RECENZE: State of Mind je i přes spoustu chyb zajímavým sci-fi příběhem
State of Mind
Platforma: PC, XboxOne, PlayStation 4, Switch
Výrobce:
Daedalic Entertainment
- Chytrý příběh
- Osobitá grafika
- Vážná témata jsou zpracována pouze povrchně
- Příliš jednoduché
Příběh se odehrává v roce 2048 ve futuristickém Berlíně. Hlavní, nikoli však jedinou hratelnou postavou je investigativní novinář Richard Nolan, který trpí ztrátou paměti.
Netrvá dlouho a zjistí, že důvodem částečné amnézie je nezdařený pokus o přenesení jeho osobnosti do virtuálního světa. Na scénu pak vstupuje jeho digitální dvojče Adam, který jediný může Richardovi pomoct rozplést nebezpečnou konspiraci sahající až do nejvyšších politických kruhů.
Zápletka je v základu zajímavá a kdyby se autoři věnovali pouze této dějové lince, nešlo by se od hry odtrhnout. Jenže bohužel je State of Mind obětí přehnaných ambicí svých tvůrců, kteří chtěli příběh udělat mnohovrstevnatý. Kromě detektivního vyšetřování řešíte rodinné problémy obou hlavních postav, nestabilní politickou situaci, kolonizaci cizích planet, umělou inteligenci toužící po svobodě či vztahy s kolegy z práce.
Žádnou z těchto vedlejších dějových linek však autoři nerozpracovali pořádně. V tomto případě rozhodně platí okřídlené „méně je někdy více.“ Stejně jako ve hrách Davida Cage se tu střídají výborně napsané pasáže plné emocí s klasickými „zdržovacími“ herními úkoly typu posunování krabic.
State of Mind je prezentován jako adventura, ovládá se jako klasická 3rd person akce, ale ve skutečnosti je ze všeho nejvíce interaktivním filmem. Hádanek je tu úplné minimum a navíc jsou jednoduché, většinu času trávíte jen přebíháním z místa na místo a dlouhými rozhovory. Ty naštěstí nejsou lineární, takže do značné míry můžete ovlivňovat tok děje, což se mimo jiné podepíše i na tom, který z několika různých konců uvidíte.
Schizofrenní situace panuje i u technického zpracování. State of Mind běží na Unreal Enginu, ovšem kvůli silně stylizované grafice byste to nejspíše ani nepoznali. Použitý grafický minimalismus dokáže vytvořit nádherné scény, jenže bohužel většinu času hráč tráví v rozhovorech a tam se na výsledném dojmu negativně projevuje prakticky absentující mimika a ne úplně uvěřitelné animace.
State of Mind je příliš rozporuplný, než abych ho mohl za bezmála 800 korun doporučit. Na druhou stranu by byla škoda tuto osobitou hru v záplavě stále stejných klonů zcela opomenout. Takže doporučuji počkat na nějakou pořádnou slevu. Vzhledem ke stylizované grafice a nadčasovému příběhu vám nic neuteče.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 22 čtenářů
Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa
Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...
Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu
Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?
Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...
Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů
Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín
Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...
ANKETA: Jaké je vaše nejoblíbenější videoherní auto?
Máte nějaké oblíbené videoherní vozítko či auto? Napište nám do diskuze pod článkem, které a proč.
Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří
Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....
BlizzCon 2024 nebude
Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...
Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence
Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...