Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

State of Emergency

  12:00aktualizováno  1:24
Tahle hra, nebo spíše pokus o extrémně násilnou zábavu v silně stereotypním provedení, byla magazínem GameSpot označena jako nejlepší titul minulé výstavy E3! Navíc se brzy po svém uvedení na trh dočkala uznání také od hráčů, anžto začala ihned okupovat nejvyšší patra žebříčků prodejnosti. Ale není všechno zlato, co se třpytí...

State of Emergency

Násilí ve hrách, věčně to omílané téma. Pro ubohé mravokárce - psychoanalytiky, jako je např. mistr Cimický (Cinický) možnost pro vztyčení ukazováčku; pro nás, hardcore pařany důvod ke vztyčení prostředníčku. Násilnosti ve hrách jsou brány spíše jako esteticky neestetický obal herní podstaty a umožňují většině z nás vyventilovat si nenávist k davům, čemuž jsme na veřejnosti odnaučeni slušným vychováním. A když už proti vyfuckování provedené oplzlou důchodkyní díky mravnostním zábranám vyhrkneme pouze „promiňte, mladá paní, já vám původně chtěl do úsměvu našlápnout s větším rozeběhem“, vzpomeneme si na klasiky typu Double Dragon, či pozdější Fighting Force, představíme si v tom postproduktivním obličejíku seschlé stařenky zjizvený xicht nějakého z baddies, uchopíme… Dualshock a zasedneme ke State Of Emergency. Tak takhle si to asi nějak představují autoři tohoto bestselleru (mluvím o Anglii), kteří prosluli dle mého názoru naprosto nadčasovým . Doufám, že my, náročnější čeští pařané jim tímto nesedneme na lep a budeme raději nakupovat kvalitnější tituly a tudíž se žádný bestselling konat nebude. Proč, to vám osvětlím v následujících řádcích.

Nejprve k principům, na kterýchžto jest tato gamesa založena. Najdeme zde dva herní módy – Revolution pro ty z nás, kteří občas použijí alespoň půl procenta kůry mozkové, aby mohli ovládanou postavičku vodit, mydlit smrduté členy Korporace a občas splnit nějaký ten úkol; a mód Chaos pro ty z nás, kteří si nedělají s něčím takovým, jako je mozek, starosti a mydlí State of Emergency všechno co potkají jakýmkoliv předmětem hromadné destrukce. Korporace, důležitý to pojem ve zdejším příběhu, dáli se něco takového vůbec příběhem nazvat, jest organizací, která nechutnými praktikami převzala moc nad několika městy a rozpoutala chaos na ulicích, využívajíce nepřehlednou situaci a sledujíc své „vyšší cíle“. Naštěstí se mezi námi, anarchisty prudce uvědomělými, najdou i tací jedinci, kterým se to vůbec nelíbí a chtějí s tím něco dělat, jelikož je věčné rabování obchodů už počalo nudit. Založíme organizace teroristicky antiteroristické a budeme ty kluky v černých sáčkách á la Matrix potírat a plísnit… V Revolution módu se setkáme s koordinátory, kteří nám budou zadávat konkrétní úkoly. Třeba: „Hele, Voloďa čeká támhle za rohem, kontaktuj ho a doveď do banky v obchodním centru. Korporace má slechy a rypce všude, takže nezapomeň sebrat uzinu, co se válí tamhle na zemi. Bude se ti určitě hodit…“ Velká šipka, ležérně levitující v horní části obrazovky, vás dovede k Voloďovi, proklestíte mu cestu k bance, on infiltruje, napíchne kompík a tahá data. Mezitím se na vás řítí Korporační slídilové a snaží se skrze olověnou záclonu z vaší uziny přiskočit na hackujícího Voloďu pěkně zezadu a natrhnout mu… Vy se však nedáte a chráníte toho lidového tvořitele hlava nehlava. Kupíte hromady masa tak dlouho, než má náš molodyj elektroník nadownloadováno. Kupení se děje buďto za pomoci zbraní palných, sečných, či pouličních (majznout úředníka lavicí, to má něco do sebe; občas bych to s chutí praktikoval i v životě praktickém, někteří nepochopí, že je živím jakožto poctivý daňový poplatník a chovají se dosti neurvale…), nebo okončetinami horními, či spodními. Pak Voloďu ještě doprovodíte na romantické rande s jeho Naděždou do café a je to! Další mise čeká. Tentokráte State of Emergency se jedná o pouhopouhé vyrabování vitríny a donesení kontrabandu. Brnkačka. A znovu. Eliminace prchajícího agenta Korporace. Zívačka. Atd, atd.

Zpočátku to vypadá velmi interesantně, říkáte si. Jenže. Nastupuje stereotyp. Střihnete si dvacet misí a ono to začíná nudit! To jsem nečekal, takže jsem vypnul mašinku a počkal na další den. Zasednul jsem, ujel 10 misí a zase stereotyp. Sestupná tendence; nevadí, dám si Chaos mód! Vlítnu mezi davy a ničím, vraždím, běhám, šílím a honím body. 20 minut. Konec mise, s přehledem první místo a postup. Hmm, zívačka. Tak zkusím časově limitovaný chaos. A safra, ono je to zase jedno a to samé. No nevadí, změním postavičku, hmm, ta paní je docela mrštná. Dalších dvacet minut a hop, jsem zase ve stereotypu… Co teď? Dvojhra s kámošem. Haló, brácho, dáme dvojku ve Státu? COŽE? Only singl? Nevěřícně zasedám a s hrůzou zjišťuji, že slibovaná dvojhra se nekoná! Vývojářské studio se asi vyprdlo na optimalizaci enginu pro rozpůlenou obrazovku a jednoduše ho zcancelovali.. Hmm, tak tady pšenka nepokvete.

