Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starmageddon - poslední vesmírná bitva

  12:00aktualizováno  4. září 7:14
Vesmírné koráby přesouvající se plavně po temném kosmickém prostoru, srocující se do bojových formací a chystající se k úderu, který má rozdrtit na prach úplně stejnou poblíž stojící formaci nepřátelských korábů... Tak to je vesmírná realtimová strategie Starmageddon. Teda ještě není… teprve bude.

Starmageddon

Bez dlouhých průtahů, které jsou obvykle mojí oblíbenou metodou, jak a) natáhnout délku článku a b) vzbudit zdání nějakého fundovaného úvodu, vám rovnou prozradím, že Starmageddon, za nímž stojí firma Lemon Interactive, bude realtimovou strategií, ovšem zdaleka ne jen tak nějakou obyčejnou. Jednak v ní bude všechno kompletně ve 3D, což už dneska sice není žádná bombastická záležitost, ale navíc se veškeré dění bude odehrávat ve vesmíru.

Boje budou probíhat mezi třemi rasami - jedna z nich bude pochopitelně lidská, abyste se měli do začátku s kým ztotožnit :-), a druhé dvě jsou jinozemské. Nemusíte se přitom obávat, že by Starmageddon byl nějakou ohavnou překombinovanou složitostí, kde pro samé tabulky nejsou vidět planety - záměrem autorů bylo vytvořit něco, u čeho se hráči budou bavit a ne trápit. K tomu má napomoct i systém získávání zkušeností, kdy vaše kosmické lodě postupně nabírají zkušenosti a stávají se veterány. To však platí jen v rámci jedné mise, protože do každé další jdete opět vyzbrojeni nedotčenými plavidly s nulovou historií. Nasbírané zkušenosti pak můžete mezi jednotlivými misemi proměnit na jakési pomyslné platidlo, za které můžete nakupovat lepší motory, zbraně či štíty pro svoje vesmírné miláčky.

Starmageddon

Autoři se dušují, že koncept hry je poskládán z toho nejlepšího, co žánr RTS nabízí - tedy že k úspěšnému průchodu hrou budete potřebovat jak rychlé reakce a bleskové správné rozhodování, tak i dlouhodobé strategické plánování, ale věřte tohle někomu :-). Mezi vymoženosti, které prý ještě v žádné jiné vesmírné strategii nebyly k vidění, bude patřit například zcela volně poletující kamera, kterou si budete moct zaměřit a natočit, kam vám jen bude libo. S tím souvisí například i ovládání, které by mělo být tak standardní a snadné, jak jen to je v RTS možné - třeba jednotky budete vybírat levým kliknutím myši, větší skupiny označíte podržením levého myšího tlačítka a tahem kolem nich, levé tlačítko pak slouží k provedení akce (například útoku) a tak dál. Složitější finty vás čekají až v dalších stádiích hry, kdy máte bezpečně zvládnuté základy a můžete postoupit do úrovní, které vyžadují i nabízejí něco víc.

To, co by vás však mělo ke Starmageddonu připoutat nejspolehlivěji, bude příběh. Trochu divné ambice na strategii, co říkáte? Na druhou stranu je třeba přiznat, že i když to není zrovna běžný standard tohoto typu her, tak několik vlaštovek už se objevilo a většinou to bylo vcelku příjemné osvěžení v jinak nepřetržitém proudu realtimovek bez pořádné story. Starmageddon se hlásí nejen k silnému příběhu, Starmageddon ale dokonce konkrétně k jeho odnoži nazývané "space opera", tedy vesmírná opera.

Ohledně technického provedení si můžeme jisté závěry vyvodit z okolních obrázků, ale co z nich asi poznat nelze, je například to, že Starmageddon poběží na vlastním enginu, který zvládá takové věci jako třeba 3D částicové efekty v reálném čase nebo dynamické světelné efekty nebo jakékoliv jiné efekty, na které si vzpomenete :-). Navíc bude hra doprovázena hudbou měnící se podle situace, takže v dramatických okamžicích můžete očekávat i dramatické melodie, a naopak když se na obrazovce nic dít nebude, tak se budou z vašich repráčků linout poklidné a mírumilovné zvuky.

Každopádně pokud se mi podařilo vás na Starmageddon alespoň trochu navnadit, pak vězte, že plná verze by měla být k dispozici už teď v říjnu.

Autor:




Nejčtenější

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Magic: The Gathering
Kartičky Magic: The Gathering mají nové logo, změna je výrazná

Ikonická a stále velmi populární karetní hra Magic: The Gathering změnila logo. A je to největší změna za dobu existence značky.   celý článek

Clash Royale
V Clash Royale je nový režim, zmizely však truhly zdarma

Vyšla dosud největší obsahová aktualizace mobilní pay 2 win strategie Clash Royale.  celý článek

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.