Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Star Wolves

  12:00aktualizováno  1. dubna 2:36
Na herním poli se objevilo nové RPG, tentokrát z vesmírného prostředí. Jedná se o mix Freelancera a HomeWorldu. Vytvořili autoři konkurenci těmto dvěma pojmům? Čtěte v naší recenzi.
77

Star Wolves

Platforma: PC
Výrobce: Xbow Software

Herní karta

Star Wolves Hvězdné datum 2226

Jako obyčejný pilot nákladní lodi převážíte náklad uranu na vesmírnou stanici a jste přitom napaden piráty. Jelikož to není první přepadení a Vás už nebaví stále se katapultovat ze zničené lodi a přicházet tak o drahocenný náklad, rozhodnete se stát nájemným lovcem odměn. Spolu se starým přítelem Acem zakoupíte nákladní loď, přezbrojíte jí na bojovou mobilní základnu a vrhnete se na věc. Legenda o Star Wolves začíná.
Takto se Vám v intru představí první počin vývojářů z X-Bow Software, který vytvořili pod taktovkou 1C Company (IL2-Sturmovik). V představách lidí z X-Bow software je vesmír v budoucnu rozdělen na tři segmenty, které ovládají obří korporace. Ino-Co je zaměřená převážně na vývoj nových technologií, USS využívá průmyslové převahy a třetí, Triada, ovládá černý trh a je více než korporaci spíše rozvětvenou mafií.

V představách lidí z X-Bow software je vesmír v budoucnu rozdělen na tři segmenty, které ovládají obří korporace.

Star Wolves Jako lovcům odměn Vám je ale jedno pro kterou z korporaci pracujete, hlavně že dostanete svojí odměnu. Příznivce vesmírných simulátorů musím upozornit, že v případě Star Wolves si moc nezalétají, jedná se totiž o RPG. Osobně jsem měla problém si takovéto vesmírné RPG představit, ale vesmírní vlci mne mile překvapili. Autoři nepoužívají pohled z první osoby, což by přineslo do bojů zmatek, ale vše je viděno z pohledu třetí osoby. Díky tomuto pohledu máte možnost boje sledovat z jakéhokoliv úhlu a vychutnávat si výbuchy Vašich nepřátel (občas i Vašich přátel). Pro efekt si také můžete bitvu pozastavit a kochat se otáčením kamery okolo výbuchu ve stylu filmu Matrix. Pozastavení můžete učinit kdykoliv během hry, dokonce je zde na výběr několik možností kdy hra sama zastaví děj (např. výbuch nepřátelské lodi).

Po vyhrané bitvě nebo splněné misi dostává každý z pilotů body dle počtu sestřelů. Navyšování schopností lze provádět pouze po ukončení mise.

Star Wolves Lodě a zbraně
Vaši letku tvoří několik wingmanů a mateřská loď. Na mateřské lodi si Vaši piloti doplňují rakety, vyměňují zbraně a přídavné systémy. Dále si tady můžete vyměnit třeba i celou loď, pokud ji samozřejmě máte skladem. Veškeré tyto operace probíhají při zastaveném čase, takže je možné měnit zbraně a doplňovat energii i při bojích. Ale abyste nebyli zvýhodněni oproti nepřátelům moc, je zde časová prodleva při přistávání na loď. Zbraní, raket a pomocných systémů je zde na výběr celá řada. Zbraně jsou děleny na "small" a "big", přičemž většina lodí-stíhačů může mít namontovány buďto jedny nebo druhé. Narozdíl od střelných zbraní může stíhač, tedy pokud k tomu má volné sloty, používat všechny druhy raket, ale počet je omezen na jejich velikost. V praxi to znamená, že si vezmete buďto 2 torpéda nebo třeba 30 raket s menší účinností, ale s větší rychlostí. Poslední nezbytnou součástí každého stíhače jsou podpůrné systémy. Ty se v zásadě dají rozdělit na 3 typy :

  • 1. proti raketová ochrana
  • 2. ochranné (automatický opravářský systém, zesilovač štítů)
  • 3. typ přidává lodi různá vylepšení (vyšší výkon motorů, maskovací zařízení atd.)