Ale abyste to nepochopili tak, že SOE je zase tak špatná hra, to, vážení drsňáci, zase až tak není pravda. Podívejte se třeba na grafiku. Ta je zrovna moc pěkně vyvedená. Engine použitý z Grand Theft Auta vlastně leccos zaručí… Po obrazovce se při všem tom rabování krásně plynule prohání davy s usurpnutými lednicemi, hifi, či monitory. Eskalátory chrlí tuny State of Emergency biomasy z přízemí do patra a z patra do přízemí, vy si v tom mumraji ladně pobíháte, kropíce ty méně šťastné jedince dávkami z plamenometu, oni krásně a vesele plápolají, sluníčko se na vás směje a mě už asi hrabe… Tříštění skel za pomoci hozené lavičky, či plivátka jest kromě dalších grafických fines taktéž excelentně vyvedeno. Různé účinky pestré škály méně, či více destruktivních zbraní je také pastvou pro oči a co je důležité; při tom všem neuvidíte ani jediné padnutí frame ratu. Excelentně naprogramované. Musím ale zmínit jeden menší nedostatek. A tím je kamera, jež má vážné problémy. Budete si jí muset neustále posunovat za záda, jinak vám hrozí poblinkání ohrudí v případě lepším, či epileptický záchvat, končící internací na jednotce intenzívní péče v tom horším. Je to zkrátka parádní chaos…

Zvuky. Absolutní Armageddon nemůže být ozvučen zaskočeným žbrbláním panenky Barbie, to je všem jasné. Tudíž se na vás z beden valí haldy výkřiků a stenů, výbuchů, tříštění a jánevímčehovšehoještě ve velmi chaotické a početné škále. Tak nějak to možná bude vypadat těsně před tím, než vstoupíme do EU. Zbraně zvučí autenticky, následky jejich použití jsou výborně zpracované i po straně audiovjemové. Mezi tím vším občas i zaslechnete nějaké ty menší pokusy o proslov (končící rozstřeleným hrtanem) a zaposloucháte se do poměrně monotónní hudby… Zvuky jsou tedy přesně tam, kde by měly být.

Teď budeme mírně statističtí. Pět charakterů: Drsňák Mc Neil (kohopak vám asi připomene), frišná Libra, tlustý raper Spanky, úchylné stvoření Phreak a cosi, co se utrhlo ze řetězů – Bull.
State of Emergency 15 zbraní plus pouliční předměty, kombení rukama a nohama, efektní otočka – toť bojový systém. Lokace celkem čtyři – The Mall, Chinatown, East Side a Corporation Central. Dva hlavní módy, výše popsané, z toho Chaos, dělící se na dalších 5 modifikací. Vše se samozřejmě postupně odemyká dalšími postupy dle systematického řetězce. Prognózu si udělejte sami.

Nu, co si říci závěrem. Celkově vzato je SOE na kratší dobu velmi zábavnou hrou. Jenže po určitém čase vás zaručeně začne nudit a nepomůže jí ani obrovské množství misí, které jsou stejně na jedno brdo, lidově řečeno. Absolutní absence dvojhry také zamrzí.Všechno to zpočátku osvěžující násilí jest vyvedeno v pěkném grafickém kabátku a velmi pěkně zvučí. Shrnuto a sečteno (a jistě se toto mé konstatování nebude líbit některým rýpalům, zuřivě surfujícím po zahraničních sajtách) se jedná o lehce nadprůměrnou hru, i když ve své oblasti jednu z nejlepších. Pokud ještě nemáte Grand Theft Auto 3, mohli byste po ní v kombinaci s sáhnout, v případě opačném je SOE možná zbytečně vyhozenou investicí.

State of Emergency
Výrobce/Vydavatel VIS Entertainment/Rockstar Games
Platforma PlayStation 2
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Další ovladač: ne
Paměťová karta: ano, 170kB
Verdikt: Lehce nadprůměrná akční hra přetékající násilím, navrch v pěkném grafickém provedení a tak zpočátku i pobaví. Leč silná repetetivnost úkolů v Revolution módu ji promění v dosti stereotypní zábavu. Nejlepší volbou stále zůstává inteligentní Gran Theft Auto 3.
Hodnocení: 65%

Autor:




Nejčtenější

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Další z rubriky

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Total War: Warhammer II
RECENZE: Válečné kladivo opět udeřilo. Total War: Warhammer II je skvost

Pokud jste si mysleli, že strategický Total War: Warhammer byl vrcholem, tak jste se mýlili. V tomto případě známé pravidlo, že díl první je vždy lepší,...  celý článek

Jobs Contact
Senior Tester / QA Engineer (30.000 - 50.000 Kč)

Jobs Contact
Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Zlínský kraj, Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 000 - 50 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.