, o to více bylo znát, když se příběhové úkoly staly jen málo výraznou odměnou jednou za deset získaných úrovní.

Star Wars: The Old RepublicZpráva o tom, že se na nové Star Wars MMORPG pracuje už nejméně dva roky, udělala pravděpodobně radost všem fanouškům Hvězdných válek, Bioware a LucasArts. Naprosto určitě ale nepotěšila Sony Online Entertainment, i když provozovatel „aktuální“ MMORPG ze světa Hvězdných válek o vznikající konkurenci dávno musel vědět. SWG už existuje pět let a její obsah se kromě původních planet rozšířil o možnosti bojů ve vesmíru, kdy hráči ovládají svoje vesmírné lodi tak, jak byli zvyklí z vesmírných simulátorů.

LucasArts oficiálně vyjádřili setrvalou podporu pro SWG, ale Sony tato formální podpora nevytrhne – jen těžko může někdo věřit, že spuštění The Old Republic negativně neovlivní počty hráčů SWG. Zvlášť, když v SW:TOR může každý začít jako skutečný Jedi nebo Sith. Na stranu SWG hraje ale stále slušná grafika, množství obsahu a malá HW náročnost. Navíc má Sony ještě nějaký čas, než to TOR rozjede. A zprávy o online Hvězdných válkách třeba přilákají ke Star Wars Galaxies nové hráče.

Warhammer Online  - Druhá nejúspěšnější západní hra současnosti chvíli po startu čelí prvním problémům. Kromě obvyklých starostí se tvůrci hry potýkají s nevyvážeností sil na stranách Řádu a Destrukce. Na rozdíl od World of Warcraft, kde hráči výrazně preferují ty hodné, táhne ve světě Warhammeru spíše Destrukce. Zlí mají na své straně sexy temné elfy, a tak není divu, že na stranu Destrukce míří minimálně 60 % všech hráčů. Mythis/EA jako provozovatel hry s tímto problémem, bojuje dočasným zvýhodněním nových hráčů, pokud si při zakládání nové postavy vyberou tu správnou stranu. Vzhledem k důrazu na boje obou frakcí proti sobě se dá předpokládat, že vyvažování sil na obou stranách se bude Mythic potýkat i v následujících týdnech a měsících.

Warhammer OnlineElectronic Arts jako mateřská organizace Mythicu se ale po prvních dvou tiskových zprávách s oznámeným půlmilionem a tři čtvrtě milionem registrovaných hráčů odmlčela. Je proto možné, že stejně jako v případě Age of Conan vzala většina hráčů novinku útokem v prvních dnech po spuštění, aby se zase vrátila k hraní World of Warcraft. Tuto doměnku potvrzuje i samotný Blizzard, podle kterého se (stejně jako v případě Age of Conan) k WoW vrátila více než polovina lidí, kteří WoW opustili právě kvůli WARu.  Blizzard ale WARu dává největší šanci na dlouhodobý úspěch, protože mají nejen kvalitní vývojářský tým, ale hlavně silné finanční zázemí v podobě Electronic Arts. Zpomalení je vidět i na postavení Warhammeru v žebříčcích, kterým jednoznačně kralují předobjednávky nového datadisku k WoW. Warhammer se po spuštění hry pohyboval bez problémů v první desítce žebříčku na Amazon.com, nyní je ale v kategorii videoher až ve třetí stovce.

Age of Conan – Letní hit stále žije, i když to má v konkurenci těžké. Funcom v tuto chvíli připravuje další velký update, který přinese druhou polovinu PvP systému (postihy za nefér hru) a nejspíše i přepracovaný bojový systém. Změna spočívá hlavně ve snížení poštu kláves, které je nutné zmáčknout pro vykonání speciálního útoku. Došlo také k omezení výsledného ničivého účinku, průběh boje je tak plynulejší bez velkých skoků v účinnosti zbraní. V praxi nový systém trochu ztrácí z originálního kouzla původní verze, ale používá se opravdu lépe. Součástí aktualizace je spousta změn speciálních úroků a kouzel u všech postav, přepracované uživatelské rozhraní a další detaily. Vylepení se dočká i řemeslnická část hry – Age of Conan si oblékne nové typy „kulturních“ zbrojí pro všechna povolání, ale pouze pro postavy s maximální úrovní, a zjednodušení své práce s křivulemi se dočkají alchymisté.

Age of ConanNa testovacím serveru už je také nová herní oblast Ymir’s Pass, kdy se dostane na produkční servery, ale není jisté. To ostatně není jisté ani v případě PVP updatu a změny bojového systému – může to být dnes nebo příští týden podle toho, jestli se na poslední chvíli neobjeví ještě nějaké problémy. Absence konkrétního data vydání aktualizace patří mezi rozhodnutí nového ředitele hry, který chce předejít případnému zklamání hráčů, pokud by k aktualizaci ve slíbeném termínu nedošlo.  Craig Morrison, který nahradil původního ředitele hry a spoluzakladatele Funcomu, chce nejprve dát hru „do pořádku“ a pak přilákat nové hráče prostřednictvím referencí od stávajících hráčů. V tuto chvíli ale musí ukázat, že dokáže naslouchat hráčům, kteří se AoC stále drží.
PS: update bude dnes (k datu vydání), na poslední chvíli to v úterý 28. 10. potvrdil zástupce Funcomu na oficiálním diskusním fóru)

World of Warcraft – I když se to zdá skoro nemožné, Blizzardu se stále daří lákat nové a nové hráče. Všichni čekali, že se počet platících hráčů zvýší s příchodem nového datadisku, ale World of Warcraft opět překvapil. Dva týdny před uvolněním datadisku Blizzard oznámil, že za WoW měsíčně platí 11 milionů zákazníků. WoW se nedávno dočkal lokalizované ruské verze a varianty pro země latinské Ameriky, největší díl hráčů ale podle odborníků pochází z Asie. Uvidíme, jakých čísel se dočkáme po spuštění datadisku Wrath of the Lich King.