Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starcraft 2: Heart of the Swarm přináší zajímavé změny

aktualizováno 
V zásadě půjde o rozšíření původní hry, ale s kompletní a velmi propracovanou příběhovou kampaní za rasu Zergů, ve které bude výraznou roli hrát hrdinka Kerriganová.

StarCraft II medic | foto: Blizzard

Hra Starcraft 2 byla od počátku poněkud nezvykle rozdělena do tří epizod. Ta první, Wings of Liberty, vyšla loni s plnohodnotným multiplayerem za všechny tři rasy. Příběhovou kampaň za Zergy si ale vychutnáte až v nadcházejícím Heart of the Swarm. Oproti původním předpokladům nepůjde o samostatnou hru, nýbrž o přídavek, nutně vyžadující úvodní díl Starcraftu 2.

V Heart of the Swarm se chopíte zergské královny Kerriganové, která tentokrát vypadá pro změnu o něco lidštěji, což má své důvody. Ale neprozrazujme příliš. Důležité je, že je hlavní postavou kampaně, ve které se pokusí opět sjednotit Zergy, postavit se terranskému diktátorovi Arcturovi Mengskovi a další, mnohem větší hrozbě.

V prvních misích bude Kerriganová utíkat z terranského zajetí, pronásledována Jimem Raynorem, svým bývalým přítelem a hlavním hrdinou Wings of Liberty, a agentkou Novou, která měla být hlavní postavou před řadou let chystané a nikdy nevydané akce Starcraft Ghost.

Prvních několik misí bude každopádně probíhat pravděpodobně velmi lineárně, kdy budete ovládat samotnou Kerriganovou a možná pár dalších jednotek. To pravé tažení, kdy si budete vybírat mise, stavět základnu apod. přijde o něco později, ale opět bude tvořit hlavní část hry.

Mezi misemi se budete opět pohybovat na vesmírném plavidlu, logicky však už nikoliv lidském, ale zergském, tedy plně organickém Leviathanu. Zde budete mít opět k ruce několik pomocníků, se kterými se můžete dát do řeči a pochopitelně tu postupně vylepšujete zergské jednotky.

Ačkoliv slovo vylepšení není pro evolučně se vyvíjející Zergy to pravé. Za vyhrané hlavní a vedlejší mise získáváte takzvaný mutagen, který investujete do pokroku. Čím draží prvky, tím je pokrok hodnotnější.

Každý z typů jednotek je možné vylepšit různými směry a dokonce z nich lze natrvalo a nevratně udělat jednotky jiné. Se splněnými misemi se přitom zpřístupňují nové typy. Stejně jako v minulé kampani si také tentokrát tedy můžete své šiky přizpůsobit svému hernímu stylu.

Velkou změnou je skutečně výrazná role hrdinky přímo na bojišti. Na rozdíl od Wings of Liberty se totiž hlavní postava postupně vylepšuje v mnoha ohledech. Půjde jak o základní atributy, které budou stoupat automaticky, tak speciální schopnosti, jejichž rozvoj do značné míry ovlivníte.

Vzhledem k tomu, že jich bude poměrně velké množství, musíte před každou misí volit z dostupných variant. Přímo v misi je totiž možné používat jen několik schopností.

Obáváte-li se, že Kerriganová bude příliš ohroženým druhem a po její smrti mise skončí, bát se nemusíte. Autoři chtějí, aby hráči hrdinku maximálně využívali a ne si ji někde v koutku chránili. Proto smrtí hrdinky nic nekončí. Za několik okamžiků totiž ve speciální organické struktuře opět ožívá.

Zdá se, že Starcraft 2: Heart of the Swarm bude o něco kratší než první kapitola. Hráči se mohou těšit na 20 misí (ve Wings of Liberty jich bylo 29), přičemž na některých planetách se jich odehraje víc, což znamená, že galaktická mapa, na které si vybíráte další výsadky, nebude tak rozlehlá.

Autoři nicméně slibují, že jednotlivé mise budou delší, promyšlenější a jejich úkoly budou lépe odpovídat příběhovému dění. Pro každou z misí se snaží vymyslet originální a pokud možno neokoukanou zápletku.

Pro Starcraft 2: Heart of the Swarm si tedy Blizzard připravil zajímavé novinky, týkající se většinou příběhové kampaně. Hra více hráčů dozná spíše kosmetických změn. Rozhodně nelze očekávat, že by se v ní objevili postupně se rozvíjející hrdinové. To by vyváženost on-line partií zásadně nabouralo.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Nikdo ji ještě nehrál, ale už autorům vynáší 100 tisíc dolarů měsíčně

Phoenix Point

Chystaná tahová strategie Phoenix Point útočí na nostalgické vzpomínky hráčů legendárního X-COMu. Ti tak zaplavují její...

Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Turnaj o milion dolarů ovlivnil odpojený ovladač

Odpojený ovladač ovlivnil turnaj o milion dolarů

Profesionálnímu hráči hry Halo 5 se odpojil xboxový ovladač v ten nejnevhodnější okamžik. Jeho tým ztratil vedení a...

Další z rubriky

OBRAZEM: Pirátská exkluzivita Sea of Thieves je těžké zklamání

Sea of Thieves

Rozlehlý oceán, hledání pokladů podle mapy, potápění či bitvy na moři. Zní to jako vzrušující zábava? Celkem ano. A...

Immortal: Unchained zavání průšvihem, zatím je to zábava pro masochisty

Immortal: Unchained

Nioh, Dark Souls, The Surge, Bloodborne. Do téhle party by se rádo zařadilo i nové RPG Immortal: Unchained. Po...

Proč se potopila ponorka Kursk? Chystaná hra předloží jednu z teorií

Kursk

Her inspirovaných skutečnými událostmi moc nevychází, což je veliká škoda. Přitom realita dokáže často nabídnout daleko...



Najdete na iDNES.cz