    Pozadu nezůstává ani mateřská loď, tu si můžete také vylepšovat jak se Vám zlíbí a na co Vám stačí finance. Výběr je v podstatě podobný jako u stíhačů, ale nemáte možnost používat rakety a namísto obyčejných zbraní používá mateřská loď k obraně a útočným akcím otočné věže.

    Star Wolves Hrdina a piloti
    Na začátku máte k dispozici jen hlavního hrdinu, kterého si můžete pojmenovat jak chcete a spoluzakladatele Star Wolves, pilota Ace. Postupem času získáváte i další členy, nejvýše jich však můžete mít 6. Na chvilku se k vám přidá i umělá inteligence El, ale záhy Vás zase opustí. Každý z členů letky oplývá nějakou speciální vlastností, kterou postupem času zdokonaluje. Tento proces probíhá klasickou cestou známou z ostatních RPG her. Po vyhrané bitvě nebo splněné misi dostává každý z pilotů body dle počtu sestřelů. Navyšování schopností lze provádět pouze po ukončení mise. V tomto místě můžete také prodávat vše co máte na mateřské lodi a zároveň nakupovat zásoby. Po těchto nezbytných úkonech si můžete přečíst zprávy a vybrat nový úkol.

    Přehled pilotů

    Hrdina - Zakladatel Star Wolves a ve své podstatě hráč. Jméno a specializaci si vybíráte na začátku hry. Na výběr 4 různé specializace: pilotáž, palebné zbraně, raketové zbraně a elektronický boj.
    Speciální dovednosti: Inspirace
    Popis: Hrdina má velkou prestiž v týmu. Pokud tedy vydá rozkaz k útoku, všichni piloti se řídí jeho rozkazy i navzdory nepřátelské bojové palbě. To znamená, že efektivita jejich útoku vzrůstá dokonce i když jsou v menším počtu. V tuto chvíli nepřemýšlejí nad vlastním bezpečím.

    Ace - V minulosti byl strážným členem. Ace je skvělý střelec a pilot. Spolu s Vaším pilotem je objevitel mercenářské jednotky Star wolves a může mluvit za všechny piloty v týmu.
    Speciální dovednosti: Nákup na černém trhu - Black market
    Popis:Tato abilita umožňuje Aceovi napojení na černý trh, a nakupovat tak zbraně a vybavení, které jinde neseženete. Ale ceny jsou velmi vysoké.

    Astra – Astra je veselá roztomilá dívka. Právě dokončila studium na univerzitě InoCo. Má neuvěřitelné štěstí a skvělé inženýrské dovednosti. Záznamy ovšem neposkytují žádné informace o její minulosti.
    Speciální dovednosti: Štěstí - Luck
    Popis: Navzdory jejím rostoucím bojovným schopnostem by nikdy nemohla přežít v násilném vesmíru, kdyby neměla notnou dávku štěstí. Pětkrát během mise může zkusit zavolat její štěstí, aby ji pomáhalo chránit ostatní i sebe. V těchto momentech téměč čtyři pětiny z přímých zásahů na její a zpřátelené lodě nepůsobí žádné poškození.

    Phantom – Trochu tvrdohlavý, ale nepochybně génius. Tento "vědecký poustevník" se připojil ke Star Wolves týmu a nyní pokračuje jeho výzkum na palubě mateřské lodi. Díky jeho jasné mysli a ohromné schopnosti učit se, Phantom se velmi snadno naučil pilotující dovednosti, kde využívá své schopnosti operovat s téměř všemi systémy. Jeho práce na hlavní teorii vesmíru může být opravdu užitečná během vesmírných soubojů.
    Speciální dovednosti: Polarizace a depolarizace
    Popis: Aplikovaná teorie štítového pole umožňuje Phantomovi nabít deflektorové štíty jakéhokoliv stíhače s pomocí malého zařízení na velké vzdálenosti. Depolarizace naopak umožňuje deaktivovat štíty nepřátelských lodí.

