Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Star Wars: The Old Republic - MMO ze světa Hvězdných válek

  0:02aktualizováno  0:02
Dočkali jsme se. BioWare odhalují svůj nejnovější projekt, Star Wars: The Old Republic. MMO zaměřené na příběh.

Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old RepublicByly to dlouhé chvíle napětí, ale výsledek stojí za to. BioWare Austin odhalují svůj nejnovější projekt ze světa Hvězdných válek. A že je co odhalovat. Jen na příběhu pracovalo několik let dvanáct na plný úvazek zaměstnaných autorů, kteří vytvářeli příběhovou linii zaměřenou na každou třídu ve hře. Star Wars: The Old Republic je sice MMO titulem, ale cíleným na příběh. V něm budete neustále stavěni před morální dilemata. Hrajete několik desítek hodin za světlou stranu síly? Najdou se podmínky, kdy se odvrátíte a přikloníte k temné straně? BioWare vás budou pokoušet neustále.

Příběh je klíč.Star Wars: The Old Republic Každá třída má svůj příběh, kterým bude procházet od prvního do posledního levelu, a ani jeden z těchto příběhů není totožný s ostatními. Samozřejmě další dělení je mezi Sithské Impérium a Republiku. Pokud odehrajete dějovou linii do konce za rytíře Jedi a pak zvolíte Sitha, ani jediná řádka dialogu není totožná, nepotkáte se s jediným opakovaným questem. Odvážné tvrzení. Však také BioWare přiznávají, že tato hra je jejich nejambicióznějším projektem, proti kterému jsou všechny dosavadní tituly jen pouhé hříčky na mobilní telefon. A čekat od BioWare nepovedený titul, to si po zážitku například z Mass Effectu neodvažujeme.

Star Wars: The Old RepublicDěj je posazen asi tři sta let po událostech ze Star Wars: Knights of The Old Republic, takže je pochopitelně o válce znepřátelených stran. Vývojáři slibují, že hra pamatuje na nováčky, kteří KOTOR nikdy nehráli, a dokonce i na takové, kteří nikdy neslyšeli o filmové sérii Hvězdné války. Pochybujeme, že takoví jsou, ale o to více práce v BioWare budou muset do hry vložit, když chtějí tento slib dodržet. Zvláště pak u MMO titulu. A je jasné, že pokud by se to nepodařilo, kritika by se po těchto elitních vývojářich s gustem svezla.

Proč vlastně padlo rozhodnutí pro příběhovou MMO, založenou na neustálých klíčových volbách?Star Wars: The Old Republic Hlavní autor příběhu Daniel Erickson vysvětluje: "Hrajete třeba 60 hodin za světlou stranu síly a narazíte na klíčovou volbu. Přesně víte, co udělat, ale marně se díváte po tlačítku save. Prostě musíte se rozhodnout a následky volby ponesete po celou další dobu hraní." Zní to sympaticky. Save/Load je největším problémem v příběhových hrách. Kdykoliv můžete své rozhodnutí zvrátit, ačkoliv třeba už polské RPG Zaklínač mělo děj postavený tak, že se důsledky začaly projevovat až po natolik dlouhé době, že se vám nechtělo vracet a rozhodnutí měnit. Jsme na titul, který je v ranné, patrně pre-alfa fázi vývoje, zvědavi. Jde o podobně velkou výzvu, jako u Star Trek Online. Držíme BioWare palce. Tím pádem i sobě.

Autor:




Nejčtenější

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.