hra Starcraft z roku 1998 dodnes slouží pro vědecké experimenty a výukové účely.

hra Starcraft z roku 1998 dodnes slouží pro vědecké experimenty a výukové účely. | foto: Blizzard Entertainment

V turnaji za ně soutěží počítač. Soupeří tak o první místo

  • 11
Válka umělých inteligencí. Tak lze pojmenovat turnaj Student Starcraft AI, který probíhá již pátým rokem a letos se ho účastní 42 programů, kteří se utkají v 861 zápasech.

Projekt slouží jako výuková událost především pro studenty umělé inteligence a výpočetní techniky. Studenti své „soutěžící“ vytváří v programovacích jazycích C++ i Java a připravují je na zápasy jeden na jednoho ve hře Starcraft z roku 1998.

Turnaj probíhá již od roku 2011 a v kvalitě umělých inteligencí lze vnímat značný rozptyl, od zcela primitivních taktik založených na snaze porazit protivníka během několika prvních minut až po kopie profesionálních strategií a reakcí na protivníkův postup.

Někdy tak umělá inteligence vystaví silnou obranu a do útoku jde pouze velmi opatrně. Jindy jsou k vidění rychlé agresivní útoky několika málo mariňáků.

Zatím vůbec nejúspěšnější je nizozemský LetaBot, kterého naprogramoval Martin Rooijackers z Maastrichtské univerzity. Tato umělá inteligence vyhrála 90 % zápasů.

Turnaj stále ještě probíhá a je ho možné sledovat zde.

Kvalita zápasů však kolísá. V některých lze vidět excelentní strategie, kde počítač obratně posouvá jednotky tam a zpět, aby napáchal co největší škody a šetřil přitom svou armádu. Jindy je umělá inteligence pasivní a v zápase se příliš neděje.

Vyhrát proto lze dvěma způsoby. Jedním je likvidace veškerých budov protivníka, druhým pak získání vyššího skóre během devadesáti minut.


Témata: Starcraft