Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic - MMO ze světa Hvězdných válek

  • 32
Dočkali jsme se. BioWare odhalují svůj nejnovější projekt, Star Wars: The Old Republic. MMO zaměřené na příběh.

Star Wars: The Old RepublicByly to dlouhé chvíle napětí, ale výsledek stojí za to. BioWare Austin odhalují svůj nejnovější projekt ze světa Hvězdných válek. A že je co odhalovat. Jen na příběhu pracovalo několik let dvanáct na plný úvazek zaměstnaných autorů, kteří vytvářeli příběhovou linii zaměřenou na každou třídu ve hře. Star Wars: The Old Republic je sice MMO titulem, ale cíleným na příběh. V něm budete neustále stavěni před morální dilemata. Hrajete několik desítek hodin za světlou stranu síly? Najdou se podmínky, kdy se odvrátíte a přikloníte k temné straně? BioWare vás budou pokoušet neustále.

Příběh je klíč.Star Wars: The Old Republic Každá třída má svůj příběh, kterým bude procházet od prvního do posledního levelu, a ani jeden z těchto příběhů není totožný s ostatními. Samozřejmě další dělení je mezi Sithské Impérium a Republiku. Pokud odehrajete dějovou linii do konce za rytíře Jedi a pak zvolíte Sitha, ani jediná řádka dialogu není totožná, nepotkáte se s jediným opakovaným questem. Odvážné tvrzení. Však také BioWare přiznávají, že tato hra je jejich nejambicióznějším projektem, proti kterému jsou všechny dosavadní tituly jen pouhé hříčky na mobilní telefon. A čekat od BioWare nepovedený titul, to si po zážitku například z Mass Effectu neodvažujeme.

Star Wars: The Old RepublicDěj je posazen asi tři sta let po událostech ze Star Wars: Knights of The Old Republic, takže je pochopitelně o válce znepřátelených stran. Vývojáři slibují, že hra pamatuje na nováčky, kteří KOTOR nikdy nehráli, a dokonce i na takové, kteří nikdy neslyšeli o filmové sérii Hvězdné války. Pochybujeme, že takoví jsou, ale o to více práce v BioWare budou muset do hry vložit, když chtějí tento slib dodržet. Zvláště pak u MMO titulu. A je jasné, že pokud by se to nepodařilo, kritika by se po těchto elitních vývojářich s gustem svezla.

Proč vlastně padlo rozhodnutí pro příběhovou MMO, založenou na neustálých klíčových volbách?Star Wars: The Old Republic Hlavní autor příběhu Daniel Erickson vysvětluje: "Hrajete třeba 60 hodin za světlou stranu síly a narazíte na klíčovou volbu. Přesně víte, co udělat, ale marně se díváte po tlačítku save. Prostě musíte se rozhodnout a následky volby ponesete po celou další dobu hraní." Zní to sympaticky. Save/Load je největším problémem v příběhových hrách. Kdykoliv můžete své rozhodnutí zvrátit, ačkoliv třeba už polské RPG Zaklínač mělo děj postavený tak, že se důsledky začaly projevovat až po natolik dlouhé době, že se vám nechtělo vracet a rozhodnutí měnit. Jsme na titul, který je v ranné, patrně pre-alfa fázi vývoje, zvědavi. Jde o podobně velkou výzvu, jako u Star Trek Online. Držíme BioWare palce. Tím pádem i sobě.