RECENZE: State of Mind je i přes spoustu chyb zajímavým sci-fi příběhem

aktualizováno 
Ambiciózní novinka od německých adventurních specialistů z firmy Daedalic detailně rozpracovává témata, nad kterými se zamýšlí autoři sci-fi již desítky let. Je možné vytvořit umělou inteligenci, která má opravdové city? A lze přenést lidské vědomí ve vší jeho složitostí do jedniček a nul?
65

State of Mind

Platforma: PC, XboxOne, PlayStation 4, Switch
Výrobce: Daedalic Entertainment

  • Chytrý příběh
  • Osobitá grafika
  • Vážná témata jsou zpracována pouze povrchně
  • Příliš jednoduché

Herní karta

Příběh se odehrává v roce 2048 ve futuristickém Berlíně. Hlavní, nikoli však jedinou hratelnou postavou je investigativní novinář Richard Nolan, který trpí ztrátou paměti. 

State of Mind

Hlavní hrdina Richard se ocitl v nezáviděníhodné pozici.

Netrvá dlouho a zjistí, že důvodem částečné amnézie je nezdařený pokus o přenesení jeho osobnosti do virtuálního světa. Na scénu pak vstupuje jeho digitální dvojče Adam, který jediný může Richardovi pomoct rozplést nebezpečnou konspiraci sahající až do nejvyšších politických kruhů. 

Zápletka je v základu zajímavá a kdyby se autoři věnovali pouze této dějové lince, nešlo by se od hry odtrhnout. Jenže bohužel je State of Mind obětí přehnaných ambicí svých tvůrců, kteří chtěli příběh udělat mnohovrstevnatý. Kromě detektivního vyšetřování řešíte rodinné problémy obou hlavních postav, nestabilní politickou situaci, kolonizaci cizích planet, umělou inteligenci toužící po svobodě či vztahy s kolegy z práce. 

State of Mind

Sex, drogy, roboti, techno a všechny ostatní klasické kyberpunkové kulisy nesmí samozřejmě chybět.

Žádnou z těchto vedlejších dějových linek však autoři nerozpracovali pořádně. V tomto případě rozhodně platí okřídlené „méně je někdy více.“ Stejně jako ve hrách Davida Cage se tu střídají výborně napsané pasáže plné emocí s klasickými „zdržovacími“ herními úkoly typu posunování krabic.

State of Mind je  prezentován jako adventura, ovládá se jako klasická 3rd person akce, ale ve skutečnosti je ze všeho nejvíce interaktivním filmem. Hádanek je tu úplné minimum a navíc jsou jednoduché, většinu času trávíte jen přebíháním z místa na místo a dlouhými rozhovory. Ty naštěstí nejsou lineární, takže do značné míry můžete ovlivňovat tok děje, což se mimo jiné podepíše i na tom, který z několika různých konců uvidíte.

Fotogalerie

Schizofrenní situace panuje i u technického zpracování. State of Mind běží na Unreal Enginu, ovšem kvůli silně stylizované grafice byste to nejspíše ani nepoznali. Použitý grafický minimalismus dokáže vytvořit nádherné scény, jenže bohužel většinu času hráč tráví v rozhovorech a tam se na výsledném dojmu negativně projevuje prakticky absentující mimika a ne úplně uvěřitelné animace.

State of Mind je příliš rozporuplný, než abych ho mohl za bezmála 800 korun doporučit. Na druhou stranu by byla škoda tuto osobitou hru v záplavě stále stejných klonů zcela opomenout. Takže doporučuji počkat na nějakou pořádnou slevu. Vzhledem ke stylizované grafice a nadčasovému příběhu vám nic neuteče.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

65 %

Čtenáři

52 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 17 čtenářů

Témata: Příběh, Berlín

Nejčtenější

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Fanoušci vzpomínají na Stana Lee u jeho hvězdy na chodníku slávy v Hollywoodu....

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

Dal pěstí feministce v Red Dead Redemption 2, YouTube mu odstavil kanál

Red Dead Redemption 2 - hlavní hrdina mlátí aktivistku

Youtuber vystupující pod přezdívkou Shirrako zveřejnil video, v němž ve hře Red Dead Redemption 2 dá ránu pěsti...

KOMENTÁŘ: Jak Red Dead Redemption 2 zastínil Assassin’s Creed: Odyssey

Red Dead Redemption 2 versus Assassin’s Creed Odyssey

Assassin’s Creed Odyssey a Red Dead Redemption 2 jsou dva nejnovější přírůstky do rodiny akčních příběhových her v...

PRVNÍ DOJMY: Svět Falloutu 76 je obrovský a detailní, ale vládne mu nuda

Fallout 76

Prvních několik hodin ve světě nového Falloutu nás příliš nepřesvědčilo. Rozlehlý svět není zaplněný adekvátním obsahem...

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

Další z rubriky

RECENZE: Call of Cthulhu je jen zábavnou přehlídkou hororových klišé

Call of Cthulhu

Ani svět kultovního spisovatele hororů H. P. Lovercrafta, pěkná grafika či důraz na nelinearitu nestačí k tomu, aby...

RECENZE: Letošní FIFA sází na Ligu mistrů, jinak je vše při starém

FIFA 19

Zase o trochu lepší fotbal než v minulém roce, ale opět jistá pachuť z toho, že musíme platit plnou cenu za hrstku...

Jen kvůli příběhové kampani si Battlefield V nekupujte. I když je skvělá

Battlefield 5

Navzdory zpackanému oznámení a mizerné betě to vypadá, že letošní Battlefield je možná ten vůbec nejlepší v historii...

Najdete na iDNES.cz