    Viper – Její skutečné jméno je Jennifer Brocton. Pracovala v důstojnické hlídce, teď je jednou z nejlepších námořnických pracovníků v terénu.
    Speciální dovednosti: Pomoc od námořnictva
    Popis: Díky speciálnímu vysílači může Viper požádat námořnictvo o asistenci při souboji. Na základě zaslaných koordinátů, si piloti vytvoří speciální portál díky kterému, se objeví přímo u Vás.

    Heretic– Jeho pověst není zrovna nejlepší. Je znám jako podvodník, zloděj a lovec artefaktů. Jako samotář nedokáže pracovat v týmu po dlouhou dobu.

    Star Wolves Úkoly
    Úkoly jsou různorodé a při jejich plnění se jistě nebudete nudit. Jednou máte ochránit transport převážející tajné materiály, jindy zase podobný transport zneškodnit, nebo třeba minimalizovat sílu Ino-Co v sektoru. Úkoly Vám nepřidělují jen legální organizace, ale i jednotlivé osoby a v některých případech budete plnit i úkoly pro piráty, nebo pro více subjektů najednou. Pak zaleží jen na Vás jak se k jednotlivým zadavatelům zachováte a jestli raději přijmete peníze od Triady nebo zboží od Ino-Co. V průběhu mise máte také možnost plnit bonusové úkoly, které dostanete od obyvatel sektoru, ve kterém se aktuálně nalézáte. Kromě takto vydělaných peněz si můžete přivydělat i sběrem věcí vypadnuvších ze zničených lodí a následně jejich prodejem. O sbírání se stará pouze mateřská loď a to v klidovém stavu, což občas docela zdržuje. Při tomto sběru je ještě nemilá jedna věc a to malý dosah paprsku který objekty přitahuje a orientace v 3D prostoru. Pokud se totiž chcete dostat na určité místo, musíte počítat nejen se vzdáleností k objektu, ale také s hloubkou nebo výškou v závislosti na Vaší aktuální letové hladině. To by samo o sobě tolik nevadilo, ale další nezanedbatelnou roli zde také hraje momentální pohled na loď, kolikrát jsem místo pohybu vpřed dala příkaz na otočku a to jen proto, že pohled na loď byl zrovna "zespoda". Na tyto chyby si sice nelze moc zvyknout, ale stačí si přepnout pohled na mapu sektoru a zvolit požadovanou trasu zde. Tyto nešvary naštěstí nepostihují bojovou stránku hry. Při soubojích stačí jednoduše kliknout na loď nepřítele a Vaši piloti zvolí nejkratší cestu k ukončení její existence. Pokuď se vše nepodaří tak jak by mělo a některý z členu letky je sestřelen, nemusíte zoufat. Pokud byl sestřelen v dosahu transportního paprsku mateřské lodi, je vtažen dovnitř a pokud máte na palubě nějakou náhradní loď, můžete jej vyzbrojit a poslat zpátky do souboje. Pokud není v dosahu, můžete si pro něj doletět později, vše zaleží jen a jen na Vás. Když ale nepřátele zničí mateřskou loď vlků, je konec mise a na řadu přichází funkce "load game", přičemž ukládat hru můžete prakticky kdykoliv. Autoři mysleli i na ty, co funkci "save" nepoužívají moc často a po každé misi je hra uložena automaticky.

    X-Bow Software

    Star Wolves je vesmírné RPG, které pro nás stvořil vývojový tým X-Bow Software. Že jej neznáte? To se není čemu divit. Tento tým zatím uvedl jedinou hru, a tou jsou právě Star Wolves. Tento vývojový tým vznikl v roce 1998 jako nezávislá firma na výrobu počítačových her. V roce 2002 dostala firma punc legálnosti a zařadila se pod firmu "1C" COMPANY (vydavatel legendárního IL2-Sturmovik). Star Wolves jsou tedy její první počin na poli komerčních her a nutno říci, že se jim docela povedl. Pokud Vás zajímá jak tento projekt vznikal, tak na stránce X-Bow Software je i deníček vývojářů hry, ale jen pro ty, co jsou staršího data narození a ve škole dávali při hodinách ruštiny pozor. Ostatní, ruským jazykem nedotčeni, si můžou maximálně prohlédnout obrázky.

    Star Wolves Grafika a zvuk
    Autoři si pro svůj projekt vytvořili vlastní engine, který se jim docela povedl. Pohyb lodí je realistický, alespoň tak jak si já osobně představuji. Lodě mají určitou setrvačnost a otočka není záležitostí metrů, ale kilometrů (čistě subjektivní názor). Stručně řečeno, než se pilot otočí k opakovanému útoku, může dostat pěknou nakládačku. Jelikož ale fyzikální model účinkuje na všechny lodě, můžete se občas pobavit pohledem na dvě stíhačky jak kolem sebe létají v marné snaze dostat se do palebné pozice. Při pohledu na celkové grafické zpracování se nemůžu ubránit dojmu, že engine hry je dosti podobný Il-2 Sturmovik a design zase hře Freelancer. Vadou na kráse je občasná demence pilotů při přiblížení k jiným lodím nebo k větším objektům. Když v průběhu nějakého boje Váš pilot stále naráží do jednoho z pilířů vesmírné stanice a tím si demoluje štíty i trup, tak to asi není v pořádku. Naštěstí je většina bojů mimo dosah stanic a tak jediným větším objektem je mateřská loď. Snad tyto nedostatky opraví autoři vydáním patche ( pro ruskou verzi hry je již druhý patch ). Hudební doprovod je vesměs příjemný, místy občas monotónní, hlavně při překonávání větších vzdáleností. Pokud se v dosahu Vašich lodí vyskytují nepřátelé, muzika nabere na síle a příjemně zpestří probíhající boje. Mluvených sekvencí by mohlo být více, ale i tak jak jsou je to dostačující. Na druhou stranu to ani tolik nevadí, jelikož dabing je hodně slabý.

    Verdikt
    Celkově hru hodnotím jako nadprůměr, i když by se určitě našlo pár věcí, které by se daly vylepšit. Pro příznivce vesmírných simulátorů bude Star Wolves příjemná změna a pro zarputilé RPG hráče zase možnost vyzkoušet si vesmírné dobrodružství. Každopádně je to příjemné ukrácení času při čekání na X3: Reunion.

  • Autor:


    Hodnocení hry

    Redakce

    77 %

    Čtenáři

    83 %

    Vaše hodnocení

    Doposud hodnotilo 108 čtenářů


    Nejčtenější

    Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

    Kingdom Come: Deliverance

    Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

    RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

    Kingdom Come: Deliverance

    Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



    Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

    Kingdom Come: Deliverance

    Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

    Dosáhl maximální úrovně ve střílečce Call of Duty jen pomocí nožů

    Call of Duty

    Lidé se u počítačových her baví různými způsoby. Hráče s přezdívkou TheseKnivesOnly baví hrát střílečky bez toho, aby...

    Ubisoft cenzuruje nahé sochy ve výukovém módu Assassin’s Creed: Origins

    Cenzura v Assassin’s Creed: Origins

    Až příliš puritánsky se zachovali autoři hry Assassin’s Creed: Origins. V jinak historicky přesné hře totiž...

    Další z rubriky

    RECENZE: SpellForce III je parádní mix strategie a hry na hrdiny

    SpellForce III

    Kombinace strategie a hry na hrdiny ve stylu Baldur’s Gate bude atraktivní vždycky. SpellForce III je toho důkazem, i...

    RECENZE: PlayerUnknown's Battlegrounds je nejdůležitější hra roku 2017

    PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

    Stovka lidí seskočí nad opuštěným ostrovem, přežít může jen jeden. Takto jednoduchá premise stačila největšímu hernímu...

    RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

    Subnautica

    Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

    Takový normální porod
    Takový normální porod

    O porodu s časovým odstupem, nadhledem a snad i s vtipným podextem píše uživatelka eMimino.cz.

    Najdete na iDNES.cz